Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه (به وقت تهران) گفت که روسیه در تلاش خود برای ایجاد گسستگی میان ما و همپیمانان شکست خورد.

وی که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «روز‌های گذشته شاهد نقض‌های مکرر از سوی جدایی طلبان طرفدار روسیه (در شرق اوکراین) بوده‌ایم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بایدن اضافه کرد: «روسیه همچنان به انتشار ادعا‌های گمراه کننده خود درباره نسل کشی در شرق اوکراین ادامه می‌دهد».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «روسیه به انتشار اطلاعات گمراه کننده در راستای توجیه حمله خود همانند گذشته می‌پردازد».

وی مدعی شد که نیرو‌های روس از مناطق مرزی متعدد به محاصره اوکراین پرداخته‌اند و انتظار می‌رود، روسیه طی روز‌های آتی، به حمله علیه اوکراین بپردازد.

بایدن در این کنفرانس خبری گفت که انتظار داریم که روسیه، کی‌یف، پایتخت اوکراین را هدف قرار دهد.

رئیس جمهور آمریکا ابراز اطمینان کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تصمیم حمله به اوکراین را اتخاذ کرده است.

وی گفت که آمریکا آماده دفاع از هر وجب خاک کشور‌های ناتو و همپیمانان بوده و روی آوردن روسیه به گزینه تشدید تنش به معنای بستن مسیر دیپلماسی و انتخاب گزینه جنگ است.

بایدن گفت که هنوز برای بازگشت روسیه به مذاکرات دیر نشده است، اما اگر روس‌ها جنگ را انتخاب کنند، آن‌ها بهای سنگینی برای آن پرداخت خواهند کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت که این کشور به اعزام نیرو برای جنگ در اوکراین نخواهد پرداخت، اما به حمایت از مردم اوکراین ادامه خواهد داد.

روسیه بار‌ها هشدار داده نظامیان اوکراینی با زیر پا گذاشتن توافق مینسک، نواحی خودمختار روس زبان «دونباس» واقع در شرق اوکراین را هدف قرار می‌دهند.

غربی‌ها بدون توجه به این هشدارها، روسیه را به استقرار نیرو در مرز‌های اوکراین و آماده شدن برای «حمله قریب‌الوقوع» به این کشور متهم کرده و شمار بالایی از نیرو و تجهیزات نظامی را به شرق اروپا ارسال کرده‌اند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بایدن اوکراین روسیه رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه مدعی شد که فضای دانشگاه محل مناسبی برای یهودی‌ستیزی نیست.

به گزارش ایسنا، بایدن در اظهاراتی در کاخ سفید گفت: فضای دانشگاه یا حتی ایالات متحده نباید محلی برای یهودی‌ستیزی یا تهدید به خشونت علیه دانشجویان یهودی باشد. اینجا جای نفرت‌پراکنی یا خشونت نیست.

بایدن در ادامه عنوان کرد که با فرستادن گارد ملی برای مقابله با این اعتراضات مخالف است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که این اعتراضات منجر به تغییر سیاست آن‌ها در خاورمیانه نخواهد شد.

بیش از ۱۷۰۰ معترض دانشجوی حامی فلسطین طی دو هفته گذشته در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده از جمله «دانشگاه تگزاس» در آستین، «دانشگاه چاپل هیل» کارولینای شمالی، «دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا» در هامبولت و دیگر مراکز دانشگاهی دستگیر شده‌اند.

صدها دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا از متفرق کردن تحصن خود خودداری کرده‌اند و به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، معترضان دانشگاه کالیفرنیا خود را برای هرگونه رویارویی با ده‌ها افسر پلیس مستقر و هلیکوپترهای در حال پرواز آماده می‌کنند.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد