Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل محبی پور شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار دشت: این طرح در سه سطح یک، دو و سه هم اینک در شهرها و مناطق مختلف استان آغاز شده که پس از شهادت شهید علی اکبر رنجبر و مطالبه عمومی عزم راسخ مسئولان انتظامی و قضایی راسخ تر شده است.

وی به شهادت شهید رنجبر در روستای بیدزرد شیراز و بازتاب وسیع آن در رسانه ها و همچنین واکنش عمومی در جامعه نسبت به آن اشاره کرد و گفت:این اتفاق تلخ  از سوی یک فرد شرور و دارای سوء سابقه و مساله دار رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار فارس گفت: اگر چه واکنش ها تا حدودی این ذهنیت ها در جامعه را به وجود آورد که شاید میزان اختیارات نیروی انتظامی و یا مسایل قانونی باعث شده که تعللی برای برخورد با اراذل و اوباش در جامعه صورت گرفته که البته در این زمینه و در قوانین هم تجدید نظرهایی انجام می شود؛ اما در این حادثه تلخ شهید رنجبر در یک شرایط خاص در مواجهه با این فرد شرور قرار گرفته بود که سرانجام جانش را فدای امنیت جامعه کرد. 

معاون استاندار فارس گفت: آمارها و بررسی ها نشان می دهد که بروز این گونه حوادث تلخ که در یک لحظه غفلت و عصبانی و بروز هیجان های کاذب ، فرد کنترل روانی خود را از دست داده و مرتکب جرایم سنگین و قتل های فجیع شده است در استان فارس فراوان است.

حادثه شهادت ستوان علی اکبر رنجبر ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در روستای بید زرد شیراز رخ داد.

برخورد با سنت ناروای تیراندازی در آیین های عروسی

محبی پور در بخش دیگری از سخنان خود به یکی از سنت های ناروا و تیراندازی در آیین های عروسی و حتی در برخی مناطق مراسم عزا در فارس اشاره کرد و گفت: این موضوع هم اینک به  یکی از آسیب های جدی در استان تبدیل شده و هفته ای در استان نیست که گزارشی از وقوع این حوادث ناگوار قتل و زخمی شدن فردی به دلیل تیراندازی و سهل انگاری در استفاده از سلاح گرم را شاهد نباشیم.

وی اضافه کرد:  تیراندازی در این گونه مراسم اعم از به کارگیری سلاح مجاز و غیرمجاز مصداق عینی اخلال در نظم عمومی و سلب آسایش مردم محسوب می شود و نیروهای انتظامی و قضایی مکلف هستند علاوه بر توقیف سلاح با فرد خاطی هم برخورد قانونی و قاطع کنند.

محبی پورادامه داد: برای حذف این گونه سنت های ناروا علاوه بر برخوردهای قهری و قضایی باید با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مردم از طریق رسانه ها ، نخبگان و معتمدین محلی بتوان آن را به شکل ریشه ای حل کرد.

 قاچاق سلاح 

معاون استاندار فارس همچنین به موضوع قاچاق سلاح و افزایش روزافزون آن در برخی کشورهای همسایه از جمله در شمال غرب و جنوب شرق کشور اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که وضعیت قاچاق در این کشورها در حال رشد روزافزون است و همین امر تهدیدی برای کشور و به خصوص استان فارس محسوب می شود.

محبی پور ادامه داد: بررسی ها حاکی است که که قاچاق سلاح هم به صورت جنگی و هم شورشی وارد کشور می شود که نشان می دهد دشمن برای برهم زدن امنیت کشور برنامه و نقشه های شوم دارد.

وی با بیان اینکه مردم و به خصوص جوانان مراقب باشند که در دام این گروه ها و مافیای خرید و فروش سلاح گرفتار نشوند و رصدهای اطلاعتی دقیق در این زمینه با جدیت در حال انجام است، گفت: البته اقدامات بسیار مهمی علیه این باندها تاکنون صورت گرفته است.

محبی پور بیان کرد: سلاح هیچگاه امنیت ساز نبوده و امنیت نخواهد آورد؛ بلکه امنیت باید از سوی حاکمیت انجام شود.

وی گفت: به مردم اطمینان می دهیم که با جان نثاری نیروهای خدوم و جان بر کف انتظامی و مطالبه دستگاه قضایی و همچنین رصد دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی برخورد جدی با این قاچاقچیان سلاح با جدیدیت ادامه دارد و البته مردم هم باید در این زمینه هوشیار باشند و در تله این مافیای سیاه دشمن قرار نگیرند.

برچسب‌ها شکایت سلاح گرم کالای قاچاق امنیت استانداری فارس لارستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شکایت سلاح گرم کالای قاچاق شکایت سلاح گرم کالای قاچاق امنیت استانداری فارس لارستان معاون استاندار فارس محبی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین ثابتی صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از پاویون استان تهران در نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» در خصوص روند برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: بر اساس بازدیدهایی که از غرفه ها داشتم غرفه داران اعلام کردند که در این نمایشگاه به نسبت سال قبل اقدامات بهتری صورت گرفته و تسهیل گری ها بیشتری انجام شده است.

ثابتی به برخی گلایه ها در خصوص این نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: ایراد عمده ای که برخی حاضرین در این نمایشگاه به «ایران اکسپو ۲۰۲۴» وارد می دانستند راجع به این بود که نمایشگاه ها باید تخصصی تر برگزار شوند تا فرصت های بهتری را تامین کنند.

نماینده متخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: پس از پاسخی که ایران به اقدام رژیم صهیونیستی داد، برخی به دنبال این بودند که نشان دهند ایران جای امنی برای سرمایه گذاری نیست و در آستانه جنگ قرار دارد، اما برگزاری این نمایشگاه و حضور تجار و بازرگانان خارجی بهترین پاسخ بود که نشان دهد امنیت در کشور قابل توجه است.

وی برگزاری این نمایشگاه ها را فرصت های اقتصادی مهمی برای انجام کارهای رسانه ای، تبلیغاتی و میدانی دانست و گفت: محصولات تولید شده در داخل کشور می توانند بازارهای بسیار خوبی در خارج از کشور داشته باشند که متاسفانه سایه برخی کم توجهی ها به تولید داخل، نوعی عقب ماندگی در حوزه صادرات و عدم حضور در عرصه های خارجی را رقم زده است.

نماینده متخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با ابراز امیدواری نسبت به تداوم برگزاری نمایشگاه توانمندی های اقتصادی کشور نتایج حاصل از برگزاری این رویداد تجاری را به نفع مردم دانست.

کد خبر 6093676

دیگر خبرها

  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود / ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود/ ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • قهرمانی محبی در روسیه از دست رفت
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • سهم شهرداری سنندج در اراضی الحاقی به شهر پرداخت شود
  • رسانه، سلاح اصلی در جنگ فرهنگ‌ها، ایدئولوژی‌ها و جهان‌بینی‌هاست
  • حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود
  • مخلان امنیت در مشهد دستگیر شدند