Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عصر امروز نماینده وزارت ورزش و جوانان و ناظر ویژه دوره سربازمهارت از برگزاری دوره آموزشی سرباز مهارت در مرکز آموزش شهدای وظیفه پدافند هوایی سمنان بازدید و روند برگزاری این دوره آموزشی را مطلوب ارزیابی کرد.

در این بازدید که مدیرکل ورزش و جوانان استان، سرپرست جهاد دانشگاهی استان، فرمانده مرکز آموزش شهدای وظیفه پدافند هوایی سمنان و همچنین نماینده دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان نیز حضور داشتند، سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان از آموزش قریب به دو هزار و ۵۰۰ سرباز وظیفه در قالب طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه (سرباز مهارت) در این استان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی منصفی‌راد گفت: طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بر اساس تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح با بهره‌گیری از توان تخصصی جهاد دانشگاهی در استان سمنان اجرا می‌شود که استقبال سربازان این مرکز بسیار خوب و مطلوب بوده است.

وی اضافه کرد: با همکاری مرکز آموزش پدافند هوایی سمنان و برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط جهاد دانشگاهی استان سمنان، به عنوان مجری دوره‌های آموزشی طرح، تاکنون بیش از ۱۵ دوره آموزشی برای سربازان وظیفه در سمنان برگزار شده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان ادامه داد: دوره‌های مذکور در استان سمنان در هر ماه با سهمیه 267 نفر برای نیروهای وظیفه آجا اجرا می‌شود، که تاکنون ۱۵ دوره آموزشی برای ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز وظیفه در قالب (در هر مرحله ۲ دوره) در سمنان برگزار شده است.

منصفی‌راد تأکید کرد: رویکرد جهاد دانشگاهی استان سمنان در حوزه آموزشی، برگزاری دوره‌های آموزش مهارت محور و اشتغال محور است و در این راستا از اساتید مجرب همچنین تمام ظرفیت‌ها و توانمندی خود استفاده می‌کند.

فرمانده مرکز آموزش شهدای وظیفه پدافند هوایی سمنان نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه در دوران شیوع بیماری کرونا، دوره آموزشی سربازان نصف شده و از دو ماه به یک ماه کاهش پیدا کرده است، اما بحث دوره‌های آموزشی مهارتی را به طور جد پیگیری می‌کنیم و استقبال سربازان نیز از این دوره‌ها بسیار خوب بوده است.

سرهنگ داریوش نوروزی افزود: با توجه به استقبال خوب سربازان از این دوره‌های آموزشی تقاضا داریم سهمیه بیشتری برای آموزش سربازان در این مرکز اختصاص پیدا کند؛ چرا که این دوره‌های آموزشی در بحث مهارت‌افزایی و همچنین اشتغال و ورود به بازار کار بعد از پایان دوره سربازی برای سربازان بسیار مفید است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان نیز در این نشست از تلاش مجموعه جهاد دانشگاهی استان در برگزاری مطلوب و ارزشمند این دوره‌های آموزشی تقدیر و تشکر کرد.

سیدمحمدتقی علوی گفت: جهاد دانشگاهی استان از تمام ظرفیت و توانمندی خود در برگزاری دوره آموزشی سرباز مهارت استفاده کرده است و در ادامه نیز شاهد این امر خواهیم بود.

وی افزود: دوره آموزشی سرباز مهارت در استان سمنان در کمال نظم و دقت و با مدیریت مطلوب جهاد دانشگاهی استان برگزار شده است و شاهد این مطلب نیز خروجی مطلوب سربازان مرکز آموزش شهدای وظیفه پدافند هوایی سمنان پس از پایان دوره آموزشی است.

نماینده وزارت ورزش و جوانان در ارزیابی طرح سرباز مهارت نیز در جمع‌بندی این نشست و بازدید گفت: بسی جای امیدواری است که دغدغه اجتماعی و فرهنگی از سوی مسؤولان و کارکنان نظام وظیفه بیش از دغدغه نظامی است و این برگزاری مطلوب و استقبال خوب سربازان از این دوره آموزشی گویای همین مطلب است.

فقیهی افزود: این مهم باعث خرسندی و دلگرمی ما در مجموعه وزارت و ورزش و جوانان به عنوان کارفرمای این دوره‌های آموزشی می‌شود و امیدواریم سربازان نتیجه مطلوب شرکت در این دوره‌های آموزشی را در زندگی به خوبی حس کنند.

وی اضافه کرد: در بازدیدی که در کل کشور انجام شده است، اجرای دوره‌ها توسط جهاد دانشگاهی رضایت‌بخش بوده است و در کمال نظم برگزار می‌شود و وزارت ورزش و جوانان، این آمادگی را دارد که با هماهنگی جهاد دانشگاهی کشور دوره‌های آموزشی مهارتی و همچنین دوره‌های آموزشی اشتغال‌زا در طول خدمت و پس از پایان دوره خدمت سربازی را برگزار کنیم.

ناظر ویژه دوره سرباز مهارت برگزاری دوره‌های آموزشی سرباز مهارت در سمنان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از ظرفیت و پتانسیل و خدمات آموزش تخصصی جهاد دانشگاهی استان به عنوان مجری این طرح استفاده کامل را ببرید و در مدت باقیمانده تا پایان طرح در سال جاری از ظرفیت ۱۰۰ درصدی پادگان و مرکز آموزشی استفاده کنید و هر چند نفر سربازی که پذیرش دارید می‌توانند در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهارت آموزی کارآفرینی اشتغالزایی نماینده وزارت ورزش و جوانان طرح سرباز مهارت جهاد دانشگاهی استان سمنان دوره های آموزشی وزارت ورزش و جوانان آموزشی سرباز مهارت دوره آموزشی سرباز برگزاری دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی ویژه کانون‌های مساجد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت‌الاسلام قاسم سمیری گفت: کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی «همت» ویژه مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان در شهرستان دزفول برگزار می‌شود.


وی افزود: ۴۰ نفر از مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اعم از خواهران و برادران علاقه‌مند به حوزه کارآفرینی و اشتغال در این کارگاه شرکت می‌کنند.


حجت الاسلام سمیری ادامه داد: شناسایی و حمایت از کسب و کار و کارآفرینی ویژه بچه‌های مسجد، بهره‌گیری بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق شعار سال، اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی، تحکیم اقتصادی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و حمایت از کسب و کار‌های خرد از جمله اهداف برگزاری این کارگاه است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان با بیان اینکه این دوره یک روزه امروز، چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول برگزار می‌شود، اضافه کرد: مربی این کارگاه مهدی آقایی کارشناس ستاد کانون‌های مساجد کشور است و دو نفر از کارآفرینان برتر شهرستان دزفول نیز به بیان روند فعالیت خود در عرصه کارآفرینی می‌پردازند.

وی می‌گوید: کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ارتباط کم اساتید کشاورزی با بخش واقعی/ جهاد کشاورزی کمکی به مهارت آموزی دانشجویان نمی‌کند
  • برگزاری کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی ویژه کانون‌های مساجد
  • مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت با ۳۵ جایزه ویژه به‌ مناسبت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • آموزش‌های جهاددانشگاهی «اشتغال محور» است
  • برگزاری دوره آموزشی سامانه نانینو ویژه نانوایان شهرستان خواف
  • مشمولان سربازی مراقب باشند حبس نخورند!
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند