Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس حوزه ورزش در مورد فواید فعالیت بدنی در محیط کار توضییحاتی داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمیه الماسی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ پیرامون فواید فعالیت بدنی در محیط کار اظهار کرد: فعالیت بدنی فواید زیادی هم برای بدن و هم برای ذهن دارد، به همین دلیل است که سازمان‌های بیشتری، ورزش فردی و تیمی را به عنوان بخشی از روز کاری تشویق می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارگونومی بهتر، افزایش بهره وری و بهبود کلی در فرهنگ محیط کار تنها برخی از مزایایی است که مشاهده می شود.

*چرا فعالیت بدنی در محل کار اهمیت دارد؟

کارشناس حوزه ورزش گفت: سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند که بزرگسالان 18 تا 64 ساله باید حداقل 150 دقیقه ورزش متوسط هر هفته داشته باشند، این را می توان به جلسات تقسیم کرد: برای مثال 30 دقیقه در روز به مدت پنج روز در هفته.

وی افزود: با توجه به اینکه کار بخش بزرگی از زمان بیداری ما را تشکیل می دهد، و کارهای خانه و خانواده بخش زیادی از آنچه را که باقی مانده را به خود اختصاص می دهد، به راحتی می توان فهمید که چرا بسیاری از ما نمی توانیم سهمیه هفتگی خود را برآورده کنیم.

الماسی بیان کرد: یک راه حل این است که در محل کار، فعالیت بدنی را در اولویت قرار دهد تا همه این فرصت را داشته باشند که هر روز حداقل 30 دقیقه ورزش در طول هفته کاری داشته باشند.

سمیه الماسی بیان کرد: فعالیت بدنی طیف وسیعی از مزایای سلامتی برای همه کارمندان دارد، صرف نظر از اینکه آیا آمادگی جسمانی لازمه شغل آنهاست یا خیر. این مهم اغلب برای کارکنان اداری نادیده گرفته می شود، زیرا نقش آنها طبیعتاً بی تحرک است. اثرات منفی درازمدت بر سلامتی این وضعیت همیشه توسط کارمندان یا کارفرمایان مورد توجه قرار نمی گیرد.

این کارشناس حوزه ورزش بیان کرد: با این حال، نیروی کار مناسب و سالم یکی از با ارزش ترین دارایی های یک شرکت است، به همین دلیل است که کارفرمایان باید تلاش بیشتری برای تشویق فعالیت بدنی، به ویژه ورزش تیمی، در طول روز کاری انجام دهند.

*فواید فعالیت بدنی برای سلامتی

الماسی بیان کرد: اولین و بارزترین فایده فعالیت بدنی این است که به ما در حفظ وزن سالم کمک می کند. با توجه به اینکه چاقی در حال حاضر یک مشکل عمده بهداشتی در اکثریت قریب به اتفاق کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است، برخی از بیماری های جدی که 30 دقیقه ورزش متوسط در روز می تواند از آنها محافظت کند عبارتند از: بیماری قلبی، دیابت، فشار خون بالا، سکته و انواع سرطان است.
این کارشناس حوزه ورزش تاکید کرد: حفظ وزن سالم و انجام تمرینات قلبی عروقی کافی برای کمک به محافظت از بدن در برابر این مشکلات سلامتی ضروری است.

وی ادامه داد: ورزش می تواند اثرات مسائل مربوط به سلامت روان را کاهش دهد زیرا بدن ما اندورفین ترشح می کند. ترشح هورمون های شادی زمانی که درگیر فعالیت بدنی هستیم افزایش می‌یابد که می تواند احساس استرس و اضطراب را کاهش دهد، به ما کمک می کند تا احساس مثبت، انرژی و توانایی بیشتری برای مقابله با موقعیت های تحت فشار داشته باشیم و می تواند منجر به بهبودهای گسترده ای در سلامت روان کارمندان شود.

*مزایای فعالیت بدنی برای کسب و کار شما

سمیه الماسی بیان کرد: برخی از مزایای داشتن نیروی کار مناسب و سالم آشکار است در حالی که برخی دیگر گاهی نادیده گرفته می شوند. کارکنان سالم کمتر احتمال دارد مرخصی بگیرند، بنابراین هزینه غیبت برای کسب و کار شما را کاهش می دهد. آنها همچنین در حین کار بیشتر احساس انگیزه و مولد بودن می کنند، نقش فعالی در ایجاد فرهنگ محیط کار مثبت دارند، با همکاران همکاری مفیدی دارند و کمتر درگیر مشکلات محل کار می شوند.

وی افزود: از دیدگاه سازمان‌ها، فراهم کردن فرصت‌هایی برای مشارکت کارکنان در ورزش به حفظ سلامت روانی و جسمانی کارکنان کمک می‌کند، زیرا نشان دادن اینکه به سلامتی آنها اهمیت می‌دهید باعث می‌شود آنها احساس ارزشمندی کنند. این امر وفاداری بیشتر به شرکت را تشویق می کند.

الماسی بیان کرد: نشان دادن توجه به سلامت و رفاه یک کارمند مانند این می‌تواند به شما در جذب استعدادهای برتر در هنگام استخدام کمک کند – افرادی که پیشنهادات شغلی مختلفی روی میز دارند، احتمالاً شرکتی را انتخاب می‌کنند که بتواند ثابت کند که ارزش آن را دارد. تمرینات مبتنی بر تیم به ویژه برای ایجاد رابطه و زمینه مشترک بین همکاران مهم است. این به طور مستقیم به کار تیمی بهتر و فرهنگ منسجم تر در محل کار ترجمه می شود.

*برای تشویق ورزش در محل کار چه کاری می توانید انجام دهید

وی بیان کرد: چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای اطمینان از رسیدن تیم شما به سهمیه روزانه خود و انجام تمرینات ورزشی در طول روز انجام دهید. این شامل: ایجاد باشگاه ورزشی در محل یا در نظر گرفتن عضویت در باشگاه به عنوان بخشی از مزایای شغلی کارکنان، سازماندهی پیاده روی های تیمی در زمان استراحت ناهار یا جلسات پیاده روی، کارکنان را تشویق کنید که هنگام ناهار از دفتر خارج شوند، چاپگرها و سایر لوازم جانبی اداری که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند را دور از ایستگاه‌های کاری راه‌اندازی کنید تا افراد را تشویق به بلند شدن و حرکت کنید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس حوزه ورزش فعالیت بدنی محل کار محیط کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۴۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: تاکنون مجوز فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است اما حضورشان به عنوان تماشاگر مشکلی ندارد.

مهرعلی باران‌چشمه روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه‌ها، اظهار کرد: ورزش زورخانه‌ای به طور قطع سوای تربیت جسم در ترویج فرهنگ جوانمردی تاثیرگذار است و این مجوز صادر شده تا مادران و بانوان از نزدیک در زورخانه‌ها برای تماشای این ورزش اصیل ایرانی حضور یابند. البته در طرح شهید طوقانی که با همکاری وزارت آموزش و پروش برای مقاطع چهارم تا ششم ابتدایی برگزار شد، خانواده‌ها به عنوان تماشاگر شاهد هنرنمایی فرزندان خود بودند.

وی در خصوص فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای نیز توضیح داد: پیشتر اعلام شد که فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای منوط به تصمیم و مجوز نهایی از سوی وزارت ورزش و جوانان است. در شورای سیاست‌گذاری وزارت ورزش تصمیم‌گیری نهایی در خصوص فعالیت یا عدم فعالیت آنان در رشته‌های مختلف تصمیم‌گیری خواهد شد، چنین مجوزی تاکنون برای ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است.

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای این راهم گفت: قرار است که اواخر خردادماه امسال مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای با حمایت وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در اصفهان برگزار شود. این رقابت‌ها به مدت ۲ روز در بخش تیمی و هنرهای فردی برگزار خواهد شد.

باران‌چشمه ادامه داد: با توجه به گستره این ورزش در سطح جهان، برای شرکت در این رویداد از ۲۵ کشور دعوت شد که تاکنون حضور ۱۲ کشور قطعی است. برای نخستین بار بنا داریم جوایز دلاری را برای این مسابقات در نظر بگیریم که هنوز میزان دقیق مشخص نشده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قهرمانی تیم ایران در ورزش های زورخانه ای جهان (فیلم) تکرار قهرمانی جمهوری آذربایجان در مسابقات زورخانه ای

دیگر خبرها

  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • مزایای فوق‌العادۀ باغبانی «بدون شخم»؛ بیل را کنار بگذارید!
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم‌ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسال لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسا لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد