Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه زرین شهر گفت: ارتباط نزدیک مسئولان با مردم یک نمونه واقعی از حضور در میدان تبیین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام قاسم باقریان امروز _جمعه یست و نهم بهمن‌ماه_ در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها بر اقدام عملی تاکید داشته اند، اما برخی مسئولان فکر می‌کنند تنها باید شنونده فرمایشات معظم له و طرح آن در گفتار وکلام‌شان کافی است و به وظیفه خود عمل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تفکر خطایی بزرگ به شمار می‌آید و باید توجه داشت برای تحقق فرمایشات کاربردی مقام معظم رهبری باید در میدان عمل حضور یافته و دست از شعار برداریم.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: با تکرار فرمایشات مقام معظم رهبری تنها حفظ ظاهر کرده‌ایم و این درحالی‌ست که برای عبور از مشکلات باید جهادی عمل کرد و چنانچه به این مهم جامه عمل پوشاندیم آنگاه اثر تحقق سخنان راهبردی معظم‌له را در جامعه مشاهده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: جهاد تبیین نیازمند اقدام عملی است و امروز شاهد آن هستیم که همه سخن از جهاد تبیین کرده و آن را مهم و ضروری می‌دانیم، اما متأسفانه هیچ‌گونه اقدام عملی در این حوزه انجام نمی‌دهیم و این در حالی‌ست که همه باید برای وارد شدن به جهاد تبیین و قدم گذاشتن در میدان تبیین آماده شویم.

باقریان اضافه کرد: وارد شدن در این میدان یک ضرورت است چراکه بسیاری از توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی را خنثی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: ارتباط نزدیک مسئولان با مردم یک نمونه واقعی از حضور در میدان تبیین است از این رو انتظار می‌رود حضور مسئولان بدون واسطه و تشریفات بین مردم محقق شود چراکه ارتباط مستمر مدیران با مردم از وقوع سوتفاهمات و حاشیه‌ها جلوگیری خواهد کرد.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با تکیه با ارتباط تنگاتنگ مردم و مسئولان بنا نهاده شده است و این ارتباط بدون واسطه با توده مردم می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند.

وی افزود: وقتی مردم مسئول را در کنار ببینند و به راحتی با آنان سخن بگویند، دلگرم می‌شوند. از این رو در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پذیرفته نیست که مسئولان خود را بالاتر و جدای از مردم بدانند.

باقریان گفت: مسئولان به جای شعار دادن در جهاد تبیین ارتباط خود را با توده مردم تقویت کرده، در میان مردم حضور پیدا کنند و کنار آنها باشند چراکه ارتباط نزدیک با مردم عزت و آبروی نظام را افزایش خواهد دارد از این رو باید همچون شهدا عمل کرده و در میدان حضوری فعال داشته باشیم.

وی متذکر شد: مردم از برخی برخوردهای غیر قانونی و گاهی قانونی گلایه‌مند هستند و این درحالی‌ست که قوانین برای آرامش و رفاه آنها وضع شده از این رو باید با مردم با تکریم و احترام رفتار کنیم، حتی اگر خطایی از آنها سر می‌زند.

امام جمعه زرین شهر افزود: حفظ حرمت و احترام مردم یک ضرورت به شمار می‌آید، اما مردم هم باید توجه داشته باشند که خطا و برخورد نامناسب یک شخص در نظام اسلامی به معنای خطای کل نظام و همه مسئولان نیست. مسئولان به جای شعار دادن در جهاد تبیین ارتباط خود را با توده مردم تقویت کرده و در میان مردم حضور پیدا کنند

امام جمعه زرین شهر نهج البلاغه را کتابی راهبردی برای مدیریت صحیح زندگی فردی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: نهج البلاغه در کنار قرآن می‌تواند درس‌های عملی و راهبردی برای همه افراد در تمامی ابعاد داشته باشد و نباید فراموش کرد که فرمایشات گهر بار امام علی (ع) با بهترین زبان و زمان، چراغ روشن مسیر حرکتی بشر است.

کد خبر 556307

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لنجان زرین شهر امام جمعه زرین شهر خطبه نماز جمعه جهاد تبیین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق امام جمعه زرین شهر میدان تبیین ارتباط نزدیک جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی گفت: نامگذاری امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده، در هیچ یک از ایام نباید فراموش شود و مسئولان باید روش‌های مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید را تبیین کرده و زمینه تشویق و تهییج مردم برای مشارکت در این امر مهم را فراهم کنند.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی محلی برای سیاست گذاری در راستای تحقق شعار سال است و مدیران اقدامات لازم برای تحقق این امر مهم را بررسی کردند تا به صورت مصوبه ابلاغ شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با اشاره به عملیات «وعده صادق» هم گفت: این عملیات در نوع خود بی نظیر بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داد که هیمنه رژیم صهیونیستی، خیالی باطل است.

وی افزود:باید اقدامات تمهید شده برای بهبود وضعیت سلامت در کشور و ارتقای شاخص‌های سلامتی اقشار مختلف در دستور کار جدی شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با ابراز نگرانی از کم تحرکی بخش قابل توجهی از جامعه افزود: رقم ۷۹ درصدی ذکر شده در این خصوص در کشور قابل قبول نیست و باید برای تحرک بیشتر اقشار مختلف تلاش زیادتری صورت گیرد.

گفتنی است؛ مباحث فرهنگی مربوط به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»  بررسی «سند برنامه ارتقای فرهنگ سلامت» مصوبه هشتصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور مورخ ۱۳‏/۴‏/۱۴۰۲ جهت اجرایی سازی آن در استان t تشریح سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی توسط مدیر کل ورزش و جوانان استان، و بررسی اولویت‌های فرهنگی سال ۱۴۰۳ از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند