Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@15:02:24 GMT

ضرورت راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل لرستان

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۳۶۷۷

ضرورت راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد با بیان اینکه امام حسن عسگری (ع) می‌فرماید: هر کسی را که می‌خواهی نصیحت کنی او را در پنهان نصیحت کن، چون نصیحت کردن پنهانی آراسته کردن آن شخص است و اگر در جلوی جمع و آشکارا او را نصیحت کنی گویی او را مخدوش و لکه دار کرده‌ای.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لزوم رعایت مقررات ستاد کرونا

وی بیان داشت: مسلمانان باید تلاش کنند عیب یکدیگر را برطرف کنند، برطرف کردن عیب نه با غیبت، تهمت، اهانت، سرزنش، شایعه پراکنی، بلکه با امر به معروف و نهی از منکر، همه باید از یکدیگر مراقبت کنیم، تلاش کنین که جامعه اسلامی مبرا از عیوب باشد، شیوه صحیح و درست را باید در این مسیر انتخاب کنیم، این شیوه صحیح نیز نصیحت در پنهان، با مهربانی، دلسوزی، سخنان نرم و تأثیر گذار است و اینها در سایه تقوای الهی میسر است، در این راستا خود و شما نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی فرا می‌خوانم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ویروس کرونا طی این هفته‌ها خیلی از شهرهای کشور و استان را در بر گرفته است، عنوان کرد: در این راستا تلاش کنیم با تزریق واکسن و رعایت مقررات ستاد کرونا، دوباره به وضعیت عادی برگردیم، به خصوص به پایان سال نزدیک می‌شویم و وضعیت اقتصادی مردم ایجاب می‌کند که بازار و این ایام از رونق برخوردار باشد.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: در این راستا باید اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

امام علی (ع) الگویی برای مسئولان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از محورهای سخنان مقام معظم رهبری در روز ۲۹ بهمن در سالگرد قیام مردم تبریز در سال ۵۶، روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، شهادت حجت الاسلام شیخ فضل الله محلاتی، شهادت سید نورالدین رحیمی، روز روحانیت و دفاع مقدس و… بیان داشت: همه باید تلاش کنیم که راهی را که شهدا طی کردند حرکت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه کسی که خودش را شیعه امام علی (ع) می‌داند باید تلاش کند و تا آنجا که می‌تواند خودش را به این ایشان شبیه کند گفت: دور اندیشی و بصیرت امام علی (ع) باید مورد توجه قرار بگیرد، از زمانی که پیامبر پرچم اسلام را بلند کرد، امام علی (ع) پای این پرچم ایستاد تا زمانی که در محراب عبادت به شهادت رسید، عقب نشینی نکرد، دور اندیشی و بصیرت داشتند، ثبات شخصیت و استحکام و یک رویی در منش و گفتار داشتند، در سخن و رفتار سرچشمه علم و حکمت بودند، در عین اینکه امام، حاکم و رئیس بود اما ساده زیست بود و به دور از اشرافی گری و اخلاق حاکمان طاغوتی بود، برای خودش حشمت و شوکتی قائل نبود اما در نظر مردم دارای حشمت، عزت و شوکت بود، رسیدگی به محرومین، رفع مشکلات آنها لحظه سرور و خوشحالی ایشان بود، اهل عبادت و خوف از خدا بود، هر کس شیعه امام علی (ع) در هر پست و سمتی و هر قشر و دسته اجتماعی هست باید خود را به امام علی (ع) نزدیک کند.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: امام علی (ع) الگویی برای نوجوانان و جوانان است، الگویی برای همه مؤمنان، آزادگان جهان، کارگزاران و حاکمان است، در منطق حکومتی امام علی (ع) اگر کسی به واسطه مسئولیتی از احترام برخوردار شد، نباید در اخلاق، رفتار و سخن او تأثیر گذار باشد، اگر کسی به مسئولیتی رسید نباید اخلاق او عوض شود، عدل و انصاف در تمام شئونات ساری و جاری بود، حاکم و کارگزار باید در این جهات خودش را به امام علی (ع) نزدیک کند، البته در این موقعیت ممکن است که مستقیم یک حاکم نتواند خودش به همه این امور برسد، اما باید افرادی را انتخاب کند که بیشترین شباهت به امام علی (ع) را داشته باشند، در دور ترین نقاط کشور حاکمی را انتخاب کند که در دسترس مردم باشد، پای اسلام ایستادن، حضور میدانی، تلاش، مبارزه و جهاد، ایثار و جانفشانی، استقامت ورزیدن، در جایی که لازم است کار سیاسی کردن، در جایی که لازم است کار حکومتی کردن از دیگر ویژگی‌هایی بوده که امام علی (ع) داشتند.

وی افزود: امام علی (ع) از ابتدا تا انتها دچار غفلت نشد، واقعیات را درست تشخیص داد، مغلوب خواستنی‌های شخصی خودش نشد، بر ما است که تاسی کنیم به امام علی (ع).

ضرورت راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به چهار هزار شهید روحانیت در ایران اسلامی و بیش از ۶۰ روحانی شهید در استان لرستان بیان داشت: اینها کسانی بودند که تلاش کردند خودشان را به امام علی (ع) شبیه کنند، گرچه امام علی (ع) در اوج قله فضیلت‌ها است اما اینها کسانی بودند که جهت و سمتشان به سمت همان آرمان‌ها و ارزش‌هایی بود که امام علی (ع) از نوجوانی تا زمانی که در محراب امامت به شهادت رسید، پای آنها ایستاد.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: آنچه که مقام معظم رهبری روز گذشته فرمودند در حقیقت ترجمان و پردازشی از صبر و بصیرت در میدان جهاد همراه با هوشمندی و اقدام به موقع به سمت اهداف انقلاب اسلامی است، عدالت اجتماعی در همه عرصه‌ها، توسعه متوازن برای همه استان‌ها، مقابله با تبعیض، مقابله با نفی شایسته سالاری، مقابله با توصیه‌های فراقانونی، اقتدار کشور، تشکیل جامعه اسلامی و شکل گیری تمدن اسلامی از جمله اهداف انقلاب است.

وی گفت: مقام معظم رهبری عاملی که موجب استقرار انقلاب اسلامی می‌شود هم اشاره فرمودند که سخنوران، فرهیختگان، برجستگان، دانشمندان حوزه و دانشگاه، باید به این بپردازند، ایشان فرمودند که دشمن به دنبال دو چیز است: فشار اقتصادی برای ناامیدی مردم و عملیات رسانه‌ای و دروغ پراکنی، زیبایی‌ها و خوبی‌ها را زشت جلوه دادن و زشتی‌ها و بدی‌ها را خوب جلوه دادن.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه فشار اقتصادی را باید با اقتصاد مقاومتی به زانو درآورد افزود: دولت و ملت دست به دست هم بدهند و این فشار حداکثری را ذلیل و زبون و خار کنند، همان طور که دشمن خود به آن اعتراف کرده، البته این همت مضاعف می‌خواهد، کار شبانه روزی، جهادی و مبتنی بر کار علمی و کارشناسی می‌خواهد، به کار گیری نیروهای انسانی دانا، توانا، دست پاک، عادل، متعهد، متخصص، پر انگیزه، با طراوت و خستگی ناپذیر می‌خواهد، برای به زانو در آوردن فشار حداکثری دشمن این الزامات نیاز است.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: مسئول به دور از خواستنی‌های شخصی و هوس‌های دنیوی، همراه و همگام در سخن و عمل با مقام معظم رهبری باشد، به کار گیری تمام ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی، کارآفرینی در استان، راه اندازی کارخانه‌ها و صنایع تعطیل شده و نیمه تعطیل مانند پارسیلون، فولاد ازنا، عظیم خودرو بروجرد، سیمان خرم آباد، چرم و پوست، کارخانه‌های دورود، بروجرد و… باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر کمک در جهت تسریع و شروع به کار صدر فولاد، ذوب آهن و ماشین سازی خرم آباد، کارگاه‌های شهرک‌های صنعتی و تا فشار حداکثری دشمن به کلی نابود شود گفت: مقابله با عملیات رسانه‌ای دشمن یکی دیگر از نکات مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری بود.

ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: امروز دشمن، نظام پهلوی‌ها و نگهداری حیوانات نجس در خانه را تبلیغ می‌کند، این دو چه رابطه‌ای با هم دارند با افکار عمومی شما، دو پهلوی که تنفر عمومی مردم به آنها در حدی بود که وقتی اولی را تبعید و دومی فرار کرد مردم جشن گرفتند و خوشحالی کردند.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار است، در هیچ دوره‌ای ایران اسلامی از این اقتدار برخوردار نشده است، تمام دنیا جمع شدند تا ایران و محور مقاومت شکست دهند، ایران را محور شرارت نامیدند، تمام زور گویان عالم علیه ایران جمع شدند، گفتند همه گزینه‌ها روی میز است، امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دیگر همه گزینه‌های روی میز است، رنگ باخته است.

وی بیان داشت: این اقتدار ایران است، در نصف روزی ارتش پهلوی تسلیم قوای متفقین شد، چون پایه مردمی نداشت، علما و روحانیت از او متنفر بودند، عموم مردم از او متنفر بودند، عشایر و ایلات به خصوص لرستان، از پهلوی اول و دوم متنفر بودند، هواپیمای آمریکایی را در آسمان ایران زدیم، ترامپ تشکر کرد و گفت خیلی ممنون، این هواپیمای دوم است ما که سرنشین دار بود را نزدید تشکر می‌کنیم، این یعنی اقتدار، کشتی ما را گرفتند، دیدید که چگونه بر عرشه کشتی دریا دلان سپاه اسلام ورود پیدا کردند و کشتی را به تسخیر خودشان درآوردند، سربازان نیروی دریایی آمریکا و انگلیس را خفت بار در اختیار قرار گرفتند، الان اقیانوس هند محل جولان نیروی دریایی جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: امروز هیچ رویداد سیاسی بدون مشارکت ایران اسلامی در منطقه حل نمی‌شود، پهلوی اول در نصفه روزی ایران را تحویل انگلیس و شوروی داد. رسانه‌های دشمن می‌خواهند که خفت و ذلت را به عنوان عزت، عزت و شوکت را به عنوان خفت جلوه بدهند. اینها در سایه شهادت‌ها و مقاومت اسرایی است که در زندان‌های رژیم بعثی مقاومت کردند.

کد خبر 5427384

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری نماینده ولی فقیه در لرستان خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه آیین اعتکاف اردبیل همدان عکس استانها واکسن کرونا کشاورزی محرومیت زدایی تبریز نماینده ولی فقیه در لرستان حجت الاسلام شاهرخی مقام معظم رهبری ایران اسلامی امام علی کارخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهار کرد: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ها است، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

وی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مسئله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا(ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

امام جمعه مشهد با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.


آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهدالرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما