Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@19:32:09 GMT

سامانه ۱۵۱۵ به زودی راه اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۴۳۵۱

سامانه ۱۵۱۵ به زودی راه اندازی می‌شود

ایسنا/فارس رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از راه اندازی سامانه کارشناسی ۱۵۱۵ توسط این مرکز طی ۲۰روز آینده خبر داد.

حسن عبدلیان پور جمعه ۲۹ بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار هفته پیش خود با رئیس قوه قضاییه افزود: با توجه به نگاه عالمانه و دقیق رئیس محترم قوه به مرکز، نشست بسیار خوبی برگزار و طی آن موارد و پیشنهاداتی ارائه شد که از جمله آن راه اندازی سامانه کارشناسی موسوم به ۱۵۱۵بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به توجه ویژه  مقام عالی قوه قضاییه به امر کارشناسی در  پرونده ها، ادامه داد: دغدغه مهم رئیس دستگاه قضا، بحث کارشناسی دقیق وعادلانه در پرونده ها است لذا ایشان در این نشست جهت راه اندازی یک سامانه کارشناسی در این حوزه پیشنهاد دادند. 

عبدلیان پور خاطرنشان کرد: پس از تاکید رئیس قوه قضاییه، بر آن شدیم سامانه  موسوم به ۱۵۱۵را هر چه سریع تر آماده کنیم که ایشان نیز قول مساعد همکاری دادند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه افزود: رئیس قوه برای راه اندازی سامانه ۱۵۱۵ مدت زمان دوماه را پیشنهاد دادند اما ما تعهد دادیم تا ۲۰روز آینده اراین سامانه رونمایی و تقدیم قوه قضاییه کنیم.

او در مورد کارکرد این سامانه کارشناسی نیز گفت: سامانه ۱۵۱۵تمام موضوعات مربوط به کارشناسی در  سیستم قضایی، ارجاع و امور رسیدگی به پرونده ها در مراجع  قضایی را در بر می گیرد؛ یعنی یک سامانه کامل و جامع که تا حدود بسیاری دغدغه ها را در این عرصه کم خواهد کرد. 

عبدلیان پور اضافه کرد: با استفاده تمامی محاکم از این سامانه، امید داریم بتوانیم یگ گام دیگر به عدالت ورزی دقیق و کامل در پرونده ها نزدیک شویم.

او در مورد تحولات مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در دوران مدیریت جدید نیز گفت: دوران مدیریت دکتر بهادری جهرمی یکی از بهترین دوره ها به لحاظ تحول در این مرکز بود چراکه ایشان با یک روحیه انقلابی و جهادی عمل می کردند.

به گفته عبدلیان پور در امتداد مدیریت دکتر بهادری جهرمی، دوران مدیریت وی بر مرکز، دوران توسعه نام نهاده شده است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در پایان نیز گفت: امید است با کمک همه همکاران، وکلا، کارشناسان و مشاورانی در تراز انقلاب اسلامی و افکار بلند و انسانی آن پرورش داده و به نظام اسلامی ارائه کنیم که در این راستا برنامه های متعددی در عرصه های علمی، آموزشی، رفاهی و اجرایی پیش بینی شده است.

لازم به ذکر است حسن عبدلیان پور که سالها ریاست مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس را بر عهده داشت، پس از انتصاب دکتر بهادری جهرمی به عنوان سخنگوی دولت، با حکم رئیس قوه قضاییه، به ریاست مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه قوه قضاييه کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه سامانه کارشناسی عبدلیان پور راه اندازی پرونده ها مرکز وکلا رئیس قوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که حکم محکومیت توماج صالحی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان صادر شد.
دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

در همین‌باره مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است.

tags # توماج صالحی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی