Web Analytics Made Easy - Statcounter

جولان طوفان مرگبار یونیس در شمال اروپا، وقوع دو انفجار در شرق اوکراین و دستگیری بیش از ۱۰۰ معترض در کانادا، مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات جهان در ساعات گذشته هستند. خبرگزاری میزان – مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از: *شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا براساس جدیدترین آمار‌ها تاکنون ۴۲۲ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۱۲۲ نفر در جهان به بیماری کرونا مبتلا شده اند و ۵ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۸۹۴ نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*تداوم جنگ لفظی در موضوع بحران اوکراین جنگ لفظی بر سر موضوع اوکراین با شدت ادامه دارد و رسانه‌ها و مقام‌های غربی همچنان گزارش‌هایی از آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین ارائه می‌کنند. *آتش سوزی در شرق اوکراین انفجار در خط لوله گاز در شرق اوکراین سبب بروز آتش سوزی گسترده‌ای شد. *درگیری نظامی در شمال مالی ۲۲ کشته، زخمی و مفقود برجای گذاشت براساس بیانیه ارتش «مالی»، حمله مسلحانه در شمال مالی سبب کشته شدن هشت و زخمی شدن ۱۴ سرباز شد. ضمن این که پنج نفر نیز در این درگیری مسلحانه مفقود شدند. بیشتر بخوانید: سرخط خبر‌های مهم جهان در ۲۷ بهمن سرخط خبر‌های مهم جهان در ۲۵ بهمن *دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر از معترضان در پایتخت کانادا پلیس «اتاوا»، پایتخت کانادا روز جمعه بیش از ۱۰۰ معترض را دستگیر کرد. ضمن این که خودرو‌هایی که بیش از سه هفته مرکز پایتخت را مسدود کرده بودند، به مکان دیگری منتقل کرد. *طوفان در هلند جان سه نفر را گرفت سقوط درختان بر اثر طوفان «یونیس» در هلند، سبب مرگ سه نفر و آسیب دیدن ساختمان‌ها شد. این طوفان تاکنون در شمال اروپا جان هفت نفر را گرفته است. *انفجار نفتکش در نیجریه بر اثر انفجار یک دستگاه نفتکش در جنوب غرب نیجریه دستکم ۱۷ نفر کشته شدند.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل اوکراین کانادا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات بین الملل تحولات بین الملل اوکراین کانادا شرق اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۶۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • تصاویر آخرالزمانی از لحظه وقوع سیل در کنیا | لحظه بلعیده شدن خودروها در سیل | ویدئو
  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • وقوع انفجار در کابل
  • بارش بهاری و وقوع طوفان‌های لحظه‌ای همراه با صاعقه آسمان اصفهان را در بر می‌گیرد
  • انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه
  • هشدار سیل و طوفان و تگرگ به ۱۸ استان | تهران در خطر بارش‌های سیل‌آسا
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین