Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@04:16:54 GMT

شورای امنیت و سازمان ملل ناظر کشتار کودکان یمنی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۲۸۱۱

شورای امنیت و سازمان ملل ناظر کشتار کودکان یمنی

منابع یمنی با اشاره به مواضع شورای امنیت و نمایندگان سازمان ملل در امور یمن از نبود عزم جدی برای پایان جنگ یمن پرده برداشتند.

به گزارش مشرق، آنچه در جنگ یمن فارغ از ویرانی و هدف قرار دادن غیرنظامیان از سوی ائتلاف سعودی قابل توجه است مواضع جانبدارانه سازمان ملل و شورای امنیت از متجاوزان  است.

چندی قبل شورای امنیت در بیانیه‌ای خواهان آزادی فوری کشتی اماراتی شد که انصارالله آن را توقیف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در پی درخواست شورای امنیت برای آزادسازی فوری کشتی اماراتی، معاون وزیر خارجه دولت صنعا اعلام کرد که باید به حاکمیت یمن و حرمت آب‌های منطقه‌ای آن احترام گذاشته شود.

«حسین العزی»، معاون وزیر خارجه دولت صنعا گفت: کشتی «روابی» امارات وابسته به کشوری است که در تجاوز علیه ملت ما دست دارد و در وضعیت جنگ با ماست. این کشتی به صورت غیرقانونی وارد آب‌های منطقه‌ای ما شده است. این کشتی حامل خرما و اسباب بازی برای کودکان نبود بلکه حامل سلاح برای حمایت از گروه‌های تندرویی بود که حیات بشر را تهدید می‌کنند.

وی تأکید کرد: بیانیه شورای امنیت هیچ ربطی به قوانین، اخلاق، امنیت کشتیرانی و کشتی‌ها ندارد بلکه با مسائل مربوط به تأمین مالی در ارتباط است. جای تأسف دارد که نقش شورای امنیت گمراه کردن افکار عمومی و همبستگی با قاتلان و ناقضان قوانین با این روش بسیار شرم آور باشد. نیروی دریایی ما از نظر قانونی حق داشت کشتی روابی را هدف قرار دهد اما این کار را نکرد. باید به حاکمیت و حرمت آب‌های منطقه‌ای یمن احترام گذاشته شود.

در این راستا «علی القحوم»، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت: هیچ مسئله جدیدی در بیانیه شورای امنیت که با جلادان علیه قربانیان است، وجود ندارد. از زمان آغاز تجاوز و محاصره یمن توسط آمریکا و عربستان و امارات این موضع شورای امنیت است. تمام این مواضع با پول عربستان و امارات خریده می‌شود. این نتیجه طبیعی یک جهان منافقی است که مصلحت و پول بر آن حکمفرماست نه وجدان.

اخیرا هم اعضای شورای امنیت دفاع یمن از خود را در برابر تجاوزهای امارات حمله تروریستی خواندند و مدعی لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان‌ دهندگان، تامین‌ کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آنها شدند.

 پایگاه یمنی «الصحافه الیمنیه» در گزارشی درباره مواضع جانبدارانه سازمان ملل و شورای امنیت از متجاوزان آورده است: شورای امنیت در جنگ علیه یمن واکنش منفعلانه دارد.

نماینده سازمان ملل در یمن یکی پس از دیگری تغییر می‌کند از «جمال بن عمر» تونسی به «ولد الشیخ» موریتانیایی و از «مارتین گریفیث» انگلیسی به «گروندبرگ» سوئدی و از جلسه بیهوده به جلسه دیگر.

آنچه نزد شورای امنیت و سازمان ملل جایی ندارد، عدالت و پایان رنج ملت یمن است. از زمان شروع جنگ یمن، شورای امنیت کار خاصی انجام نداده است و نمایندگان سازمان ملل در امور یمن، گزارش های مشابهی ارائه می‌دهند.

شکست شورای امنیت در پایان دادن به جنگ و محاصره یمن با وجود همه مصائب ملت یمن، تاکیدی بر بازی کردن این شورا با پرونده یمن است.

تا زمانی که واشنگتن بازیگردان جنگ یمن است هیچ تصمیمی برای توقف جنگ از سوی شورای امنیت صادر نخواهد شد.

«گروندبرگ» نماینده سازمان ملل در امور یمن مشابه «گریفیث» گفت: پایان جنگ یک گزینه است؛ اما این تصمیم دشواری است.

اصطلاحات و توافق در دیدگاه‌ها و اجماع درباره اینکه بحران یمن بدترین بحران جهانی است، به ظاهر وجود دارد؛ اما در عمل موضع شورای امنیت جانبدارانه است و ادامه کشتار ملت یمن، ویرانی مراکز حیاتی، زندانها و هدف قرار دادن کودکان از سوی متجاوزان را نادیده می‌گیرد.

شورای امنیت، صنعا را مسئول تبعات ادامه جنگ دانسته و حمله موشکی به ابوظبی را خطرناک توصیف کرده است، اما واقعیت را نادیده گرفته است و آن اینکه این حمله بی دلیل نبوده است و واکنشی مشروع است و اینکه صنعا قبل از آن به امارات درباره عدم رویکرد خصمانه علیه ملت یمن هشدار داده بود.

حملات به امارات به مثابه پیامی به آل زاید بود که یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به حملات به مراکز نظامی و صنعتی امارات در صورت ادامه حملات به یمن و حمایت نظامی و مالی امارات از عناصرش در یمن، ادامه خواهد داد.

گروندبرگ هیچ واکنشی به حملات جنگنده های ائتلاف سعودی به ملت یمن و نیز جان باختن بیش از 90 زندانی در زندان صعده نکرد. وی همچنین به حمله به ساختمان ارتباطات الحدیده یمن و ویرانی شبکه اینترنت یمن و جان باختن کودکان یمنی که در حال بازی بودند، هرگز اشاره‌ای نکرد.

علاوه بر آن نماینده سازمان ملل در امور یمن با محاصره ملت یمن با خونسردی کامل برخورد کرده است.

نماینده سازمان ملل به ممانعت متجاوزان از ورود فرآورده های نفتی و تاثیر آن بر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و حمل و نقل توجهی ندارد.

واقعیت این است که شورای امنیت به نقش خود در پایان دادن به جنگ یمن هرگز عمل نکرده است و به عبارت دیگر به شکل قاطع برای توقف جنگی که به پایان سال هفتم آن هم نزدیک می‌شویم، کاری نکرده است.

به نظر می‌رسد که سازمان ملل و شورای امنیت بر روی خون یمنی ها در حال رقص هستند و دیدارهای بی ثمری را برگزار می‌کنند. این دیدارها به اقدام قاطع برای توقف جنگ یمن و به دنبال آن صلح دائمی منجر نشده است.

دولت نجات ملی یمن بر توقف محاصره و حملات و ورود به مذاکرات جدی تاکید دارد.

در این راستا «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت صنعا در توییتی اعلام کرد: هر طرح یا پیشنهادی بدون رفع محدودیت های اعمال شده بر بنادر و فرودگاه‌های یمن، بیهوده و در حدحرف است که فقط با هدف خوراک رسانه ای است. حل ابعاد انسانی و اقتصادی به مثابه تنها دریچه ورود به صلح واقعی و جدی در یمن است.آنچه در پایان می‌توان گفت این است که اوضاع در زمینه پایان جنگ یمن تغییری نکرده است و فقط نمایندگان سازمان ملل در امور یمن تغییر یافته و چهره های جدید آمده‌اند و جنایات علیه ملت یمن همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت سازمان ملل انصارالله یمن جنگ یمن خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سازمان ملل در امور یمن نماینده سازمان ملل شورای امنیت جنگ یمن ملت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در رفح

صندوق کودکان سازمان ملل(یونیسف) درباره وقوع فاجعه برای بیش از 600 هزار کودک فلسطینی در صورت حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داد.

به گزارش ایسنا، با بالاگرفتن احتمالات درباره حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح، صندوق کودکان سازمان ملل«یونیسف» درباره پیامدهای این اقدام هشدار داد.

به گزارش الجزیره، فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد سازمان یونیسف هشدار داده است عملیات زمینی در رفح می‌تواند برای بیش از 600 هزار کودک فلسطینی فاجعه بیافریند.

فرحان حق تصریح کرد تقریباً همه کودکان در رفح مجروح یا معلول هستند یا اینکه از سوءتغذیه، آثار بعد از وارد شدن شوک و اضطراب به شدت رنج می‌برند.

براساس گزارش میدل ایست نیوز، این سخنان مقام سازمان ملل در حالی مطرح می‌شود که یک عضو ارشد دموکرات در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا علام کرد: ما بسیار نگران استراتژی نظامی تل‌آویو در غزه هستیم.

در همین رابطه نشریه پالتیکو به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت تل‌آویو به دولت بایدن و سازمان‌های امدادی اطلاع داده است که طرحی برای تخلیه ساکنان از رفح تدوین کرده که این طرح شامل انتقال ساکنان از رفح به منطقه المواصی در سواحل غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • ادعای شورای امنیت اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در رفح
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل