Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@09:02:07 GMT

کرونا در شبانه روز گذشته ۱۸۷ قربانی گرفت

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۳۵۱۹

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۴ هزار و ۶۰۷ نفر رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از دیروز تا امروز ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۹ هزار و ۳۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۶۶ نفر از آن‌ها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور نیز به ۶ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۴ هزار و ۶۰۷ نفر رسید.

تا کنون ۶ میلیون ۴۲۷ هزار و ۳۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۸۴۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۶ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۱۳۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

۶۱ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۸ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۹۳۰ نفر دُز دوم و ۲۱ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۷۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۸ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۱۱۱ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته همچنین ۲۰۶ هزار و ۷۰۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر ۲۴۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۸۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند، وضعیت هیچ شهری آبی نیست.

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفتم بهمن ماه در پیامی توئیتری با اشاره به افزایش موارد بستری و سرپایی از ورود کشور به پیک ششم کرونا خبر داد.

بهرام عین‌اللهی در این توئیت نوشت: متاسفانه با افزایش موارد بستری و سرپایی باید اعلام کنیم که عملا وارد پیک ششم شده ایم.

وی اضافه کرد: توصیه اکید وحتی خواهش ما رعایت همان راهکار‌های ساده، اما مهم وحیاتی است، استفاده صحیح از ماسک، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن به ویژه دز سوم است.

تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین نسبت به «سونامی» سویه‌های امیکرون و دلتا به دنبال رکوردشکنی موارد ابتلا به «کووید ۱۹» در سطح جهان هشدار داد. وی بار دیگر خواستار دسترسی منصفانه به واکسن کرونا در سطح جهان شد.

وی افزود: «میلیارد‌ها نفر» در سطح جهان همچنان به طور کامل در برابر بیماری ویروس کرونا «آسیب‌پذیر» هستند.

همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون جان بیش از پنج میلیون نفر را در سطح جهان گرفته است. برچسب ها: کرونا ، اميکرون ، اوميکرون ، وزارت بهداشت ، ويروس کرونا ، آمار کرونا ، واکسيناسيون

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کرونا اميکرون اوميکرون وزارت بهداشت ويروس کرونا آمار کرونا واکسيناسيون سطح جهان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • ثبت بیشترین بارش شبانه روز گذشته در بیرجند
  • افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان