Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت تهران گفت: کلیدی‌ترین اصل برای موفقیت در مدیریت کشور آراستگی به تقواست. مدیران کشور، مسئولان در همه سطوح، علما، دانشگاهیان، حوزویان، توده‌های مردم! برای حرکت به سوی نظام سیاسی مورد نگاه امام علی (ع) باید آراسته به تقوا گردید. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نمازجمعه امروز (29 بهمن) تهران اظهار داشت: تمام اقتدار نظام، دستاوردهای نظام در منطقه و جهان اسلام در طول چهار دهه گذشته مرهون قدم‌هایی است که در این راه برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضعف‌ها و کاستی‌ها نیز ثمره فاصله از این اهداف است. هرکجا ضعف داریم از اهداف فاصله گرفتیم و هرکجا در نقاط بالندگی قرار داریم به اهداف توجه شده است.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) راه‌های خلق ثروت را تبیین می‌کنند. نهادسازی و مدیریت صحیح برای فراهم‌سازی بستر رشد کشور و حضور مردم، صاحبان فکر و دانش در عرصه خلق ثروت برای تامین درآمدهای اداره کشور است. حضرت امیر (ع) به مالک فرمود که اگر امنیت مصر تامین نشود هیچ یک از اهداف تامین‌شدنی نیست. انقلاب اسلامی در طول چهار دهه در سایه اندیشه ناب دینی و رهبری و مدیریت مبتنی بر آموزه‌های وحیانی و حضور و مشارکت مردم به ویژه ایثارگران شهدا، جانبازان، آزادگان راه را برای خلق این قدرت هموار کرده است. امروز جمهوری اسلامی ایران جزو چند قدرت نخست دفاعی در منطقه و جهان اسلام است. این جایگاه در سایه نگاه به دستورالعمل امیرالمومنین که رهبری در دستور کار خود قرار دادند، به دست آمد.

ابوترابی‌فرد گفت: در ادامه امیرالمومنین بعد از تعریف اخلاق و دو ابزار مهم و کلیدی برای دستیابی به هدف، توصیه به تقوا می‌کنند؛ یعنی مالک عزیز عدالت با سیاست گره خورده است. اگر عدالت و معنویت از سیاست فاصله گرفت، همین جنگلی شکل می‌گیرد که شما در جنگل زور مستکبران شاهد آن هستید. مهمترین و با ارزش‌ترین و کلیدی‌ترین اصل برای موفقیت در مدیریت کشور آراستگی به تقواست. مدیران کشور، مسئولان در همه سطوح، علما، دانشگاهیان، حوزویان، توده‌های مردم! برای حرکت به سوی نظام سیاسی مورد نگاه امام علی (ع) باید آراسته به تقوا گردید.

وی خاطرنشان کرد: در فرازی از نهج البلاغه امیرالمومنین می‌فرماید تقوا داشته باشید؛ درباره بندگان خدا و درباره شهرها و سرزمین‌ها؛ یعنی انسان مسلمان که اهل تقواست هم در برابر مردم و هم در برابر کشور مسئول است. امروز ما مخاطب این سخن امام علی (ع) هستیم. فردا در محضر خداوند محاکمه و مورد سوال قرار خواهیم گرفت از نقطه‌هایی که می‌توانند نقطه خلق ثروت باشند و تبدیل نشدند. از حیوانات هم از ما سوال می‌شود. این معنای دفاع از محیط زیست، شهرها و جانداران است و این دستاورد تقواست. انسان هر میزان که آراسته به این گوهر گردد، به همان میزان می‌تواند در برابر خدا انجام وظیفه کند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: خودسازی گام نخست برای جامعه‌پردازی است. تمام دغدغه امام و رهبری بر خودسازی است. تمام دغدغه بزرگان بر تربیت و اصلاح خویشتن است. اگر خودسازی شکل نگیرد، از جامعه‌پردازی خبر نیست. اگر خودسازی و جامعه‌پردازی تحقق یافت، راه برای دستیابی به تمدن اسلامی تحقق می‌یابد. این توصیه امام علی است. ادب در محضر خدای متعال و متواضع بودن، موجب می‌شود قدرت سیاسی زمینه طغیان و سرکشی را فراهم نکند. رد نتیجه فرد در اوج قدرت، خود را تحت قدرت خدای سبحان ببیند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سید محمدحسن ابوترابی فرد نماز جمعه تهران سید محمدحسن ابوترابی فرد نماز جمعه تهران امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام محرم مصوری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بردسکن ضمن گرامی‌داشت نهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل شوراهای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی از آن‌ها خواست به دور از هرگونه حب و بغض‌های سیاسی و منافع شخصی خود، خالصانه و صادقانه برای مردم کار کنند و در راستای عمران و آبادانی شهرها و روستاها اهتمام جدی داشته باشند.
وی ضمن اشاره به روز جهانی کار و کارگر افزود: کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند که می‌طلبد متولیان امر این قشر زحمتکش جامعه را مورد توجه قرار دهند چرا که ستون اصلی تولید در کشور کارگران هستند و کار در نظام اسلامی عبادت است.
امام جمعه موقت بردسکن عنوان کرد: تولید زیربنای اقتصاد است و امروز موتور اقتصادی کشور دست کارگران است چرا که کارگران کشور تولید را به حرکت در می‌آورند و چرخ دنده‌های اصلی اقتصاد هستند.
وی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با کارگران اشاره کرد و افزود: جوانان در تولید کارآفرینی کنند و شعار سال با مشارکت مردم تحقق پیدا می‌کند.
حجت الاسلام مصوری ازصاحبان سرمایه در شهرستان بردسکن خواست ثروت خود را در مسیر تولید و اشتغال زایی در منطقه سرمایه‌گذاری کنند تا عمران و آبادانی و شکوفایی اقتصادی در منطقه ایجاد شود.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی و بر پایه مردم است و مردم در همه عرصه‌ها نقش اول را دارند و این بیانگر این است که نظام متعلق به مردم است و مردم باید در حفظ و هراست از نظام‌ایستادگی کنند و به حول قوه الهی مردم‌ایستاده پای کار انقلاب هستند.
امام جمعه موقت بردسکن به دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم و روز عقیدتی سیاسی در سپاه اشاره کرد و افزود: شهید مطهری یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود و خواص و نخبگان جبهه انقلاب باید این شهید را به عنوان یک الگو و اسوه خود قرار دهند.
وی از معلمان خواست آثار شهید مطهری را به جوانان و نوجوانان بیشتر معرفی کنند چرا که نقش معلمان در مسیر علم و انسانیت همانند نقش انبیا است.
وی به رقابت بیش از ۱۳۵۰ نفر از داوطلبین کنکور سراسری نوبت اول در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان خانم و ۴۰ درصد آقا بودند که آزمون آن‌ها در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان بردسکن برگزار شد.
خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • شرط موفقیت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا