Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت نفت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی روز‌های اخیر مجددا شایعه تکذیب‌شده‌ای درباره حضور ۵۰۰۰ نیروی امنیتی چین برای حضور در حاشیه اجرای پروژه‌های نفت و گاز توسط شرکت‌های چینی منتشر شده است.

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این خبرسازی ناشیانه پیش از این هم توسط تجار حامی دولت قبل مطرح و تکذیب شده بود و این بار هم به نقل از منابع رسانه‌ای حوزه نفت و گاز انگلیس، پخش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعضی جریانات نیز علیرغم علم به کذب بودن چنین شایعاتی با اهداف خاصی به این خبرسازی‌ها دامن میزنند.
وزارت نفت ضمن اعلام کذب و جعلی بودن چنین خبری، اعلام می‌کند انتشار اینگونه شایعات با موفقیت‌های چند ماه اخیر در بسترسازی برای جذب سرمایه گذاری و همچنین افزایش چشمگیر صادرات نفت ایران با توافق‌هایی که با مشتریان خارجی نفت ایران حاصل شده، بی‌ارتباط نیست.
این شایعه و شایعات مشابه در وهله نخست توسط بعضی کشور‌های سلطه جو برای تخریب روابط ایران با دیگر کشور‌های جهان طراحی میشود و سپس توسط جریاناتی که پیش از این مدعی ناتوانی کشور در پیگیری روند توسعه بدون پذیرش بی، چون و چرای خواسته‌های ظالمانه غربی‌ها بودند، در داخل کشور ضریب داده میشود.

طراحان و منتشرکنندگان این شایعات ضمن تلاش برای ذبح منافع ملی به پای منافع شخصی و جریانی، تلاش میکنند توفیقات دولت در جذب سرمایه گذاری و افزایش صادرات نفت را به امور کذب و موهومی همچون پذیرش ۵ هزار نیروی امنیتی چین ربط دهند.

این احتمال نیز مطرح است که هدف از انتشار این شایعات این باشد تا دولت مجبور شود بخشی از اقدامات و طراحی‌های خود در افزایش صادرات نفت را افشا کند که البته وزارت نفت با رعایت مصالح ملی کشور، هیچ‌گاه مجاری خنثی کردن تحریم‌ها را برملا نخواهد کرد، اما نتیجه افزایش چشمگیر صادرات نفت نسبت به دوره قبل و بازگشت منابع ارزی آن، خود را در نزول تدریجی قیمت ارز نشان داده است.

انتهای پیام

برچسب ها: وزارت نفت ، ایران و چین ، سند همکاری 25 ساله ایران و چین لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Qja

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: وزارت نفت ایران و چین سند همکاری 25 ساله ایران و چین صادرات نفت وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با معاون وزارت کشور ایران بر پایبندی کشورش به توافق امنیتی با ایران تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق روز چهارشنبه میزبان مجید میر احمدی معاون وزارت کشور ایران بود.

بر اساس بیانیه امنیت ملی عراق، در این دیدار اجرای توافق امنیتی امضا شده میان دو طرف علاوه بر مساله کنترل مرزهای مشترک و توسعه روابط دوجانبه بررسی شد.

الاعرجی تأکید کرد که دولت عراق به اجرای توافق امنیتی مذکور در چارچوب زمانی‌اش پایبند است و برای همکاری با ایران در همه زمینه ها و توسعه روابط تاریخی بین دو کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!
  • هدف آمریکا از ساخت اسکله غزه چیست؟ / نگرانی از پروژه امنیتی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب «مهاجرت داوطلبانه» +عکس و فیلم
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • تکذیب خبر فوت پزشک طرحی در جاسک
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • آخرین خبرها درباره توافق احتمالی تیم ملی ایران با افشین قطبی
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام