Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از آزادراه تهرانشمال از بهره برداری از باند رفت منطقه 2 این آزادراه تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازدید مشترک رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه رئیس بنیاد مستضعفان و معاون اجرایی رئیس جمهور صبح امروز از آزادراه تهران شمال انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*میرکاظمی: باند رفت آزادراه تهران – شمال تا پایان ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می رسد

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید مشترک صبح امروز از آزادراه تهران شمال به همراه رئیس بنیاد مستضعفان و معاون اجرایی رئیس جمهور با تقدیر از عملکرد مهندسان ایرانی در احداث این آزادراه اظهار کرد: یکی از نکات قابل توجه در این پروژه عظیم آن است که همه مشاوران و پیمانکاران و حتی تمام مصالح به کار رفته در این پروژه، ایرانی است و تمامی تونل ها و پل های آن به دست مهندسان ایرانی طراحی و احداث شده است.

وی با اشاره به زمان افتتاح باند اول منطقه دو آزادراه تهران – شمال گفت: امروز جلسه ای برای بررسی ابعاد مختلف کار در این منطقه از آزادراه برگزار شد و انشالله مسیر رفت آزادراه تهران – شمال تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به حمایت دولت برای تزریق منابع مالی در این پروژه گفت: با توجه به حجم کار و فعالیت در این پروژه، دولت در بخش تامین مالی، به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

میرکاظمی ادامه داد: همچنین مقرر شد تا با بررسی های کارشناسی بیشتر، کار در منطقه سوم آزادراه تهران – شمال نیز تعیین تکلیف شود.

 

*فتاح: پیشرفت فیزیکی باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران – شمال، ۷۶ درصد است

سیدپرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان صبح امروز در حاشیه بازدید مشترک با رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اجرایی رئیس جمهور از منطقه دو آزادراه تهران – شمال، با اشاره به بازدیدهای دوره ای از این پروژه اظهار داشت: بازدید امروز صبح در امتداد بازدیدهای قبلی است که با حضور وزیر راه و سایر مسئولان دولت انجام شد تا با هماهنگی بیشتر بنیاد مستضعفان و دولت، مشکلات و موانع پیشِ روی این پروژه برداشته شود.

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به زمان بهره برداری از مسیر رفت قطعه دو آزادراه تهران شمال گفت: در حال حاضر ۶.۵ کیلومتر از مسیر رفت در منطقه ۲ که شامل تونل البرز به عنوان بزرگترین تونل خاورمیانه است، تکمیل شده و کار در ۱۶ کیلومتر دیگر این مسیر ادامه دارد.

وی ادامه داد: در گزارش ارائه شده، اعلام شد که پیشرفت فیزیکی کار در مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران – شمال بیش از ۷۶ درصد است و خوشبختانه در جلسه امروز، بر روی زمان تکمیل این مسیر در اسفند ماه ۱۴۰۱ تاکید شد.

فتاح با بیان اینکه تامین منابع مالی این پروژه باید به صورت ۵۰-۵۰ توسط بنیاد مستضعفان و دولت انجام شود، افزود: سهم ۵۰ درصدی بنیاد مستضعفان تا امروز به طور کامل پرداخت شده و دولت نیز تا نیمه امسال به تعهداتش عمل کرد ولی با توجه به هزینه های دولت و مشکلات آنها در تامین منابع، امروز مذاکراتی درخصوص تزریق منابع مالی از سوی دولت به این پروژه انجام گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه تمامی سیمان و میلگرد مورد نیاز این پروژه توسط بنیاد مستضعفان تامین می شود، گفت: در جلسه امروز تاکید شد که اگر دولت بتواند در اسفندماه امسال منابعی را به این پروژه تزریق کند، ان شاءالله بهره برداری از مسیر رفت منطقه دو آزادراه تا پایان سال آینده قابل انجام است چراکه در صورت پیشرفت فیزیکی ۲ درصد در هر ماه، مسیر رفت این منطقه تا اسفند ۱۴۰۱ تکمیل خواهد شد.

به گفته فتاح عملیات اجرایی و احداث پل ها و تونل ها در مسیر رفت منطقه دو آزادراه تهران – شمال درحال تکمیل است و بخش عمده کار، تامین تجهیزات و تاسیسات است که نیازمند هزینه قابل توجهی است و در صورت تزریق منابع مالی سهم دولت، انشالله بهره برداری از این باند طی زمان بندی صورت گرفته انجام می شود.

 

*مرتضوی: هزینه های احداث این آزادراه طی چند سال جبران خواهد شد

سیدصولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در حاشیه این بازدید مشترک با اشاره به نقش این پروژه در اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: این پروژه اتصال دهنده بخش های جنوبی و مرکزی کشور به دریای خزر است و اقتصاد دریا با توجه به پتانسیلی که دارد، یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: علاوه بر این، تکمیل آزادراه تهران – شمال نقش پررنگی در کاهش مسیر دسترسی به شمال کشور و همچنین کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در وقت دارد که با توجه به منافع مالی این صرفه جویی ها، هزینه های احداث این آزادراه طی چند سال جبران خواهد شد.

وی با تقدیر از عملکرد مهندسان و کارگران ایرانی در ساخت این پروژه گفت: این پروژه عظیم یک شاهکار مهندسی است و مهندسان توانمند ایرانی در این آزادراه، سازه های عظیمی را بنا کردند و قطعا این توان و تجربه آنها می تواند در سایر کشورها نیز ارائه شود.

 

*خادمی: ۲ هزار نیروی انسانی در ۷۰ جبهه کاری بدون تعطیلی مشغول کار هستند

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جمع خبرنگاران در پایان بازدید امروز جمعه ۲۹ بهمن رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، سیدپرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، سیدمسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و سیدصولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور از قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال اظهار کرد: سر تا سر قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال، عملیات اجرایی به صورت فعال در جریان است.

وی افزود: نزدیک به ۲ هزار نیروی انسانی در ۷۰ جبهه کاری در ۱۶ کیلومتر قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال فعالند؛ پروژه با روند خوبی در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: برنامه‌ای که امروز با حضور این ۴ مسئول ارشد اجرایی کشور تدوین شد، این است که سهم نقدینگی وزارت راه و شهرسازی به عنوان دولت و بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایه گذار به سبکی تدوین شود که تا پایان ۱۴۰۱ بتوانیم از یک باند قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال بهره برداری کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین وضعیت بهره برداری از آزادراه تهران – شمال به این صورت است که ساخت قطعه یک آن به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است و می‌تواند در ادامه آن تا پایان ۱۴۰۱ در پل زنگوله در استان مازندران شاهد افتتاح قطعه ۲ این آزادراه به صورت ۴ خطه باشیم به این صورت که باند رفت قطعه ۲ آزادراه برای مسیر جنوب به شمال و جاده قدیم چالوس – کرج هم برای باند برگشت مورد بهره برداری قرار گیرد. با این حساب مردم می‌توانند در سراسر مسیر ۵۵ کیلومتری قطعات یک و ۲ آزادراه تهران – شمال به صورت ۴ خطه، ایمن و بدون گره ترافیکی تردد داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس سازمان برنامه و بودجه معاون اجرایی رئیس جمهور قطعه ۲ آزادراه تهران رئیس بنیاد مستضعفان آزادراه تهران شمال آزادراه تهران منطقه دو آزادراه دو آزادراه تهران بنیاد مستضعفان بهره برداری پیشرفت فیزیکی تا پایان ۱۴۰۱ بازدید مشترک منابع مالی رفت منطقه مسیر رفت باند رفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، بابک دارابی عصر امروز سه‌شنبه در جلسه مصوبات سفر رئیس جمهور از محل وزارت نفت که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با رویکرد جهادی که مدیران خوزستان دارند و با توجه به پیگیری هایی که استاندار، معاون عمرانی استاندار و آقای نیکو دارند که همیشه هم به صورت مستمر پیگیر مصوبات سفر و اجرایی شدن پروژه‌ها هستند امروز بتوانیم به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: در مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور، مسوولیت‌های اجتماعی که باید در استان خوزستان داشته باشیم حدود ۸.۷ همت بوده که تا کنون ۴.۲ همت پرداخت کرده‌ایم، همچنین از حدود یک هزار و ۷۰۰ پروژه در خوزستان نیز یک هزار پروژه در استان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده که به عنوان خدمتگزار به مردم خوزستان تحویل داده‌ایم.

مشاور وزیر نفت یادآور شد: امیدواریم امسال هم بتوانیم این رویکرد مثبت را در خوزستان داشته باشیم و نماینده شایسته‌ای از صنعت نفت برای اجرایی شدن پروژه‌ها باشیم.

کد خبر 6093561

دیگر خبرها

  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت