Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@10:57:41 GMT

اپلیکیشن‌های اندروید خصوصی‌تر می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۶۰۵۴

اپلیکیشن‌های اندروید خصوصی‌تر می‌شوند

برنامه گوگل برای محدود کردن ردیابی دیتا در مرورگر کروم توسعه پیدا کرده و اپلیکیشن‌ها در تلفن‌های هوشمند اندرویدی را تحت پوشش قرار می‌دهد. هدف از پروژه "پرایوسی سندباکس" گوگل محدود کردن میزان اطلاعات کاربران است که تبلیغات کنندگان می‌توانند جمع آوری کنند.

شرکت اپل در حال حاضر طراحان برنامه را وادار می‌کند پیش از ردیابی کاربران، از آن‌ها اجازه بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر گوگل ضربه‌ای به شرکت‌هایی مانند مِتا خواهد بود که به قرار دادن کد خود در اپلیکیشن‌ها برای ردیابی رفتار مصرف کننده متکی هستند.

مِتا ماه جاری اعلام کرد تغییرات حریم خصوصی اپل امسال ۱۰ میلیارد دلار به این شرکت شبکه اجتماعی ضرر خواهد زد. سیستم عامل اندروید گوگل در حدود ۸۵ درصد از تلفن‌های هوشمند سراسر جهان استفاده می‌شود.

کوکی‌های شخص ثالث که از سابقه وب گردی کاربران برای هدف قرار دادن آن‌ها با تبلیغات استفاده می‌کنند، تا سال ۲۰۲۳ در مرورگر کروم گوگل حذف خواهند شد.

گوگل در وبلاگی اعلام کرد اکنون "پرایوسی سندباکس" را به اپلیکیشن‌های اندرویدی توسعه می‌دهد و روی راهکار‌هایی کار خواهد کرد که اشتراک گذاری دیتای کاربران را محدود خواهند کرد و بدون شناسه‌های فرا برنامه‌ای از جمله آی دی تبلیغات کنندگان عمل می‌کنند. این شناسه‌ها برای جمع آوری اطلاعات توسط اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شوند. گوگل اعلام کرد آن‌ها را حداقل دو سال نگه خواهد داشت و در این فاصله، با صنعت تبلیغات روی سیستم جدیدی کار خواهد کرد. با این حال برنامه خود را تشریح نکرد.

اپل آوریل سال گذشته تصمیم گرفت که طراحان برنامه باید برای استفاده از شناسه برای تبلیغات کنندگان، اجازه کاربران را به شکل روشن دریافت کنند. اطلاعات شرکت تبلیغاتی فلوری آنالیتیکس نشان می‌دهد کاربران آمریکایی در ۹۶ درصد اوقات با ردگیری شدن مخالفت می‌کنند.

وبلاگ گوگل از اپل نام نبرد، اما در عوض به پلتفرم‌های دیگر اشاره کرد که رویکرد متفاوتی برای حریم خصوصی تبلیغات دارند و به صراحت فناوری‌های موجود مورد استفاده طراحان و تبلیغات کنندگان را محدود می‌کنند. این شرکت نوشت: ما بر این باوریم که بدون فراهم کردن مسیر جایگزین حفظ حریم خصوصی، چنین رویکرد‌هایی می‌تواند غیر موثر باشد.

بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، تلاش‌های گوگل برای ایجاد جایگزین‌هایی برای کوکی‌های شخص ثالث در مرورگر کروم، خیلی هم راحت نبوده است. این شرکت ابتدا سیستمی با نام اختصاری Floc را پیشنهاد کرد که با عدم استقبال کنشگران حریم خصوصی و تبلیغات کنندگان روبرو شد. هدف از این سیستم پنهان کردن هویت فردی کاربران با مرتبط کردن آن‌ها به گروهی با سوابق وب گردی مشابه بود.

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اندروید اندروید مارشمالو اندروید نوقا تبلیغات کنندگان اپلیکیشن ها حریم خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد

تین نیوز

طبق بررسی های انجام شده و اعلام کاربران گزینه "عجله ندارم" از برنامه شرکت تاکسی اینترنتی(تپسی) حذف شده است.

به گزارش تین نیوز، گزارش ها و اعلام کاربران در فضای مجازی حاکی از آن است که گزینه عجله ندارم  هم از تپسی حذف شده است.

آنگونه که روابط عمومی تپسی توضیح داده این گزینه به دستور قضایی از ابتدای هفته جاری از تپسی حذف شده است.

گزینه «عجله ندارم» یکی از گزینه هایی موجود در تپسی برای کاربران مسافری بود که می خواستند مدت زمان بیشتری منتظر پذیرش درخواست سفرشان بمانند اما هزینه کمتری برای سفر بپردازند. این گزینه از شنبه، هشتم اردیبهشت ماه از پلتفرم تپسی حذف شده است.

پیش از این با پیگیری های سازمان تعزیرات حکومتی، گزینه «عجله دارم» از تاکسی های اینترنتی از جمله اسنپ حذف شده بود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اسفند سال گذشته در این زمینه توضیح داد: این گزینه از موضوعاتی بود که هیچ دستگاهی به آن ورود نداشته و ما راسا ورود کردیم و قطعا از  مصادیق گرانفروشی است. قبلأ تذکرات لازم داده شده و پرونده تشکیل شده  و در حال تحقیقات مقدماتی است. اتمام حجت می کنم که شرکت های تاکسی های اینترنتی خودشان این گزینه را جمع کنند زیرا اجحاف در حق مردم است و برخی از شرکت ها از دیروز که پیگیر بودیم قول دادند که آن را حذف کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد