Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - واژه گراب به چه معنی است؟ گراب به آن دسته از چشمه‌ها و آب‌های معدنی گفته می‌شود که از ترکیبات گوگرد برخوردار هستند.

سال‌های بسیاری است که مردم بومی این منطقه، برای درمان بیماری‌های پوستی خود به این چشمه‌ها روی می‌آورند و از آب شفابخش آن‌ها استفاده می‌کنند؛ آب چشمه گراب برای درمان بیماری‌های مفصلی نیز بسیار سودمند می‌تواند باشد، افزایش ترشحات معده، صفرا، بزاق و لوزالمعده نیز از دیگر خاصیت‌های درمانی این آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چشمه گراب، فقط یک عدد چشمه نیست، بلکه مجموعه‌ای از چند چشمه روی تپه‌های مختلف است. این چشمه‌ها که در حدود ۵۰۰ متر با یکدیگر فاصله دارند، دارای دهانه‌های مخروطی شکل هستند و نیز در ارتفاع بالاتری از سطح زمین قرار گرفته‌اند.

نکته شگفت‌انگیزی که در مورد این چشمه‌ها وجود دارد، این است که آب هرکدام رنگ و طعم متفاوتی دارد که این به‌دلیل وجود مواد معدنی خاصی در هرکدام است. این مواد طعم آب هرکدام از چشمه‌ها را ترش، تلخ یا شور کرده و تنوع حیرت‌انگیزی به آن‌ها داده‌ است.

بیشتر بخوانید

دره ارغوان طرقبه در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد

چشمه گراب در مسیر جاده قدیم مشهد به نیشابور و در فاصله یک کیلومتری جنوب این جاده قرار دارد و فاصله آن از مشهد در حدود ۵۰ کیلومتر است. البته انتظار نداشته باشید مسیر دسترسی این چشمه چندان مطلوب باشد؛ زیرا این چشمه آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

بزرگترین چشمه در این مجموعه، چشمه‌ای مخروطی شکل است که آب آن به رنگ سبز دیده می‌شود و روی تپه‌ای با ۳۰ متر ارتفاع جا خوش کرده است و می‌توان آن را مظهر و سرچشمه اصلی چشمه گراب در نظر گرفت.

چشمه آتشفشانی گراب

قله‌ای با ارتفاعی در حدود ۷۰ متر که بسیار شبیه به قله‌‌های آتشفشانی است. اگر به بالای این قله زیبا بروید، دهانه آتشفشانی آن را مشاهده می‌کنید که از نوک قله تا روی سطح آب حدود هشت متر ارتفاع دارد و بقیه فضای آن را آب تشکیل داده است، احتمال می‌رود که این حوضچه آب به یک تونل آب منتهی بشود.



انتهای پیام//ت.ز.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چشمه آب آب معدنی گردشگری چشمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان خراسان رضوی گرم می‌شود

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، آذر رضایی در گفتگویی با بیان اینکه روند تدریجی افزایش دما از صبح امروز در خراسان رضوی آغاز شده است و دمای هوا در استان تا پایان هفته رو به گرمی می‌رود، اظهارکرد: این افزایش دما بین ۶ تا هشت درجه سانتیگراد است که در مناطق گرمسیر محسوس تر خواهد بود.

وی گفت: وزش باد از دیگر پدیده های جوی خراسان رضوی است که همانند روزهای گذشته در استان غالب است که این پدیده در ساعات بعد از ظهر در نواحی مستعد همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: از روز پنجشنبه هفته جاری نیز بارش های رگباری در مناطق مختلف استان آغاز می شود که در زمان مقرر اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

رضایی پور افزود: طی شبانه روز گذشته، قوچان با یک و داورزن با ۲۸ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی پنج تا ۲۰ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۱۷ درجه سانتیگراد است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین هفت تا ۲۰ درجه در نوسان خواهد بود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900979

دیگر خبرها

  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی