Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:34:29 GMT

۵ هزار شغل در کشت و صنعت مغان ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۶۳۰۲

۵ هزار شغل در کشت و صنعت مغان ایجاد می‌شود

اسدالله محسن زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای شکوفایی بیشتر شرکت، برنامه توسعه ۲۳ هزار میلیارد تومانی آماده و جهت پیگیری به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است که در صورت اخذ تسهیلات لازم می توان برای پنج هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات صورت گرفته وضعیت شرکت رو به بهبود است و برای بالندگی آن برنامه پنج ساله توسعه تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن زاده با اشاره به افزایش میزان تولیدات دامی در کشت و صنعت مغان گفت: در یک سال گذشته تعداد دام شرکت از ۱۷ هزار و ۳۰۰ راس به ۲۰ هزار و ۶۰۰ راس افزایش یافته و با تامین به‌موقع نهاده‌های دامی، بهبود کیفیت جیره غذایی و بهداشتی‌تر کردن محیط نگهداری دام‌ها حدود پنج کیلوگرم میزان استحصال شیر خام را به ازای هر راس دام افزایش داده‌ایم.

وی اظهارکرد: با توجه به اقدامات انجام شده میزان تولید شیر خام در مجتمع دامپروری شرکت از بدو تاسیس تاکنون رکورد زده و به مقدار ۲۳۰ تن در روز رسیده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ادامه داد:با وجود کاهش سه هزار هکتار از اراضی شرکت ناشی از واگذاری آن به عشایر میزان تولیدات شرکت افزایش یافته است.

محسن زاده با بیان اینکه ۵۰۰ هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان آبیاری مدرن می‌شود، افزود: برای آبیاری ۵۰۰ هکتار از اراضی در آینده به روش تیپ که همان آبیاری مدرن است، برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام شده است.

وی با اشاره به افتتاح اخیر طرح‌ها در این مجتمع افزود: احداث ۱۰ جایگاه گاو خشک به مساحت ۲۵ هزار مترمربع، تسطیح اراضی غیرقابل کشت شرکت جهت کشت صنوبر واقع در بخش ۹ به مساحت هشت هکتار، احداث پمپاژ و فیلتراسیون طرح ۹۲ هکتاری انگور و زیتون، سیلوی خندقی ۱۷ هزار تنی واقع در مجتمع دامپروری، پروژه زهکشی اراضی بخش ۶ به مساحت ۲۰ هکتار، تبدیل اراضی بایر به دایر (تسطیح اراضی) بخش ۶ و تکمیل و راه اندازی گلخانه یک هکتاری جهت نگهداری گلدان های درختچه میوه بصورت قرنطینه از جمله طرح هایی است که با تخصیص اعتبار از محل منابع داخلی افتتاح و به مرحله بهره‌برداری رسید.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

برچسب‌ها جهش تولید اشتغال پایدار اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید اشتغال پایدار اردبیل جهش تولید اشتغال پایدار اردبیل کشت و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال با محوریت کمیسیون رفع تداخلات و قرارگاه شهید سلیمانی ثبت اسناد زراعی با اشاره به صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گفت: در حال حاضر اراضی واقع در سه هزار و 200 پلاک استان

دارای سند تک برگ هستند.

ناصر عتباتی افزود: موضوع سندار شدن اراضی کشاورزی به صورت ریشه‌ای و اساسی مورد پیگیری قوه قضائیه است و جلوگیری از خرد شدن اراضی زراعی و صدور اسناد تک برگی کاداستر برای آنها بسیار حائز اهمیت بوده و در دستور کار ویژه دستگاه قضایی قرار دارد.

عتباتی اظهار کرد: اعضای قرارگاه شهید سلیمانی به صورت جدی در خصوص کاداستر اراضی کشاورزی پای کار هستند و پیگیریها تا صدور سند تک برگی برای تمام اراضی کشاورزی در استان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: اقدامات انجام شده درخصوص صدور اسناد کشاورزی برای مالکان باید سازنده و حمایتی باشد تا مردم داوطلبانه حاضر به سند دار کردن املاک زراعی خود شوند.

عتباتی ، با بیان اینکه اختلافات و مشکلات در حوزه ثبت اراضی کشاورزی یکی از اولویتهای دستگاه قضایی است که با جدیت باید پیگیری شود، گفت: باید با رویکرد واقع بینانه به موضوع سند دار کردن اراضی کشاورزی نگاه و اقدام کرد.

مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری و امور اراضی و مجری رفع تداخلات کشور هم در این جلسه با قدردانی از مدیریت دستگاه قضایی آذربایجان‌غربی گفت: در بررسی‌های انجام شده آذربایجان‌غربی از لحاظ وضعیت ثبت اسناد کشاورزی وضعیت خوبی دارد که نشان دهنده هماهنگی و تلاشهای متولیان امر است.

احمدی افزود: آذربایجان‌غربی جزء استانهای هدف است و برای سازمان بسیار اهمیت دارد و از نظر امنیت غذایی جزء قطب‌های کشور محسوب می شود که ضروری است هم صیانت و هم مساعدت شود تا رشد و ارتقای عملکرد‌ها در این استان تداوم پیدا کند.

وی ، با بیان اینکه خواسته سازمان، برنامه ریزی منظم برای تقویت و پیشبرد بهتر امور است،

افزود: خرد شدن اراضی زراعی امنیت غذایی را به مخاطره می‌اندازد، لذا باید از خرد شدن و تفکیک اراضی زراعی جلوگیری شود.

مجری رفع تداخلات کشور، با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت مردم برای سند دار کردن اراضی کشاورزی لازم است و باید همکاری مردم در این خصوص جلب شود،گفت: تعداد کمیسیونهای رفع تداخلات هم در برخی از شهر‌های استان باید افزایش یابد چون این امر می‌تواند سرعت کار را بالا ببرد و در زمان کوتاهتری به نتایج هدفگذاری شده می‌رسد.

احمدی، در پایان برای اجرای کاداستر اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی قول مساعد داد.

دیگر خبرها

  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹