Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@05:57:52 GMT

بورسی ها به این هفته امید زیادی دارند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۶۰۱۸

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای‌اقتصاد، همزمان ارزش معاملات نیز با تأسی از این جو صبر و انتظار کاهش یافت و میانگین روزانه این متغیر از ۱۵۰۰میلیارد‌تومان نیز کمتر شد. حقیقی‌‌‌‌‌‌ها نیز هر چند به فروش ادامه دادند اما از ازدحام برای خروج از گردونه معاملات سهام کاسته شد.

 به‌نظر می‌رسد بورس‌‌‌‌‌‌بازان بیش از هر زمان دیگری در انتظار رفع برخی ابهامات مهم همچون سرنوشت مذاکرات هسته‌‌‌‌‌‌ای و بودجه سال‌آینده هستند؛ جایی که اخبار مثبتی از مذکرات وین به گوش می‌رسد و بررسی لایحه بودجه نیز قرار است فردا در مجلس شورای اسلامی آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع نگاه خود را در پیش‌‌‌‌‌‌بینی کارشناسان از دادوستدهای بورس تهران در هفته جاری نیز نشان می‌دهد؛ جایی‌که ۶۷‌درصد از کارشناسان در انتظار صعود قیمت‌ها در هفته منتهی به ۴اسفندماه هستند، با این‌حال سهامداران بین گزینه‌های موجود مردد بودند.

کارشناسان چه می‌گویند؟

صعودی: ۶۷‌درصد از کارشناسان روند نماگرهای بورسی در هفته منتهی به ۴ اسفندماه را صعودی پیش‌‌‌‌‌‌بینی می‌کنند. این گروه از کارشناسان از تاثیرگذاری مولفه‌‌‌‌‌‌های کاهنده ابهامات در تالار شیشه‌‌‌‌‌‌ای سخن می‌گویند و معتقدند با برداشته‌شدن اما و اگرهای مربوط به سرنوشت مذاکرات هسته‌‌‌‌‌‌ای و برخی مفاد بودجه‌‌‌‌‌‌ای همچون دلار۴۲۰۰ سهامداران نیز با اطمینان خاطر بیشتری به تصمیم‌گیری خواهند پرداخت.

همین رفع ابهامات کافی است که نگاه سرمایه‌‌‌‌‌‌گذاران به مولفه‌‌‌‌‌‌های بنیادی و قیمت‌های ارزنده جلب‌شده تا شاهد تحرک تقاضا در تالار شیشه‌‌‌‌‌‌ای باشیم.

کم‌‌‌‌‌‌نوسان: ۲۲‌درصد از کارشناسان اما معتقدند این هفته نیز نماگرهای بورسی نوسان پرمقداری را تجربه نمی‌کنند. به اعتقاد این گروه هنوز بورسی‌‌‌‌‌‌ها از اعتماد کافی برای بازگشت به بازار برخوردار نیستند و در مقابل کاهش‌‌‌‌‌‌های متوالی قیمت‌‌‌‌‌‌ سهام، آنها را در مسیر فروش نیز مردد کرده است، از این‌رو انتظار می‌رود بورس در هفته‌جاری نیز کم‌‌‌‌‌‌نوسان ظاهر شود.

نزولی: با وجود جو خوش‌‌‌‌‌‌بینانه میان کارشناسان، اما ۱۱‌درصد از شرکت‌‌‌‌‌‌کنندگان در نظرسنجی هفتگی، نظری عکس دارند و از اثرگذاری کاهش نرخ دلار بر نزولی‌شدن قیمت سهام سخن می‌گویند. این گروه معتقدند هر چند حصول توافق هسته‌‌‌‌‌‌ای و احیای برجام در بلندمدت می‌تواند به افزایش سودآوری بنگاه‌های اقتصادی و رشد قیمت سهام بینجامد اما در کوتاه‌‌‌‌‌‌مدت این کاهش نرخ دلار است که توجه بورسی‌‌‌‌‌‌ها را به خود جلب کرده و به‌عنوان سدی در برابر افزایش تقاضا در تالار شیشه‌‌‌‌‌‌ای قدعلم می‌کند.

سهامداران در انتظار چه روندی هستند؟

صعودی: ۳‌۳درصد از سهامداران انتظار دارند شاخص‌‌‌‌‌‌های بورس تهران در هفته جاری در مسیر صعودی گام بردارد.

این گروه نیز همچون کارشناسان ابهامات موجود را مهم‌ترین عامل ضعف تقاضا در تالار شیشه‌‌‌‌‌‌ای عنوان می‌کنند و انتظار دارند با تعیین‌تکلیف این ابهامات، بورسی‌‌‌‌‌‌ها نیز به اصلی‌‌‌‌‌‌ترین مولفه‌‌‌‌‌‌های بنیادی یعنی قیمت‌های ارزنده توجه کنند تا از این منظر شاهد رشد قیمت سهام باشیم.

کم‌‌‌‌‌‌نوسان: ۲۹درصد از سهامداران همچنان از آینده دادوستد سهام ابراز نااطمینانی می‌کنند و معتقدند در هفته جاری نیز بورس روندی کم‌‌‌‌‌‌نوسان را شاهد خواهد بود.

این دسته از سهامداران همانند کارشناسان از بی‌‌‌‌‌‌اعتمادی سهامداران سخن می‌گویند و همزمان با آن معتقدند نمی‌توان با قدرت از رفع ابهامات در هفته جاری سخن گفت؛ چراکه هفته‌‌‌‌‌‌هاست خبرهای خوبی از نشست‌های وین به گوش می‌رسد و هر هفته نیز از نزدیک‌بودن به نقطه پایان سخن‌هایی می‌‌‌‌‌‌شویم، پس معلوم نیست در هفته جاری نیز این ابهام مهم تعیین‌تکلیف شود.

نزولی: ۳۸ درصد از سهامداران در انتظار افزایش نزول قیمت‌ها در هفته جاری هستند. این دسته می‌گویند دلار در مسیر کاهشی قرارگرفته و انتظار می‌رود در هفته جاری کانال ۲۶‌هزار‌تومان را نیز از دست بدهد. این مهم شوکی هیجانی به بازار سهام و سهامداران وارد می‌‌‌‌‌‌کند تا شاهد افزایش تعداد فروشندگان و کاهش قیمت‌ها در بورس تهران باشیم.

منبع: دنیای اقتصاد این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد مذاکرات هسته ای بورس معاملات سهام نماگر بورس ارزش معاملات اخبار مرتبط رشد ۳۶هزار واحدی شاخص کل تا نیمه معاملات بازار/ ارزش معاملات بورس و فرابورس به بیش از… ارزش معاملات بورس و فرابورس به حدود ۸هزار میلیارد تومان رسید فزر با معاملاتی ۳۳۰ میلیاردی، صدر معاملات برتر بورس امروز را تصاحب کرد کاهش ارزش کل معاملات بورس امروز به دو هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان پیشتازی خودرویی ها در بیشترین ارزش معاملات اولین روز هفته بازار فولاد رنگ و بوی رونق ندارد ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها برجام؛ برگ برنده بورس یا ریسک بزرگ بازار؟ بورسی ها به این هفته امید زیادی دارند این ماه تکلیف بورس روشن می شود؟ سهامداران گرفتار الگوی تکراری معاملاتی شده اند؟ صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۱/۳۰) توئیتر حالت امن را فعال کرد دلیل افت سنگین دارویی ها در بورس چیست؟ سقوط حجم و ارزش معاملات بورس تهران، چشمگیر است کاهش وزن بدون رژیم غذایی و ورزش! پیش بینی شاخص بورس تا پایان امسال علامتی در گوش که نشان از ابتلا به اومیکرون است زمان قطعی واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزییات سنگین ترین توت فرنگی جهان + فیلم قیمت ماکارونی (جدول) روسیه جدیت خود را نشان داد واکنش همسر شهید مهدی باکری به یک شایعه فردا تکلیف استقلال و پرسپولیس مشخص می شود؟ آمار عجیب زنان متقاضی رانندگی قطار در عربستان جاده ها دوباره شلوغ شد خطیبی خطاب به داور: هرچه به من گفتی، خودتی! + فیلم شجاعی: اصلا به استقلال توجه نمی کنیم قیمت خودروهای سوئیست + جدول قیمت کامل (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) هراس آمریکا از حملات سایبری روسیه به بانک ‎ها بارش برف و باران از فردا آغاز می شود زوم ۱۰۰ برابری در گلکسی اس ۲۲ اولترا + فیلم تاکید بر افزایش روابط ایران و برزیل در زمینه کشاورزی آخرین مهلت ثبت نام کارتخوان ها در سامانه مالیاتی هواپیمای کیش - مشهد به فرودگاه برگشت قیمت خودروهای بورگوارد + جدول قیمت کامل (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) گل محمدی: بازیکنان ما شخصیت قهرمانی دارند خطرات کمبود ویتامین B۱۲ برای بدن آیا خواب زیاد موجب کاهش وزن می شود؟ تلویزیون های جدید سامسونگ چند؟ (جدول) مزار آیت الله صافی گلپایگانی در کربلا + عکس سناتور ارشد دموکرات: هر توافقی با ایران در کنگره بررسی می شود عقب‌نشینی طلای جهانی وحشتناک ترین جاده دنیا + فیلم آنفولانزای روسی، همان کرونای امروز است؟! دیدارهای امیرعبداللهیان در مونیخ شاسی بلندی هم قیمت پژو + جدول قیمت کامل (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) ترامپ واقعا چقدر ثروت دارد؟ سولدو: از روز اول گفتم تراکتور کار سختی دارد عادل آذر مامور تدوین نقشه راهبردی صنعت شد رییس‌جمهور دوشنبه به قطر سفر می‌کند نامه نگاری رییس اتاق بازرگانی ایران درخصوص توقف وام دهی بانک ها مرخصی زایمان یک ساله شد قیمت خودروهای فوتون + جدول قیمت کامل (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) فوری/ عیدی به حقوق بهمن نرسید پاسخ مجیدی به نیمکت نشینی وریا: انتخاب به عهده من است پنج برند تولیدکننده لوازم خانگی قیمت را کاهش دادند بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مذاکرات هسته ای بورس معاملات سهام نماگر بورس ارزش معاملات هفته جاری نیز جدول قیمت کامل تالار شیشه ارزش معاملات معاملات بورس بورس تهران قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۰۶۹ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۶۵۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۱.۴ میلیارد سهم بود که طی ۳۴۸,۰۶۸ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۷۵,۹۳۷.۷ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۰۹,۵۸۵.۲۱۵ میلیارد ریال شد.

امروز فملی، شبندر و فایرا نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای پارسان، فولاد و کگل از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فجهان، شگویا و وسپهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، آریان و ساروج نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟