Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیوان مهرگان کارگردان سینمای مستند در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه سالانه «فرصت» که به نمایش و فروش آثار جمعی از نقاشان معاصر ایران اختصاص دارد، درباره تأثیر این رویداد بر جریان اقتصاد هنر به خبرنگار مهر گفت: راستش را بخواهید من فقط نگاه اقتصادی به برگزاری این رویدادها ندارم، ضمن اینکه منافع اقتصادی‌شان نیز مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا جامعه ایرانی همواره بیشتر شنیداری بوده است تا دیداری و فرهنگ‌مان نیز بیشتر شفاهی است تا مکتوب. بنابراین برگزاری نمایشگاه در هر سطحی و با هر شیوه‌ای نوعی تلاش برای افزایش و ارتقای سواد بصری اعضای جامعه است و وقتی سواد بصری ارتقا یابد، به اهمیت تصویر هم پی برده می‌شود.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که از نظر بصری باسواد باشد، با اثر هنری ارتباط برقرار می‌کند، اظهار کرد: این جامعه، اثر فیک و تقلبی را از اثر اصیل تشخیص می‌دهد و با رسیدن به این منزلت و رتبه برای دیوارهای خانه و منظر چشمان خود اهمیت بیشتری قائل خواهد شد. همان طور که برای خانه‌اش فرش دستباف و تلویزیون گران قیمت می‌خرد، برای زیبا کردن دیوارهای خانه‌اش نیز تابلوی نقاشی خریداری می‌کند تا به نگاه خود و مهمانان و ساکنان خانه‌اش جلا ببخشد.

مهرگان خاطرنشان کرد: من با تلاش برای افزایش سواد بصری جامعه موافقم. فرقی نمی‌کند در چه جامعه‌ای زندگی می‌کنیم؛ امروز از لحظه بیرون آمدن تا رسیدن به منزل با یک اغتشاش بصری مواجه هستیم. آثار و خطوط در شهر، معماری، عکس‌ها و تصاویری که در زندگی روزمره با آن‌ها سروکار داریم با بی نظمی و زشتی همراه هستند و به اغتشاش ذهنی‌مان دامن می‌زنند. بنابراین این نمایشگاه‌ها نه تنها سالی یک بار که باید پیوسته برگزار شوند و تأثیرشان بر بعد معنوی و روحی مخاطبان اهمیت بیشتری هم دارد.

این فیلمساز با اشاره به یک قیاس توضیح داد: از نظر اقتصادی نیز اگر بخواهیم دقت کنیم در حال حاضر نقاشی‌هایی با قیمت‌های مختلف روی دیوار نمایشگاه «فرصت» نصب شده است. برای مثال اگر کسی دو سکه در چند ماه گذشته خریده باشد، شاید ۴ میلیون تومان و بیشتر ضرر کرده است و از سویی دیگر مدام نگران سرمایه‌اش بوده است. ضمن اینکه به اقتصاد کشور نیز کمکی نکرده است و تنها سرمایه‌ای را راکد گذاشته است اما اگر همان فرد یک تابلوی هنری از یک هنرمند شاخص خریده بود، ضمن اینکه دیوار خانه‌اش را زیبا می‌کرد، به لحاظ سرمایه گذاری نیز برنده بود.

وی با بیان اینکه خرید اثر هنری یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است، عنوان کرد: خرید اثر هنری اقتصاد خانواده را از سرمایه‌گذاری تک محصولی نظیر فرش و طلا خارج می‌کند. من خانه‌ام را از تابلوی نقاشی پر کرده‌ام و اطمینان دارم که آن‌ها سرمایه هستند و حتی اگر به پولی نیازمند باشم، آن‌ها را به دوستانم می‌فروشم. بنابراین برگزاری این نمایشگاه نه تنها نیاز است بلکه از نان شب هم به دلایلی که گفتم، واجب‌تر است.

مهرگان در پایان گفت: برگزاری نمایشگاه «فرصت» و نمایشگاه‌های هنری دیگر در طی سال اقدام درخوری است که خانه هنرمندان ایران در دستور کار خود دارد. اینجا خانه‌ای برای عموم مردم است و مردم بدانند خرید اثر هنری یک کار آوانگارد، لوکس و تزئینی نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است.

«فرصت» دومین سالانه فروش و نمایش آثار نقاشان معاصر ایران در خانه هنرمندان ایران با همکاری گالری‌های «نیان»، «سرزمین هنر»، «هما»، «آتبین»، «آرتیبیشن»، «اعتماد»، «اثر» و «آ» تا ۲ اسفند ۱۴۰۰ در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه آثاری از فریدون آو، مرتضی احمدوند، عبدی اسبقی، احمد اسفندیاری، پروانه اعتمادی، ایمان افسریان، هانیبال الخاص، داوود امدادیان، ثمیلا امیرابراهیمی، ناصر اویسی، سرژ بارسقیان، رضا بانگیز، مژگان بختیاری، لادن بروجردی، عبدالحمید پازوکی، نیما پتگر، علیرضا جوادی، طاهر پورحیدری، صادق تبریزی، محمدعلی ترقی‌جاه، وحید حسین پور، مهدی حسینی، ابراهیم حقیقی، وحید حکیم، جمشید حکیمی، کیخسرو خروش، سلمان خوشرو، محمدابراهیم جعفری، وحید چمانی، سومبات درکیورغیان، مصطفی دشتی، حسینعلی ذابحی، نسترن رحیمی، هاجر رهگذر، محمود رنگنه، مریم سالور، همایون سلیمی، جلال شباهنگی، بهزاد شیشه گران، مجتبی طباطبایی، عذرا عقیقی، سمیرا علیخان‌زاده، یعقوب عمامه پیچ، محمد فاسونکی، محمدهادی فدوی، ابراهیم فرجی، شهرام کریمی، کسری گلرنگ، علی گلستانه، پری‌یوش گنجی، فرشید مثقالی، میترا محاسنی، اردشیر محصص، احمد مرشدلو، معصومه مظفری، ارسیا مقدم، فرشید ملکی، علی ندائی، می‌سم نژادرسولی، منوچهر نیازی، نیکزاد نجومی، احمد وکیلی نمایش داده شده است.

امکان بازدید از نمایشگاه «فرصت» همه روزه به جز شنبه‌ها تا ۲ اسفند از ساعت از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برای علاقمندان فراهم است.

کد خبر 5427269

منبع: مهر

کلیدواژه: خانه هنرمندان ایران کیوان مهرگان ابراهیم حقیقی رضا بانگیز جلال شباهنگی صادق تبریزی فرشید مثقالی چهلمین جشنواره تئاتر فجر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر تئاتر ایران جشنواره موسیقی فجر رادیو صبا ویروس کرونا فیلم کوتاه کنسرت موسیقی فیلم سینمایی جشنواره فیلم برلین هنرمندان تئاتر کارگردان تئاتر شبکه پنج سیما موسیقی ایرانی خرید اثر هنری سرمایه گذاری خانه اش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۲۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، واحدیان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: به دلیل عقبه ذهنی که در ده سال گذشته درباره برج‌های دو قلو پیش آمده سرمایه گذاران برای خرید برج‌ها اطمینان خاطر ندارند.
وی افزود: تمام بدهی‌ها پرداخت شده و مجوز‌ها و کاربری‌ها انجام شده و برای خرید مشکلی نیست.
واحدیان گفت: تسهیلات خاصی برای فروش برج‌های دو قلو در نظر گرفته شده است تا سرمایه گذاران بیشتری جذب شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی