Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه بجنورد گفت: مسئولان باید برای مقابله با کم‌آبی در بهار و تابستان برنامه‌ریزی داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین نوری امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با جمعی از مردم آذربایجان شرقی اظهار داشت: همان‌ گونه که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کردند حفظ و استمرار انقلاب و نظام اسلامی در گرو تقویت علمی و اقتصادی در حوزه‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام استکباری انواع جنگ‌های نظامی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و روانی را علیه این نظام و ملت به راه انداخت و در همه حوزه‌ها تلاش کرد به نحوی این نظام را شکست دهد، در واقع به تعبیر مقام معظم رهبری، استکبار علیه نظام اسلامی جنگ‌های ترکیبی به راه انداخت تا آن را ساقط کرده و مردم را به عقب‌نشینی وادار کند.

قصه پرغصه کم آبی در "لنده" 10 ساله شد/ مردم آبی برای "شرب" ندارندکم آبی روستائیان "چاروسا و دیشموک" در کهگیلویه را به زحمت انداخته استنقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی مدیریت کم آبی کلیدی است

نوری با بیان اینکه تا به امروز مبارزه و مقاومت ملت ایران در مقابل استکبار در تمامی این حوزه‌ها ادامه یافته و اجازه نداده‌اند دشمن به پیروزی برسد اضافه کرد: یکی از این جبهه‌های تقابل، جنگ اقتصادی است که دشمن آن را از ابتدای انقلاب شروع کرده و تلاش می‌کند در حوزه مباحث اقتصادی مردم را در تنگنا قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در هیچ مقطعی از چهار دهه گذشته نبوده که به نحوی تحت فشار اقتصادی دشمنان نباشیم، تصریح کرد: تحریم‌های مختلف، بلوکه کردن ثروت‌های این ملت و مانع‌تراشی در برابر تجارت و صادرات ما تنها برخی از اقدامات دشمنان برای وارد کردن فشار اقتصادی بر اقشار مختلف مردم فشار بوده است.

نوری عنوان کرد: مقام معظم رهبری برای مقابله با جنگ اقتصادی، اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که یکی از ارکان آن تقویت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاری مردم است.

وی با تأکید بر اینکه باید از سرمایه‌گذاری مردم، تعاونی‌ها و تولیدکنندگان حمایت شود تا سبب رونق اقتصادی و اشتغال در کشور شوند، افزود: یکی از ارکان اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی کمک به مردم در قالب تسهیل صدور مجوزها و ارائه تسهیلات بانکی به مردم و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران است.

امام‌ جمعه بجنورد با اشاره به اینکه رکن دیگر تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت‌های هدفمند و نظام‌مند از تولیدکننده‌های داخلی است، افزود: با توجه به اینکه معمولاً دولت‌ها بزرگ‌ترین مشتریان تولیدکننده‌ها هستند، دولت می‌تواند در راستای حمایت از تولیدکننده داخلی، خرید کالای خارجی را در مجموعه‌ها و دستگاه‌ها ممنوع کند تا از تولیدکننده داخلی خرید شود.

نوری پرهیز از اسراف در دستگاه‌های دولتی را از دیگر ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: کاستن از میهمانی‌های دولتی، تقویت نظارت بر بودجه‌های اختصاص یافته، جلوگیری از فعالیت مدیران پروازی و غیره برخی از راهکارهای کاهش هزینه ادارات و دستگاه‌های دولتی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با گرامیداشت اول اسفند، سالگرد شهادت شهید محلاتی و روز روحانیت و دفاع مقدس بیان کرد: روحانیت از قبل انقلاب تا به امروز اثبات کرده وقتی حرفی را مطرح می‌کند خود پیشگام عمل به آن سخن بوده و در متن موضوع قرار دارد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه روحانیت شیعه با روحانیت سایر ادیان و مکاتب متفاوت است، افزود: روحانیت شیعه روحانیت حضور در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی است؛ به‌ گونه‌ای که اگر از انقلاب سخن می‌گوید خود او بیشترین هزینه را برای انقلاب می‌دهد و اگر از ضرورت حضور در جبهه‌های جنگ صحبت می‌کند خود او پیشگام نبرد می‌شود و به نسبت جمعیت، بیشترین شهدای جنگ تحمیلی را تقدیم می‌کند.

نوری گفت: یکی از این روحانیان پیشرو شهید محلاتی است؛ انسانی ولایی، جهادی و میدانی که تا زنده بود در میادین نبرد در کنار رزمنده‌ها حضور داشت؛ به‌گونه‌ای که برخی برای محافظت از جان وی، حضور او را در خط مقدم ممنوع کردند ولی این شهید بزرگوار حضور خود را در خط مقدم ادامه داد و سرانجام نیز با لباس روحانیت به شهادت رسید و به دلیل آن که جنازه قابل غسل نبود با همان لباس روحانیت آغشته به خون، او را دفن کردند.

امام‌ جمعه بجنورد با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان شرقی عنوان کرد: همان‌ گونه که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کردند استمرار این نظام و انقلاب وابسته به فعالیت‌های علمی چه در حوزه و چه در دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های علمی در حوزه‌های مختلف سبب رونق عظمت و قدرت انقلاب می‌شود؛ زیرا علم قدرت آفرین است و اگر جامعه‌ای علم و دانش داشته باشد قوی و قدرتمند خواهد بود.

نوری افزود: فعالیت‌های جهادی، مراسم‌های انقلابی و مذهبی، تجلیل از شهدا و یادواره‌های شهیدان، نمازهای جمعه و جماعت، تدین، اعتکاف و عبادت و بندگی خداوند انقلاب را استمرار می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه مردم و نظام باید آینده‌نگری داشته و برای آینده کشور برنامه‌ریزی کنند، اضافه کرد: تقویت حوزه‌های علمی و هسته‌ای، اقتصاد مقاومتی و فرزندآوری ازجمله مسائلی است که باید به‌صورت ویژه مورد توجه همگان باشد تا در آینده دچار مشکل نشویم.

وی اظهار کرد: وقتی آمارها را نگاه می‌کنیم می‌بینیم متأسفانه میزان فرزندآوری در کشور به‌مرورزمان کاهش یافته؛ به‌گونه‌ای که حتی از نرخ جایگزینی نیز کمتر شده است، در حالی‌ که این نظام و کشور برای فردای خود به جوانانی نیاز دارد که مسیر را ادامه داده و موجب نشاط و پیشرفت جامعه شوند.

نوری همچنین با اشاره به تداوم چالش‌های آبی در کشور، افزود: متأسفانه امسال هم میزان بارندگی اندک است و اگرچه دعا می‌کنیم حق‌تعالی باران رحمت خود را برای ما بفرستد؛ ولی مسئولان هم باید از حالا به فکر بوده و برنامه‌ریزی کنند تا در بهار و تابستان سال بعد، غافلگیر نشویم.

انتهای پیام/311/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی جمعه بجنورد حوزه ها کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند و باید از ظرفیت نظام تعلیم و تربیت بیش از این استفاده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم و جمعی از کارگران و نیروهای عقیدتی، سیاسی سپاه در اردبیل، اظهار داشت: عزت، استقلال و عظمت یک کشور مرهون تحولات علمی است؛ چرا که علم سلطان است و مبدأ تغییر و تحول در جامعه به شمار می‌رود.

وی ضرورت بها دادن به نظام تعلیم و تربیت را با توجه به نقش تأثیرگذار آن در تربیت نخبگان و نیروهای کارآمد جامعه یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه محور و اساس تحول و توسعه نیروی انسانی است، باید به نظام آموزش و پرورش بها داده شود تا بهترین و خلاق‌‌ترین نیروها در این مجموعه پرورش یافته و تحویل جامعه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: معلم خیر و نیک، معلم سرشار از برکت برای جامعه و حرکت پیشرونده آن است و باید همه قدر این نیروهای ارزشی را بدانیم و در کنار آنها به تربیت و تعالی نسل آینده کمک کنیم.

عاملی جامعه، خانواده و مدرسه را سه ضلع اصلی اصول و مبانی تربیتی و تحقق نظام تعلیم و تربیت شایسته و برازنده نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: باید در مسیر توسعه و پیشرفت قدر این ذخایر ارزشمند را بدانیم و در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی معلمان تلاشی جدی‌تر انجام شود.

وی به نقش و جایگاه کارگران در تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و ادامه داد: کارگران عنصر اصلی در تحقق این شعار هستند و باید به تقدس کار و درآمد حاصل از کار شایسته و کسب روزی حلال بهای بیشتری داده شود.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کارگران در حقیقت چرخ‌های توسعه کشور را با تلاش شبانه‌روزی خود می‌چرخانند و باید این نیروها مورد ارزش و تکریم بیشتری قرار گیرند.

عاملی، همچنین هفته عقیدتی، سیاسی سپاه را به تلاشگران گمنام این عرصه تبریک گفت و اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد ارزشی شکل گرفت تا بهترین نیروها در مسیر تربیت ارزشی و آسمانی قرار گرفته و بتوان تحولات خوبی را در مجموعه سپاه پاسداران و عظمت تحولی آن ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: عقیدتی، سیاسی سپاه در حقیقت کانون اصلی و مرکزیت حرکت تحولی این مجموعه به شمار می‌رود و باید مخلص‌ترین نیروها در این نهاد به‌کارگیری شود.

انتهای پیام/131/

دیگر خبرها

  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم