Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@00:08:40 GMT

علت کاهش مبتلایان روزانه کرونا

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۶۷۵۹

افزایش خفیف مرگ‌های کرونایی داده هایی که در اختیار کارشناسان قرار نمی گیرد سرازیری پیک ششم؛ احتمالا هفته های پایانی سال

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مسعود یونسیان درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: در هفته اخیر نسبت به هفته ماقبل تعداد موارد تست مثبت کاهش نشان داده است. منتها نمی‌دانیم که آیا این کاهش ناشی از کاهش ابتلا است یا ناشی از کاهش تعداد تست‌هایی تشخیصی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای تحلیل دقیق وضعیت به سه نوع داده نیاز داریم، افزود: اگر این داده ها به صورت روتین در اختیار باشد، می توان به خوبی تحلیل کرد. یکی از داده‌های مورد نیاز تعداد مراجعین سرپایی، دوم تعداد تست‌هایی که گرفته می‌شود و سوم تعداد تست‌هایی است که مثبت می‌شوند. ترجیحا هم این موارد باید به تفکیک استان‌ها در اختیار کارشناسان باشد تا بتوان هم درباره کل کشور صحبت کرد و هم درباره مناطق و استان‌های مختلف اظهار نظر کرد که ما این موارد را در اختیار نداریم و بر این اساس قضاوت سخت است.

افزایش خفیف مرگ‌های کرونایی داده هایی که در اختیار کارشناسان قرار نمی گیرد

یونسیان ادامه داد: درباره تعداد مرگ‌ها باید توجه کرد که طبق میزان آمار گزارش شده، همچنان در حال افزایش خفیف است که البته می‌تواند همزمان با کاهش تعداد موارد جدید هم باشد؛ چراکه تقریبا در حال حاضر برای همه جا افتاده که مرگ‌های امروز، ناشی از مواردی هستند که دو تا چهار هفته قبل مبتلا شدند. بنابراین افزایش مرگ‌ها به این معنا نیست که حتما موارد ابتلا هم رو به افزایش است. می‌تواند موارد ابتلا رو به افزایش، رو به کاهش یا پایدار باشد و از آنجایی که اطلاعات لازم در اختیار ما نیست و داده‌های لازم را نداریم، نمی‌توان اظهار نظر کرد.

سرازیری پیک ششم؛ احتمالا هفته های پایانی سال

وی درباره زمان رسیدن به اوج پیک ششم بیماری، گفت: در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی کرد که دقیقا اوج و قله پیک چه زمانی خواهد بود. با این حال می‌توان گفت با مقایسه وضعیت‌مان با کشورهایی که زودتر از ما وارد موج بیماری شدند و زودتر از ما روند کاهشی را آغاز کردند، ما هم انتظار داریم که طی هفته‌های پایانی سال وارد سرازیری موج شویم، اما نمی‌توان گفت که  ۱۰۰ درصد این اتفاق می‌افتد یا خیر.

یونسیان درباره وضعیت ابتلا و مرگ و میر ناشی از اُمیکرون در کودکان نیز گفت: این هم جزو مباحثی است که از آن اطلاعاتی نداریم. اگر اطلاعات وضعیت فوت یا بهبودی بیماران بستری را به تفکیک سن داشته باشیم، بهتر می‌توانیم قضاوت کنیم. طبق اطلاعاتی که اکنون دارم، این است که کودکان نه به این دلیل که ویروس تمایل بیشتری به آنها دارد، بلکه به این دلیل که هنوز تعداد زیادی از کودکان واکسن تزریق نکردند و برخی از کودکان هم اخیرا واکسیناسیون‌شان آغاز شده، به ویژه در کودکان زیر ۱۲ سال، بیشتر در معرض ابتلا هستند.  بنابراین اکثر صاحب‌نظران معتقدند که علت اینکه ویروس بیشتر به این رده سنی تمایل دارد، به این دلیل است که کودکان کمتر مصون شدند و بیشتر در معرض بیماری هستند. اگر افراد بزرگسال ما هم واکسن تزریق نکرده بودند یا قبلا مبتلا نشده بودند، کماکان ابتلا در بزرگسالان بیشتر از این بود، هرچند که کماکان هم ابتلا در بزرگسالان بیشتر است.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد واکسیناسیون ویروس کرونا کرونا مبتلایان کرونا مسعود یونسیان آمار کرونا اومیکرون اخبار مرتبط تعداد مبتلایان کرونا شش رقمی می شود ترکیه در انتظار ۱۰برابر شدن میزان ابتلا به کروناست؟ اومیکرون می تواند ریه ها را درگیر کند ۴ شرط گذر از پیک ششم کرونا با آسیب کمتر صفر تا صد شرایط و مدت زمان سرایت اومیکرون اوج پیک ششم هفته اول اسفند است ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها کدام کارتخوان ها از فردا غیرفعال می شوند؟ توزیع کمک های معیشتی بیمه آسیا در مناطق سیل زده جنوب استان فارس نکات امنیتی که باید در تلگرام رعایت کنید علت کاهش مبتلایان روزانه کرونا افتتاح مدرسه شهدای بانک صادرات ایران در روستای چهچهه شهرستان کلات ۱۰۰ مورد فوت کودک و نوزاد مبتلا به کرونا زمان پخش فصل سوم عصر جدید مشخص شد مصوبات غیر قابل تحقق کمیسیون تلفیق آغاز حمایت بانک سپه از جهش تولید مسکن چگونه با فقر مبارزه کنیم؟ رتبه نامطلوب ایران در سیاست های رگولاتوری فضای مجازی پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات وین بدست آمد یک مقام اروپایى: انتظار توافق در یک یا دو هفته آینده را دارم ارزان ترین‌ تلویزیون بازار چند؟ (جدول) رؤسای هیات های اروپایی وین را ترک می کنند اروپا به دفاع از خود بر می خیزد؟ رونمایی بلینکن از جزئیات حمله روسیه در شورای امنیت سفر دو روزه به یزد ۱۰ میلیون هزینه دارد! +جدول رکورد معاملات هفتگی گواهی سپرده سیمان شکسته شد قراردادهای گواهی سپرده و مزیت های مالیاتی در مقایسه با رقبا آتشی که چینی ها به جان بازار کالایی انداختند برجام؛ برگ برنده بورس یا ریسک بزرگ بازار؟ بورسی ها به این هفته امید زیادی دارند این ماه تکلیف بورس روشن می شود؟ سهامداران گرفتار الگوی تکراری معاملاتی شده اند؟ صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۱/۳۰) توئیتر حالت امن را فعال کرد دلیل افت سنگین دارویی ها در بورس چیست؟ سقوط حجم و ارزش معاملات بورس تهران، چشمگیر است کاهش وزن بدون رژیم غذایی و ورزش! پیش بینی شاخص بورس تا پایان امسال علامتی در گوش که نشان از ابتلا به اومیکرون است زمان قطعی واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزییات سنگین ترین توت فرنگی جهان + فیلم قیمت ماکارونی (جدول) روسیه جدیت خود را نشان داد واکنش همسر شهید مهدی باکری به یک شایعه فردا تکلیف استقلال و پرسپولیس مشخص می شود؟ آمار عجیب زنان متقاضی رانندگی قطار در عربستان جاده ها دوباره شلوغ شد خطیبی خطاب به داور: هرچه به من گفتی، خودتی! + فیلم شجاعی: اصلا به استقلال توجه نمی کنیم قیمت خودروهای سوئیست + جدول قیمت کامل (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) هراس آمریکا از حملات سایبری روسیه به بانک ‎ها بارش برف و باران از فردا آغاز می شود زوم ۱۰۰ برابری در گلکسی اس ۲۲ اولترا + فیلم تاکید بر افزایش روابط ایران و برزیل در زمینه کشاورزی آخرین مهلت ثبت نام کارتخوان ها در سامانه مالیاتی هواپیمای کیش - مشهد به فرودگاه برگشت قیمت خودروهای بورگوارد + جدول قیمت کامل (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسیناسیون ویروس کرونا کرونا مبتلایان کرونا آمار کرونا اومیکرون پیک ششم داده ها مرگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۶۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت

ایتنا - بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت گذشته رشد کرده اما نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته است.
بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۲۹ درصد رشد کرد و در زمان نگارش این مطلب به ۶۳ هزار و ۸۲۲.۸۰ دلار معامله شد.

قیمت برترین ارز رمزنگاری دیجیتال جهان، نسبت به هفته گذشته ۱.۹۵ درصد کاهش یافته است.

به نقل از کریپتو، قیمت اتریوم، دومین توکن محبوب، نسبت به دیروز ۵.۶۴ درصد افزایش یافته است و نسبت به هفته گذشته ۳.۸۳ درصد صعود ثبت کرد. ارزش بازار اتریوم اکنون ۴۰۲.۷۴ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۲.۳۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۸۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۵۲ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۸.۷۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۵۳ میلیارد دلار است که  ۸.۷۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۶.۲۷ میلیارد دلار است که ۸۹.۰۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۳ هزار و ۸۱۵.۶۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۱۳ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۳۱۰.۹۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۱۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۰ درصد افزایش
۳- تتر
قیمت: ۰.۹۹۹۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۹ درصد کاهش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۹۹.۲۵  دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۵۶ درصد افزایش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۴۳.۱۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۱۶ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۵۷ درصد کاهش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۲۳۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۶۱ درصد کاهش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۴۹۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۱۵ درصد کاهش
۹ – تون کوین
قیمت: ۵.۴۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۵.۲۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۱.۸۷درصد کاهش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۴۷۳۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۲۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۷.۰۴ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد