Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@02:40:29 GMT

آغاز نام‌نویسی سفرهای نوروزی عتبات عالیات از امروز

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۶۵۲۵

آغاز نام‌نویسی سفرهای نوروزی عتبات عالیات از امروز

سازمان حج و زیارت از پیش ثبت نام سفرهای نوروزی عتبات عالیات از روز شنبه ۳۰ بهمن ماه خبر داد و اعلام کرد که این پیش ثبت نام تا پایان روز جمعه ۶ اسفند ماه ادامه خواهد یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در اطلاعیه سازمان حج و زیارت که دوشنبه شب منتشر شده، آمده است: سازمان حج و زیارت در جهت ایجاد رفاه و سهولت بیشتر و بمنظور ایجاد آمادگی های لازم برای تشرف زائران به سفر زیارتی عتبات مقدسه عراق، اقدام به ایجاد سامانه پیش ثبت‌نام اینترنتی عتبات عالیات نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  «متقاضیان محترم تشرف به عتبات عالیات در دوره نوروزی ( ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۰ لغایت ۸ فروردین ماه ۱۴۰۱) می توانند با تکمیل فرم مربوطه در سایت (http://atabat.haj.ir) برای خود وهمراهانشان پیش ثبت‌نام نمایند.»   بر اساس اطلاعیه سازمان حج و زیارت، شروع پیش ثبت نام در این دوره از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ لغایت پایان روز جمعه ۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ خواهد بود. سازمان حج و زیارت ذیل این اطلاعیه ۱۴ تذکر مهم را به شرح ذیل برشمرده است:  ۱- اعزام های برنامه ریزی شده فقط به صورت هوایی می باشد و در صورت اعلام مجوز اعزام زمینی، شرایط مربوطه متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. ۲- پیش ثبت نام به صورت انفرادی و گروهی (حداقل ۱ نفر و حداکثر ۱۰ نفر ) میسر می باشد، افرادی که متقاضی اعزام با هم هستند در یک گروه ثبت نام می نمایند مانند اعضای یک خانواده، در اینصورت هر گروه از یک سرگروه و افراد زیر گروه وی (همراهان) تشکیل می‌شود که لازم است مشخصات کامل سرگروه و اطلاعات اولیه همراهان (کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد) به صورت صحیح در فرم پیش ثبت‌نام سایت درج گردد. ۳- هر نفر فقط یکبار و در یک گروه می تواند (بعنوان سرگروه یا همراه) پیش ثبت‌نام نماید و چنانچه به هر دلیلی هر یک از افراد پیش ثبت نام شده (سرگروه یا همراهان) پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری، خواستار ثبت نام با گروه جدید یا جابجائی اسامی گروه خود باشد می تواند نسبت به ثبت نام مجدد اقدام و کد رهگیری جدید دریافت نماید که در این صورت اطلاعات ثبت نامی در گروه قبلی حذف خواهد شد. ۴- کدملی و مشخصات متقاضیان تشرف با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق و در صورت مغایرت، امکان ادامه فرایند وجود ندارد، لذا در ثبت کد ملی دقت مضاعف به عمل آید. ۵- باتوجه به اطلاع رسانی های مرتبط با پیش ثبت نام از طریق سیستم ارسال پیام کوتاه، ثبت شماره تلفن همراه سرگروه (یا یکی از نزدیکان وی) در فرم پیش ثبت‌نام الزامی است. ۶- تاریخ تولد افراد باید به صورت کامل شامل روز، ماه و سال (بصورت چهار رقمی) در فرم درج شود. ۷- کدملی همه افراد ده رقمی بوده و باید کلیه ارقام (صفرهای سمت چپ) آن بطور کامل در فرم ثبت شود. ۸- پس از قطعی نمودن پیش ثبت‌نام، سیستم یک شماره رهگیری به گروه تخصیص می دهد که این شماره را یادداشت نموده و برای پیگیری های بعدی نزد خود نگهداری نمائید. ۹- بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا داشتن کارت واکسیناسیون دارای QRکد و نتیجه منفی آزمایش PCR برای ۷۲ ساعت قبل از پرواز الزامی است. ۱۰- در صورتیکه تعداد افراد پیش ثبت‌نام شده از ظرفیت اعزام دوره نوروزی در استان‌های مختلف بیشتر باشد، اولویت تشرف گروه‌ها براساس قرعه‌ تعیین و از طریق همین سایت به آنها اعلام می گردد. ۱۱- قرعه کشی و اعزام افراد پذیرفته شده از استان محل سکونت سرگروه (قید شده در سیستم) صورت خواهد گرفت. لذا، استان و شهر محل سکونت را با دقت از فهرست مربوطه انتخاب نمائید. ۱۲- پس از اتمام مهلت پیش ثبت نام (جمعه ۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ ) امکان تغییر نام و مشخصات افراد ثبت نام شده میسر نمی باشد. ۱۳- داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ اعزام ضروری است. ۱۴- فقط افراد پذیرفته شده در قرعه کشی دارای الویت اعزام بوده و انتقال یا جایگزینی، میسر نمی باشد. انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت عتبات عالیات پیش ثبت نام اسفند ماه ماه ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گروه از عمره‌گزاران کهگیلویه‌وبویراحمد به سرزمین وحی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام اولین گروه از زائران عمره مفرده این استان پس از ۹ سال وقفه عصر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز، به سرزمین وحی اعزام شدند.

«سیدمحسن قوامی نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: به لطف خداوند متعال و با عنایت به پیگیری ها و تلاش های انجام شده از سوی سازمان حج و زیارت و سازمان های مرتبط اعزام زائران عمره مفرده پس از ۹ سال وقفه از ایران به عربستان از سوم اردیبهشت ماه شروع و تا ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی اظهار کرد: امروز اولین پرواز گروه اعزامی زائران از فرودگاه شهید دستغیب و در قالب یک کاروان ۱۲۰ نفره از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر به سرزمین وحی اعزام شدند که ۳۰ نفر از این تعداد زائر مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پرواز اولین گروه اعزامی عمره گزاران از استان کهگیلویه وبویراحمد راس ساعت ۱۷ امروز ۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳ فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز را به مقصد مدینه منوره ترک کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین گروه از عمره‌گزاران کهگیلویه‌وبویراحمد به سرزمین وحی
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به حج عمره اعزام می‌شوند
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان به عمره آغاز می شود
  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان بنیاد نخبگان به عمره آغاز شد
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است