Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد فعله‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: قبل از انقلاب موضوعی به نام گازرسانی وجود نداشت و تنها عده‌ای خاص با عنوان کالای لوکس از آن بهره‌مند بودند که به برکت انقلاب اسلامی و بعد از جنگ تحمیلی، گازرسانی به مناطق مختلف کشور و از جمله کردستان آغاز شد و در سال 71 گاز به سنندج رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: در حال حاضر دورترین نقاط و صفری‌ترین نقاط مرزی کردستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند و اکنون میزان برخورداری گاز در کردستان به 98.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد رسیده است که 12 درصد از میانگین کشوری بیشتر است و این به همت مسوولین و اهتمام کارکنان شرکت گاز استان تحقق یافته است.

وی ادامه داد: اکنون در بیشتر نقاط استان گازرسانی در حال انجام است و مناطق کوهستانی و صعب‌‌العبور بودن استان مانع از گازرسانی به مناطق روستایی و کوهستانی استان نشده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: جدای از تمامی شهرهای کردستان، تا این لحظه هم یک هزار و 450 روستای استان گازدار شده‌اند.

فلعه‌گری خاطرنشان کرد: 585 هزار مورد در کردستان مشترک گاز هستند و جدای از مصارف خانگی، در حمل‌ونقل، تولید برق و بخش صنعتی استان نیز از این نعمت خدادادی استفاده دارد.

وی ادامه داد: بیش از یک هزار و 100 نفر از همکاران شرکت گاز در کردستان برای گازرسانی و پیشگیری از قطعی گاز در سطح استان تلاش می‌کنند و همه آنها بومی استان هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان یادآوری کرد: خطوط انتقال در کردستان بسیار قوی است که می‌تواند تمامی صنایع و مراکز تولیدی استان را پوشش دهد ضمن اینکه دسترسی به خطوط نیز آسان است.

فعله‌گری گفت: گاز در عمق 3 هزار متری دریا استخراج می‌شود و از جنوب با خطوط طولانی به کردستان و سایر مناطق کشور می‌رسد و این به دلیل بسترسازی بسیار قوی است که انجام شده است.

وی ادامه داد: در گذشته برای تامین گرمایش و نیز پخت‌وپز از سوخت‌های فسیلی و درختان جنگلی استفاده می‌کردند و اکنون به برکت گازرسانی به نقاط مختلف استان، این موضوع حذف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان یادآوری کرد: امسال در حالیکه سرمای شدید بر استان حاکم شد و دمای هوا به حدود بیش از منفی 30 درجه رسید، مصرف گاز طبیعی در استان 35 درصد افزایش پیدا کرد اما به کمک همکاران گاز هیچ نقطه‌ای از استان قطع نشد و دلیل آن هم برطرف‌کردن نقاط ضعف در سیستم گازرسانی استان بود.

وی خاطرنشان کرد: تمام واحدهای صنعتی و تولیدی با بیش از 2 هزار و 300 واحد و نیز نیروگاه برق سنندج از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

فعله‌گری اذعان داشت: رعایت صرفه‌جویی هم بلحاظ شرعی، اخلاق و سرمایه‌ای ملی لازم است که این ذخایر به آیندگان هم برسد.

وی ادامه داد: امسال براساس مصوبه هیات وزیران، تعرفه گاز تا حدودی برای عده‌ای خاص افزایش یافت و با توجه به اینکه کردستان جز اقلیم 1 و 2 کشوری که سرد است هر واحد مسکونی می‌تواند تا 300 مترمکعب با قیمت 410 ریال در ماه مصرف کند و اگر مصارف بالاتر رود تعرفه نیز بصورت پلکانی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان حدود 44 درصد مصرف گاز در کردستان هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته‌اند ولی مصارفی که بیشتر از 500 مترمکعب بالاتر رود قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

فعله‌گری عنوان کرد: حدود 10 درصد مشترکان گاز در کردستان جزو مشترکان پرمصرف هستند که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند و صرفه‌جویی نمی‌کنند لذا نیاز است این افراد نیز رعایت کنند که خدمات گاز به تمامی مردم استان برسد.

وی همچنین گفت: شرکت گاز برای اصلاح موتورخانه‌های مسکونی، تجاری و اداری از منابع شرکت هزینه می‌کند افراد متقاضی می‌توانند به سامانه شرکت گاز مراجعه و ثبت‌نام کنند تا کارکنان شرکت گاز برای اصلاح موتورخانه آنها اقدام نمایند.

فعله‌گری اذعان داشت: اشتراک مددجویان زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد هم رایگان است لذا این خانواده‌ها می‌توانند با معرفینامه این دو نهاد حمایتی به شرکت گاز مراجعه کنند که از این امتیاز رایگان منتفع شوند.

وی در بخش پایانی سخنانش خواستار رعایت الزامات ایمنی گاز شد و گفت: افرادی که در طول این چند سال دچار گازگرفتگی شده‌اند به دلیل دودکش نامناسب بخاری و یا نشتی گاز بوده است که می‌طلبد به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: گاز کردستان فعله گری ایجاد رفاه و آسایش ضریب نفوذ روستاهای کردستان گاز طبیعی مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گاز در کردستان فعله گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۵۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۱۶۹ هزار مشترک روستایی از آب شرب تا پایان سال

علیرضا غیاثی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عملیات اجرایی آبرسانی شرب به روستاهای دارای تنش آبی استان گیلان طی قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، در پنج دیماه ۱۴۰۰ در قالب طرح محرومیت زدایی، جهت اجرای عملیات در ۸ مجتمع آبرسانی و ۶ تک روستا در سطح استان گیلان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۸۲۷ میلیارد تومان توسط دو معین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان آغاز شد.

وی افزود: اجرای یک هزار و ۶۲۶ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شرب؛ احداث ۷۴ باب مخزن ذخیره به حجم ۲۵ هزار و ۱۷۰ مترمکعب، احداث ۷۱ باب ایستگاه پمپاژ، حفر ۳۱ حلقه چاه، بهسازی ۱۱ دهنه چشمه احجام عملیاتی این طرح می‌باشد.

غیاثی ادامه داد: تا به امروز طرح محرومیت زدایی با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصدی، در ۹۰ روستای استان با صرف اعتباری بالغ بر ۳۴۱ میلیارد و ۶۸۳ میلیون تومان به اتمام و بهره برداری رسیده است، عملیات اجرا شده شامل حفر ۱۴ حلقه چاه، لوله گذاری یک هزار و ۸۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب، احداث ۶ باب ایستگاه پمپاژ؛ بهسازی ۱۱ دهنه چشمه، ساخت ۱۰ باب مخزن ذخیره به حجم ۲ هزار و ۹۰۰ مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان ضمن اشاره به تعهد شرکت برای اتمام اجرای ۳۷۲ پروژه دیگر از این طرح تا پایان سال ۱۴۰۳ گفت: با اجرا و افتتاح این پروژه‌ها ۱۶۹ هزار و ۹۲۳ مشترک روستایی از نتایج آن بهره مند و تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان گیلان قرار خواهند گرفت.

کد خبر 6094029

دیگر خبرها

  • برخورداری ۱۶۹ هزار مشترک روستایی از آب شرب تا پایان سال
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی