Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@03:14:25 GMT

۵۰۰ هزار شغل در مناطق روستایی ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۴۹۸۲

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دولت سیزدهم در تلاش است تا با هدف‌گذاری ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کند.

طبق اعلام معاونت توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایری ریاست جمهوری، در سال ۱۴۰۱ با برنامه ریزی های انجام شده ۵۰۰ هزار شغل در حوزه روستایی ایجاد می‌شود؛ همچنین ۴۰۰۰ واحد اقتصادی به چرخه تولید باز می‌گردد که از این تعداد ۲۰۰۰ واحد در دل روستاها و ناحیه‌های صنعتی مستقر در این مناطق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی سالهای گذشته طرح اشتغال روستایی با هدف رفع بیکاری و توسعه و آبادانی روستا و فراهم کردن بستر اشتغال در روستاها و مناطق زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت به اجرا درآمد تا فضای اشتغال و کسب و کار در سطح روستاها را متحول کرده و موجب ماندگاری ساکنین روستا شود.

عبدالله رضایی - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید - معتقد است که دولت سیزدهم با شعار اقتصاد روستا، اشتغال مردم کم برخوردار، معیشت مردم، رشد اقتصادی و توسعه روستاهای محروم وارد میدان شده و اگر بتوان شعار دولت مردمی را محقق کرد و اشتغال پایدار را در روستاها رونق داد، مهاجرت معکوس در حوزه روستایی اتفاق می افتد و موجب آبادانی کشور می شود.

وی می گوید: مهمترین برنامه دولت ایجاد یک میلیون و ۸۰۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۱ است که سهم زیادی از این مشاغل را صندوق کارآفرینی امید برعهده دارد.

رضایی با اشاره به تعهد دولت در ایجاد یک میلیون و ۸۰۰ هزار فرصت شغلی تا اسفند سال آینده، می گوید: دولت علاوه بر این، رشد اقتصادی ۸ درصدی تا سال آینده را هدفگذاری کرده که برای تحقق این امر، باید سرمایه مورد نیاز ایجاد طرح‌ها را تأمین کرد.

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، برخلاف سایر دولت‌ها که در دوره دوم به موضوع اشتغال و سرمایه‌گذاری می‌پرداختند، این دولت در همان روزهای نخست هدف‌گذاری خود را اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذاری قرار داده و قرار است ماهانه زمینه اشتغال ۱۰۰ هزار نفر در کشور فراهم آید.

کارشناسان تاکید دارند که توسعه فعالیتهای اشتغال روستایی علاوه بر کاهش بیکاری در رونق اشتغال روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها اثرگذار است.

بنابر اعلام مدیر پروژه سرمایه‌گذاری طرح‌های اشتغال فراگیر و روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مردادماه حدود ۲۹۴۸ طرح و از شهریور ماه تاکنون بیش از ۱۵۱۲ طرح مصوب شده و پیگیری آنها صورت گرفته است.

به گفته وی ۸۷ درصد دیپلمه‌ها از طرح اشتغال روستایی استقبال کرده و مردان با ۶۶ درصد بیشترین میزان تسهیلات طرح اشتغال روستایی را دریافت کرده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه این وزارتخانه در دولت سیزدهم، ۱۶۴۳ طرح از تسهیلات اشتغال روستایی طی این مدت بهره‌مند شده‌اند و برای بیش از ۴۸۹۰ نفر فرصت اشتغال به وجود آمده است.

دولت سیزدهم با نگاهی مترقی به حوزه سرمایه‌گذاری در بودجه سال آینده تلاش می‌کند تا حمایت‌های جدی را از سرمایه‌گذاران و کارافرینان صورت دهد و با اختصاص منابع لازم به ایجاد اشتغال پایدار روستایی کمک کند.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد اشتغال ایجاد شغل مهاجرت روستائیان اشتغال آفرینی دولت سیزدهم طرح اشتغال روستایی اخبار مرتبط ایجاد نیم میلیون شغل برای پنج دهک پایین درآمدی کشور آمار تسهیلات تولید اعلام شد + جزییات وزیر کار: همه مدال آوران استخدام می شوند با یک میلیون تومان چه مشاغلی می توان ایجاد کرد؟ دولت به دنبال رفع دغدغه معیشت جامعه کارگری است ایجاد اشتغال از مأموریت‌های اصلی دولت است ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها توقیف کشتی منتسب به خانواده یکی از مسئولان در هند مذاکرات می‌تواند تا پایان فوریه به پایان برسد جدیدترین ارزیابی اولیانوف از روند مذاکرات وین اجرای طرح انضباط بخشی موتورسواران از فردا خودروی ویژه آفرود چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) ۵۰۰ هزار شغل در مناطق روستایی ایجاد می شود دیپلمات ارشد اروپایی: متن روی میز به توافق نهایی بسیار نزدیک است تداوم تاثیر نگرانی های بحران اوکراین بر بازار رمزارزها با ۴۷۰ میلیون وانت خارجی بخرید! + جدول قیمت کامل (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) ماجرای نقص فنی خودروهای تسلا چیست؟ برترین تصاویر خبری هفته گذشته با حضور ناتو در مرزهای روسیه مخالفیم شهرهای قرمز کرونایی افزایش یافت گزارش تصویری اختصاصی دیدار تراکتور و استقلال ارزان ترین مدل دنا چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) وزیر خارجه ایران: ما به توافق خوب بسیار نزدیک هستیم لیگ برتر فوتبال؛ پرسپولیس صفر آلمینیوم صفر ترامپ در تله قانون واریز عیدی بازنشستگان در هفته آینده جنسیس سال ۲۰۲۳ رونمایی شد رفع ممنوعیت سفر هوایی ایرانی ها به آذربایجان حمایت توییتری احمدی نژاد از کامیونداران کانادایی قیمت خودروهای جیلی + جدول قیمت کامل (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) قیمت سیمان متعادل شد قرنطینه اومیکرون چند روز است؟ اجاره خانه های اقدسیه چند؟ مرندی: فقط چند مسئله مانده که نیاز به تصمیم گیری در واشنگتن دارد احتمال سقوط بهمن و مسدود شدن مسیرهای روستایی قیمت خودروهای لوکسژن + جدول قیمت کامل (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) خودرو امروز چند؟ کرونا موجب اختلال در خواب می شود برگزاری نشست در خصوص طرز کار دستگاه های صاحب تکلیف در اجرای قانون جامع حدنگار میز معروف پوتین، عامل جنگ خواهد شد؟ پشت پرده جادوگری در فدراسیون فوتبال! خودروی یک میلیاردی سایپا + جدول قیمت کامل (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) دوز سوم واکسن را هرچه سریعتر بزنید لیگ برتر فوتبال؛ تراکتور صفر - استقلال یک روسیه اصول بنیادین نظم صلح اروپا را به چالش می‌کشد جدیدترین موبایل های ۳۰ میلیونی بازار (جدول) اتصال تهران به پل زنگوله مازندران سطح آمادگی در خلیج فارس مطلوب است کدام استان ها برای مسکن حمایتی کمبود زمین دارند؟ تعیین کننده مذاکرات کجاست؟ / وین یا میرداماد؟ آموزش مهارت های شغلی به سربازان قیمت خودروهای ریگان + جدول قیمت کامل (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) اعضای بدنی که بدون آنها هم می توانیم زندگی کنیم! اتهام یونان در پرتاب پناهجویان به دریا؛ آتن: کار رسانه های ترکیه است احتمال کولاک برف و اختلال در تردد واکسن ایرانی آنفولانزا در گیر و دار حمایت رزمایش هسته ای روسیه از فردا آغاز می شود بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اشتغال ایجاد شغل مهاجرت روستائیان اشتغال آفرینی دولت سیزدهم طرح اشتغال روستایی طرح اشتغال روستایی جدول قیمت کامل سرمایه گذاری دولت سیزدهم هزار شغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است

سیدحسین حسینی در جلسه شکل گیری شهر مولد استان بوشهر با حضور استاندار، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریا پایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

 وی شهر‌های مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهر‌های مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهر‌های مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانواده‌ها دارند و در اجرایی‌شدن شهر‌های مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، افزود: شهر‌های مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهر با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده و نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در آیین امضای این قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود