Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، بسیاری از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ گزارش می‌دهند که حس چشایی و همچنین حس بویایی خود را از دست داده‌اند، اما دانشمندان به این موضوع مشکوک بودند.

حال تجزیه و تحلیل جدید مرکز مونل فیلادلفیا نشان داد که ۳۷ درصد- یا تقریباً چهار نفر از هر ۱۰ نفر- از بیماران کرونایی واقعاً حس چشایی خود را از دست داده‌اند و گزارش‌های مربوط به از دست دادن حس چشایی در حقیقت قابل تمایز از موارد از دست دادن حس بویایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختلال چشایی می‌تواند از دست دادن کامل چشایی، از دست دادن جزئی چشایی و تحریف چشایی باشد.

مرکز مونل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این یک علامت «تحت بررسی» است که می‌تواند به پزشکان در درمان بهتر بیماران کرونایی کمک کند.

محققان داده‌های مربوط به ۱۳۸,۷۸۵ بیمار مبتلا به کووید را از ۲۴۱ مطالعه که کاهش چشایی را ارزیابی کردند و بین ۱۵ مه ۲۰۲۰ تا ۱ ژوئن ۲۰۲۱ منتشر شد، بررسی کردند.

از بین این بیماران، ۳۲۹۱۸ نفر گفته بودند که نوعی از دست دادن حس چشایی دارند.

علاوه بر این، بیماران زن بیشتر از مردان حس چشایی خود را از دست داده بودند و افراد ۳۶ تا ۵۰ ساله بیشترین میزان از دست دادن چشایی را داشتند.

به گفته محققان، از دست دادن حس چشایی یک علامت واقعی و مشخص کووید ۱۹ است که نباید با کاهش بویایی اشتباه گرفته شود.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کووید ۱۹ چشایی بیماران کرونایی اختلال چشایی دست دادن حس خود را از دست حس چشایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۵۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد

صنعت واردات خودرو از چین به دلیل بسته شدن بنادر اسرائیل فلج شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه اقتصادی گلوبس در گزارشی نوشت، شرایط فعلی در اسرائیل باعث شده است تا صادرات خودرو از چین به اسرائیل در سه ماهه اول از سال 2024 به شکل قابل توجهی فلج شود.

براساس گزارش‌های منابع رسمی، صادارت خودروهای هیبردی چینی به اسرائیل در سه ماهه اول از سال جاری میلادی 51 درصد کاهش یافته است، که در آمار صادارت گمرک چین به آن اشاره شده است.

براساس آمار منتشر شده، صادرات خودروهای هیبریدی از چین به اسرائیل در ماه مارس 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش یافت.

گفتنی است رسانه‌های عبری زبان، تاکنون بیش از یک گزارش از تاثیر اقدامات نیروهای مسلح یمن در فلج کردن اقتصاد اسرائیل منتشر کرده‌اند.

هنیه:یمن اقتصاد اسرائیل را متلاشی کرد/حمایت قدرتمندانه ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است