Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت دوومیدانی ایران گفت: وقتی دوندگان کم سن از شرایط زندگی قهرمانان دوومیدانی کشور باخبر می‌شوند به سمت رشته‌های پر درآمدی مثل فوتبال و والیبال می‌روند.

رحیم قهرمانی در گفت‌وگو با میزان، درباره حال و روز‌های رشته دوومیدانی پس از روی کار آمدن وزیر ورزش و جوانان، اظهار داشت: وضعیت دوومیدانی کشور با وجود روی کار آمدن وزیر ورزشی که خودش پس از سال‌ها هنوز رکورددار دو‌های استقامت ایران است، نسبت به گذشته چندان فرقی نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار جامعه دوومیدانی از سجادی بیشتر است چرا که متاسفانه در حال حاضر دوومیدانی ایران جایگاه شایسته و درخوری در آسیا ندارد. قطعا فدراسیون دوومیدانی هم باتوجه به بودجه کمی که در اختیارش قرار داد، روز‌های خوبی را سپری نمی‌کند.

این پیشکسوت دوومیدانی در ارزیابی شرایط دو‌های استقامت ایران، خاطرنشان کرد: دوندگان استقامت ایران شرایط خوبی ندارند و کلا دو‌های استقامت در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد. متاسفانه اکنون تعداد دوندگان استقامت ایران به انگشتان دست هم نمی‌رسد و بروز چنین شرایطی واقعا جای نگرانی دارد. با ادامه این روند آینده خوبی رو برای رشته‌های استقامت متصور نیستم.

وی با اشاره به شرایط نامساعد مالی دوومیدانی‌کاران، افزود: چرا مسابقات دوی صحرانوردی و ماراتن که در محیط باز برگزار می‌شود، باید کنسل شود؟ این لغو مسابقات در حالی رخ داد که سایر رشته‌های ورزشی همچنان به کار خودشان ادامه می‌دهند. چنین برخوردهایی بیانگر جایگاه دوومیدانی و نشان دهنده مظلومیت این رشته در ایران است. نه تنها ملی‌پوشان و دوندگان بلکه مربیان پایه و زحمت‌کشان این رشته هم شرایط خوبی ندارند. دوندگان خوب و سرشناس کشور اوضاع مالی خوبی ندارند. دوندگانی که در سطح اول کشور فعالیت می‌کنند، برای تامین هزینه‌های ورزشی خودشان مجبور به کارگری هستند وچنین وضعیتی به هیچ وجه مناسب قهرمان یک رشته ورزشی نیست.

قهرمانی با تاکید بر توجه ویژه به استعدادیابی، اظهار کرد: باید روی رده‌های پایه سرمایه‌گذاری کنیم تا در ۴ سال آینده دوندگان خوبی را پرورش دهیم. وقتی دوندگان کم سن از شرایط زندگی قهرمانان دوومیدانی کشور باخبر می‌شوند تمایلی برای ادامه ندارند و طبیعی است که به سمت رشته‌های پر درآمدی مثل فوتبال و والیبال بروند.

مربی دو‌های استقامت و فوق استقامت کشور در پایان گفت: به نظرم شخص وزیر ورزش و جوانان که سالیان سال سختی‌های رشته دوومیدانی را لمس کرده باید توجه خاصی به این رشته پر مدال و مادر داشته باشد تا ان‌شا‌ءلله حال این رشته هم بهتر شود.

بیشتر بخوانید: خداحافظی جامعه دوومیدانی با ایرج حصیبی

انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون دوومیدانی رحیم قهرمانی دوی صحرانوردی دو استقامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دوومیدانی فدراسیون دوومیدانی رحیم قهرمانی دوی صحرانوردی دو استقامت دو های استقامت استقامت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدارسیون دوومیدانی، سید محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان امروز(دوشنبه) باحضور در فدراسیون دوومیدانی با قهرمانان و ملی پوشان این رشته ورزشی که شانس کسب سهمیه المپیک را دارند دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر همین اساس در این دیدار که حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دو و میدانی نیز حضور داشت، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ضمن آشنایی با ملی پوشان دو و میدانی از نزدیک در جریان میزان آمادگی و آخرین اقدامات آنها در راستای رسیدن به سهمیه المپیک پاریس قرار گرفت.

وی همچنین، خطاب به ورزشکاران اظهار داشت: عملکرد شمارا قطعا تحت نظر داریم و در مسابقات قهرمانی کشور که طی ماه آینده برگزار خواهد شد حضور خواهم یافت تا کاملا در جریان میزان آمادگی و امورات فنی شما عزیزان قرار بگیرم.

در ابتدای این نشست نیز حسین مطیعی در سخنانی به اقدامات صورت پذیرفته در فدراسیون دوومیدانی به منظور ایجاد بهترین شرایط و امکانات در راستای کسب سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکاران ورزش پایه و مادر پرداخت.

گفتنی است در این دیدار، حسن تفتیان،مهدی صابری،مهدی پیرجهان، حمیده اسماعیل نژاد و همچنین نازنین فاطمه عیدیان و مهدی هفت چشمه که به تازگی موفق به کسب مدال در مسابقات جوانان قهرمانی آسیا شده اند حضور داشتند.

کد خبر 6092213

دیگر خبرها

  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • احمدعباسی: نمی‌دانم پاداش‌مان چیست ولی قول آینده را دادند
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • واکنش سرپرست دوومیدانی به بدهی‌ها/ بدهکار نباشیم، فدراسیون نیستیم
  • قهرمانی تیم پالایش نفت بندرعباس در مسابقات پدل برد انتخابی تیم ملی
  • هدفم شکستن رکوردهای استقامت ایران است