Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@12:21:14 GMT

هوشمندسازی کنتور‌های گاز از اوایل سال آینده

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۵۹۸۸

هوشمندسازی کنتور‌های گاز از اوایل سال آینده

‍‍‍‍‍‍

نورموسوی گفت: مسئولیت توزیع کنتورهای هوشمند گاز فقط حدود سه هفته است که به مدیریت امور گازرسانی محول شده؛ تاکنون اجرای طرح هوشمندسازی کنتورهای گاز به صورت گسترده انجام نشده و فقط در حد پژوهش در واحد پژوهش و واحد IT شرکت ملی گاز پیش رفته است.

به گفته او، مدیریت امور گازرسانی شرکت ملی گاز، بهره بردار این طرح محسوب می‌شود و پس از برطرف شدن ایراداتی که از سوی دو واحد دیگر این شرکت به آن اعلام شده، به دنبال پیمانکاران بخش خصوصی خواهد بود تا نصب کنتور‌های هوشمند در بخش مشترکان جزء و عمده با اولویت پرمصرف‌ها را از اوایل سال ۱۴۰۱، عملیاتی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز می‌گوید، تاکنون کنتور‌های هوشمند گاز به صورت کاربردی در کشور نصب نشده‌اند و فقط ۱۵ عدد کنتور با هدف پژوهشی به مرحله نصب رسیده و در خصوص پرداخت هزینه کنتورهای غیرهوشمند نیز، با توجه به مصوبه شرکت ملی گاز، اشتراک پذیری کنتور‌های رده ۶ و ۱۰ فقط برای افراد نیازمند با تشخیص شرکت‌های گاز استانی، قابل انجام است، ولی برای انبوه سازی و مجتمع سازی که امکان پرداخت تقسیطی را ندارند، مجاز نیست. هزینه کنتور برای افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باشند، رایگان است و برای افراد دیگری نیز که از طریق نهاد‌های حمایتی دیگر معرفی شوند، امکان پرداخت تقسیطی وجود دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

طبق بند «د» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، پرداخت اقساطی هزینه نصب کنتورهای گاز، فقط برای کنتورهای هوشمند امکان پذیر است که به گفته مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز، هنوز در مرحله پژوهشی قرار دارد؛ اقساطی بودن پرداخت هزینه نصب کنتورهای هوشمند گاز در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیز تکرار شده است.

فارغ از بحث پرداخت اقساطی، موضوع نصب کنتور‌های هوشمند گاز، از سال ۱۳۹۹ وارد قانون بودجه شد که طبق گزارش تفریغ بودجه سال ۹۹ در محدوده بررسی‌ها، شرکت ملی گاز ایران در دولت دوازدهم هیچ‌گونه اقدامی جهت اجرای مفاد حکم بند «د» تبصره ۱۵ قانون بودجه نکرده و با وجود مکاتبات متعدد و پیگیری انجام شده توسط دیوان محاسبات، نسبت به ارائه پاسخ استنکاف کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان/ اقتصادی/ اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنتور هوشمند کنتور گاز تعرفه گاز هوشمند گاز امور گازرسانی شرکت ملی گاز نصب کنتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود.

مرتضی نصوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از وظایف اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان، پیش‌برد فعالیت‌های شهرداری در راستای توسعه کالبدی اکوسیستم کارآفرینی شهر است، این موضوع در طرح شورای اسلامی شهر با عنوان تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریتی شهری تصویب شد و شهرداری موظف است از فضاهایی که در اختیار دارد به شکلی استفاده کند تا توسعه اکوسیستم کارآفرینی شهر اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته همکاران ما در حوزه مدیریت پژوهش فضاهایی را شناسایی کردند تا بتوانیم شاهد این توسعه باشیم، افزود: در یکی از بخش‌ها با کمک سازمان فرهنگی شهرداری، تعدادی فرهنگ‌سرا به این کار اختصاص پیدا می‌کند، سال گذشته در منطقه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان فعالیت را آغاز کردیم، مقدمات انجام شده و مرکزی تحت عنوان «مرکز نوآوری اصفهان پیش‌رو» در ضلع شمالی این دانشگاه خواهیم داشت.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نظر داریم سال جاری با همکاری شرکت متروی اصفهان، یکی از ایستگاه‌های خط یک مترو را به مرکز نوآوری اختصاص دهیم، موافقت اولیه دریافت شده و مشغول دریافت مجوز هستیم.

نصوحی با بیان اینکه کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود، گفت: اولویت در این فضاها با موضوعات مدیریت شهری است و تلاش می‌کنیم شرکت‌هایی در این فضاها جذب شوند و حضور داشته باشند که کسب و کاری که قصد توسعه آن را دارند، متناسب با نیازهای مجموعه مدیریت شهری باشد.

کد خبر 747464

دیگر خبرها

  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد