Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با برگزاری نکوداشت جهانی به مناسبت زادروز پروفسور ریحانه دیهیم جو نابغه جوان ایرانی کارشناسان ازکم توجهی رسانه‌ها نسبت به عدم الگوسازی شایسته از دختر جوان و متدین ایرانی انتقاد کردند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، زنان جوان ایرانی که باعث غرور ملی می‌شوند این روز‌ها در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، هنری و… حضور دارند که نشان دهنده بالندگی زنان جوانان ایرانی و نقش آفرینی آن‌ها در عرصه‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این جوانان موفق و نابغه ایرانی پروفسور ریحانه دیهیم است. وی را که مادر نوروتیوتکنولوژی (الهیات عصب شناختی با محوریت تکنولوژی) و به عنوان تاثیرگذارترین فرد قرن معاصر در تحول آینده جهانی می‌شناسند فارغ از مرتبه علمی به فعالیت‌های اجتماعی نیز مشغول است به طوریکه او که مبدع دکترین هکتوکورن هلث هاب (۳ H) است، نیز سرپرستی ۳۱۵ کودک یتیم مبتلا به سرطان را از کشور‌های ایران و روسیه و چین بر عهده دارد. از وی به تازگی در کنفرانس سالروز جهانی دختران در علم (مقارن با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی)، با حضور مقاماتی عالی‌رتبه از OAS، OAU، ADC و EU به موجب رونمایی از یک سند غرورآفرین درباره وی، به عنوان ترسیم‌کننده بی‌همتای مختصات آینده جهانی تجلیل شد.

حجت الاسلام رضا غلامی دبیر شورای فرهنگی بیت رهبری در این باره گفت: بانوی محجبه و نابغه ایرانی به برکت گام دوم انقلاب اسلامی بیش از پیش در قله‌های علمی و فناوری در عرصه جهانی می‌درخشد و این ثمره خودباوری و پرهیز از هویت ابزاری است که باید با جزییات و هنرمندانه برای همه تبیین کرد، اما متاسفانه در این زمینه اقدامی انجام نشده است.

رییس شورای سیاست‌گذاری مجمع عالی علوم انسانیِ اسلامی ضمن انتقاد از مطبوعات و رسانه‌های ایرانی ادامه داد: اخبار این عرصه، به شکل طبیعی در کشور منتشر می‌شود، اما صرف انتشار عادی موثر نیست و باید شاهد ساخت مستندها، برنامه‌ها و گزارش‌های جذاب برای رمزگشایی شجاعانه از این پیشرفت باشیم در صورتی که با این جایگاه فاصله بسیاری داریم.

رییس موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در این موضوع، اصلاً در کشور الگوسازی نشده؛ گویا عامدانه به جای دختر متدین ایرانی سزاوار اسوه شدن، از بانوان بدون تقید اخلاقی برای جوانان الگوسازی می‌شود. البته من از بانوان فرهنگی و انقلابی و نیز از صدا و سیما هم برای ناکارآمدی فوق العاده در این موضوع گلایه دارم.

سریجان چاولا سردبیر سابق کمیته گزینش و هماهنگی کنفرانس گرامیداشت سالروز جهانی بانوان در علم نیز اظهار کرد: در این کمیته با مشارکت اتحادیه بین المجالس جهانی، به تمهید معرفی پروفسور ریحانه دیهیم جو پرداخته شد، اما وی با دلایلی مانند اجتناب از حواشی وقت گیر و حفظ حریم حرفه‌ای و به باور اعضای کنفرانس به علت تواضع و بی اعتنایی به شهرت، نسبت به فعالیت ما اعلام مخالفت کرد.

وی افزود: برای انتشار گزارشی که از وی در کنفرانس تکریم سالروز جهانی زنان و دختران در علم رونمایی شد به همکاری با بیش از ۲۰ هزار و ۱۸۴ رسانه پرمخاطب جهان و نیز مطابق آن، ایجاد صفحه اختصاصی وی با همکاری ویکی مدیا به ۲۸۰ زبان مبادرت کردیم که معاون وی به محض اطلاع ممانعت کرد.

این منتقد پروپاگاندا تصریح کرد: پس از این وقایع، ۱۸ بانک برتر جهان از نظر میگا (آژانس چندجانبه تضمین سرمایه‌گذاری به عنوان عضوی از گروه بانک جهانی)، با اختصاص کل بودجه تبلیغاتی هشت ساله خود تا ۲۰۳۰، در راستای انگیزه بخشی مردمی، اقدام به انعقاد کنوانسیون «وارپ درایو» (نام سفینه‌ای هایتک که با پیچاندن فضا - زمان اطراف خود، به ۱۰ برابر سرعت نور می‌رسد) با کمیته مذکور کردند تا منحصر و منسجم به معرفی تاثیرات و منویات و نیز تشخیص و تخصص پروفسور ریحانه دیهیم جو اهتمام ورزند.

مهندس چاولا تاکید کرد: به موجب این کنوانسیون، طی بزرگترین جنبش ترویجی جهان، به مناسبت نکوداشت زادروز پروفسور ریحانه دیهیم جو (۱۴ تا ۲۴ ماه مه ۲۰۲۲)، کیوآرکد اقتباسی از محتوای موجود در (شامل دیباچه سند ابداعات، افتخارات، اختراعات و اکتشافات و نیز اخلاقیات پروفسور ریحانه دیهیم جو) به طور هماهنگ در ۱۷۸ کشور با شعار «کاپیتان وارپ درایو» بر همه پایگاه‌های تبلیغاتی (محیطی، دیجیتالی، چاپی، فستیوالی، اینفلوئنسری، اکسسوری و…) منتخب این بانک‌ها نقش می‌بندد و امیدوارند مانند ابتکارات گذشته ما، با مخالفت وی مواجه نشود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زنان ایرانی نوابغ ایرانی نخبگان ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی اظهار کرد: باید نگاه قوی‌تری نسبت به ورزش زورخانه‌ای صورت بگیرد، مردم و مسئولین به این ورزش، ورزش کاران و مشکلاتی که دارند، توجه داشته باشند.

وی درباره روز ایمنی حمل و نقل بیان داشت: ضایعات انسانی و اقتصادی که در این زمینه مواجه هستیم، باید تلاش مسئولین بیشتر شود و ایمنی را در این جهت تدارک ببینند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به روز شوراها اشاره کرد و گفت: توجه به شوراها از مسائل مهم درون نظام اسلامی می‌باشد، امسال مسئله جهش تولید با مشارکت مردم و حضور همه جانبه مردم در همه عرصه‌ها می‌باشد؛ شوراها نیازمند حمایت هستند.

وی به گلایه شوراها اشاره و یادآور شد: توجه لازم به شوراها نمی‌شود، مطالبات را شوراها درست بیان کنند و آنچه در صحنه می‌باشد را منتقل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام خطاب به مسئولین اظهار کرد: مسئولین توجه لازم را به شوراها داشته باشند تا مشکلات مردم کاهش یابد.

وی درباره روز معلم و شهادت شهید مطهری اذعان داشت: آینده سازان مملکت در اختیار آموزش و پرورش می‌باشند، تربیت و جهت دهی فکری، اخلاقی، ایمانی، علمی و … جوانان و نوجوان توسط معلمین صورت می‌گیرد، معلمین انگیزه در خود ایجاد کنند و پرتوان به سمت تربیت نسل مفید پیش ببرند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و با بیان اینکه پایگاه نماز جمعه، پایگاه مردمی و حامی دولت است، خاطرنشان کرد: افتخار نماز جمعه و تریبون نماز جمعه آن است که ضرورت مردم را بیان کند و مردم با رعایت موازین مطالبات خود را بیان کنند؛ مسئولینی که حضور مستمر در نماز جمعه دارند باید شنوای مطالبات مردم باشند.

وی با اشاره به روز جهانی کار و کارگر و مطالبات آنان افزود: عمده حرف کارگران آن است که توسط مسئولین حرف‌هایشان شنیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام خطاب به مسئولین در زمینه مشکلات کارگران گفت: مسئولین فرصت ایجاد کنند تا حرف‌ها رو در رو گفته شود یا خود مسئولین خلع را پرکنند و نسبت به رفع مشکلات تلاش کنند، اگر موفق نشدند؛ در نماز جمعه با رعایت موازین مشکلات بیان تا مشکلات مرتفع شود.

وی خطاب به رسانه‌ها بیان داشت: مطالبات مردم را رسانه‌ها منعکس کنند؛ با رعایت اخلاق رسانه‌ای به ویژه در این دولت با حضور فعال میدانی به آنها پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مطالبات مردم در زمینه مسکن، راه آهن، پرداخت طلب‌های مردم، مصوبات سفر دوم ریس جمهور و… همه باید سالم هم افزایی صورت بگیرد؛ رسانه‌ها، مسئولین، همه کمک کنند تا بتوان جایگاه عملی را پیدا کرد.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه بین الملل بعد از وقایع طوفان الاقصی، قدرت نمایی یمن و عملیات وعده صادق شاهد سرعت تغییر هستیم، خاطر نشان کرد: افکار جهانی تغییر یافته؛ در دل آمریکا دانشگاه‌های معتبر آمریکا علیه حکومت خودشان به نفع فلسطین و غزه شعار می‌دهند؛ آمریکا به شدت از آن در حراس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی اقتدار را ایجاد کرده و این حرکت به جایگاه خود و مقصد خود می‌رسد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت:
یک سری مسائل که مرتبط با کلان جامعه در جهت سیرت، آگاهی و دانش جامعه است باید در اختیار مردم باشد؛ نباید همه چیز شفاف باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اصل اخلاقی تغافل تصریح کرد: از اشکالات یکدیگر چشم پوشی کنید زیرا آشکاری بسیاری از ایرادات ناامیدی و یاس در جامعه ایجاد و روند جامعه را کند می‌شود.

کد خبر 6089158

دیگر خبرها

  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day
  • پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند
  • به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست