Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشدید مناقشه اوکراین باعث طرح پرسش هایی درباره صدور گاز روسیه به اروپا شده است.

به گزارش مشرق، روسیه از لحاظ تاریخی بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی اتحادیه اروپا بوده است.

پس از اختلافات گازی روسیه، اوکراین و اروپا در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹، و به دنبال آن تنش‌ها در پی بحران اوکراین در سال‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۴، اتحادیه اروپا به دنبال کاهش وابستگی خود به واردات گاز طبیعی روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه «بروگل»، با این حال، روسیه همچنان حدود ۴۰ درصد از گاز مصرفی اتحادیه اروپا را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: فن درلاین: اتحادیه اروپا می‌تواند زمستان را بدون گاز روسیه سپری کند

با تشدید مناقشه اوکراین، کمیسیون اروپا و آمریکا هر دو به دنبال طرح‌های اضطراری در صورت کاهش بیشتر یا در بدترین سناریو، توقف کامل صادرات گاز روسیه به اتحادیه اروپا هستند.

در پایان سال ۲۰۲۱ یک تصویر دراماتیک برای اروپا ظاهر شد؛ ذخایر گاز اروپا برای زمستان به شدت به منابع روسیه و شرایط آب و هوایی معتدل وابسته است.

بر اساس گزارش ها، در ۲۴ ژانویه ۲۰۲۲، سطوح ذخیره سازی گاز در اروپا ۴۲ درصد بود؛ این در حالی است که این سطح در بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ در همین بازه زمانی در حدود ۵۶ درصد بوده است.

با نگاهی به آینده، سه سناریو وجود دارد:

اول؛ اگر روسیه و همه تامین کنندگان دیگر به عرضه در سطوح فعلی ادامه دهند که به معنای سطوح بالای واردات LNG از لحاظ تاریخی است و تقاضای گاز طبیعی مطابق با میانگین ۲۰۱۵-۲۰۲۰ باقی بماند، ذخیره سازی در سراسر اتحادیه اروپا در آوریل ۲۰۲۲ به حداقل ۳۲۰ تراوات ساعت خواهد رسید.

دوم؛ اگر روسی عرضه را قطع کند، ذخیره سازی در آوریل ۲۰۲۲ به حداقل سطح ۱۴۰ تراوات ساعت خواهد رسید.

سوم؛ اگر علاوه بر قطع عرضه روسیه، هوا بسیار سرد باشد، مخازن گازی اتحادیه اروپا تا پایان مارس ۲۰۲۲ خالی خواهند شد.

گذراندن نیمی از زمستان بدون واردات گاز روسیه می‌تواند دشوار باشد، اما اداره اقتصاد اروپا برای چندین سال بدون گاز روسیه بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

تا تابستان، اتحادیه اروپا احتمالاً قادر خواهد بود از اختلال در مقیاس بزرگ در عرضه گاز روسیه، بر اساس ترکیبی از افزایش واردات LNG (تا حد محدودی که از نظر فنی ممکن است) جان سالم به در ببرد.

با این حال، این امر برای اقتصاد اتحادیه اروپا هزینه دارد و حتی ممکن است به این منجر شود که برخی از کشورها (آن‌هایی که بیشتر در معرض گاز روسیه هستند و کمتر با سایر کشورهای اتحادیه اروپا ارتباط دارند) مجبور به اتخاذ اقدامات اضطراری شوند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت روسیه اتحادیه اروپا اوکراین اروپا کمیسیون اروپا آمریکا دراماتیک خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت اتحادیه اروپا گاز روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: اروپا در حال مردن است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس جمهور فرانسه روز گذشته در دانشگاه سوربن پاریس مقابل سفرای ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا، نمایندگان کمیسیون‌های اروپایی، روسای شرکت‌های بزرگ، دانشجویان، پژوهشگران و اساتید درباره اروپا و چالش‌های پیش روی آن سخنرانی کرد.
امانوئل مکرون در بخشی از این سخنرانی گفت: پس از حمله روسیه به اوکراین، در نشستی اروپایی در کاخ ورسای، راهبرد جدید اروپا را در مقابل این جنگ و دیگر چالش‌های جهانی مورد بررسی و ارزیابی قرار داده بودیم.
وی با بیان اینکه اروپا در حال احتضار (جان دادن یا مردن) است و می‌تواند بمیرد افزود: این فقط بستگی به انتخاب ما دارد که باید هم اکنون و بدون اتلاف وقت صورت گیرد.
مکرون گفت: در برابر خطراتی که پیش روی اروپاست باید از خود بپرسیم آیا در این وضعیت امنیت ما قابل تضمین است؟ آیا به اندازه کافی مسلح و مجهز هستیم؟ در این راستا فرانسه بودجه دفاعی خود را دو برابر کرده است.
وی افزود: باید سریع تصمیم بگیریم که اروپا را بیش از پیش قوی‌تر و پرظرفیت‌تر کنیم. امروز در مقیاس اروپایی ظرفیت‌های دفاعی ما کافی نیست؛ در حالیکه در منطقه کشور‌هایی هستند که ظرفیت‌های دفاعی خود را افزایش داده اند مانند روسیه و ایران.
رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه هم اکنون قواعد بازی در دنیا عوض شده است گفت: جنگ در مرز‌های اروپا در جریان است. از طرفی اگر ایران به تسلیحات اتمی مجهز شود همه چیز تغییر خواهد کرد.
مکرون افزود: مدل اقتصادی کشور‌های اروپایی هم خواسته‌های ما را تامین نمی‌کند؛ اروپا باید بیش از پیش به استقلال، حاکمیت و مرزهایش توجه خاص داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید مقیاس و ظرفیت دفاع اروپایی موجود را تغییر داد گفت: اساسی‌ترین خطر برای امنیت اروپا در شرایط کنونی جنگ در اوکراین است؛ بناید بگذاریم تا تجاوزگر برنده میدان شود؛ در این باره روسیه را تحریم و به اوکراین کردیم و خواهیم کرد و خوش شانسی است که آمریکا در کنار ماست.

دیگر خبرها

  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!