Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با همراهی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری از دو آزمون همزمان برگزار شده مرتبط با تشکیلات قضایی این استان بازدید کرد. خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو در حاشیه بازدید از آزمون‌های داوری و میانجی گری و کارشناسی رسمی دادگستری گفت: در آزمون کارشناسی رسمی دادگستری که بطور همزمان در سراسر کشور در محل ساختمان فنی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود، تعداد ۳۰۹ داوطلب حضور دارند که بدون حد نصاب نفری و صرفاً با حد نصاب ۷۰ درصدی پاسخ صحیح در آزمون قبول شده و پس طی سایر مراحل گزینشی در رشته‌های مختلف به امر کارشناسی مشغول خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: رویکرد تشکیلات قضایی استان اردبیل در این آزمون، قبول کارشناس در شهرستان‌ها و بخش‌های کم برخوردار است تا وجود کارشناس در پرونده‌ها سهل الوصول بوده و نیازی به کارشناس از مرکز استان و هزینه‌های اضافی برای اصحاب دعوی نباشد و متعاقب آن رسیدگی‌ها تسریع شده و از اطاله دادرسی جلوگیری شود.
حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو در مورد آزمون داوری و میانجی گری نیز گفت؛ در این آزمون نیز که در محل ساختمان پیام نور استان در حال برگزاری است تعداد ۹۳۱ داوطلب حضور دارند که از این تعداد ۱۱۰ نفر پس از قبولی در آزمون و سایر مراحل گزینشی در مراکز توسعه حل اختلاف استان مشغول به کار خواهند شد.       بیشتر بخوانید:     تبدیل وضعیت استخدامی به رسمی قطعی نیمی از مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران در دستگاه قضا انتهای پیام/ برچسب ها: اردبیل آزمون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اردبیل آزمون استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • کارشناسی صحنه جنجالی در شکست پرسپولیس برابر آلومینیم
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • کارشناس داوری: بازیکن پرسپولیس قبل از زدن گل اول خطا کرد
  • کارشناسی صحنه جنجالی در شکست پرسپولیس