Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@12:35:02 GMT

نبرد رسانه‌ای و اقتصادی علیه ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۶۹۶۷

محمد صالح جوکار نوشت: دشمن با ایجاد دوگانه «معیشت» و «ارزش‌ها» تلاش کرد تا این انگاره غلط را تلقین کنند که پایداری و اصرار بر حفظ و صیانت از اهداف انقلاب، باعث به‌اصطلاح جدا افتادن ایران از جامعه جهانی و اجماع در برابر کشورمان شده است.

خبرگزاری میزان - روزنامه حمایت نوشت: «مناشه امیر»، گوینده رادیوی فارسی رژیم صهیونیستی چندی پیش در گفتگو با یکی از شبکه‌های ضدانقلاب پیرامون «قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین»، اذعان کرد این قرارداد می‌تواند به بهبود و ارتقای سطح اقتصاد و معیشت مردم ایران منجر شود و توطئه ایجاد نارضایتی از اوضاع اقتصادی را ناکام بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دم خروس دلالی اشغالگران برای ایجاد فشار‌های اقتصادی در حالی بیرون زده که امروز در خصوص کارچاق‌کنی صهیونیست‌ها و غرب در کنار برخی کشور‌های منطقه برای اعمال محدودیت‌های اقتصادی با هدف رودررو کردن مردم با نظام تردیدی باقی نمانده است. این عملیات ناجوانمردانه که نقض حقوق مردم عادی به شمار می‌آید، از طریق ساز و کار‌های جنگ نرم و «نبرد روانی» کلید خورده؛ به این مفهوم که ابتدا سر حلقه‌ها و سرفصل‌های مهم آرمانی و ارزشی انقلاب هدف قرار گرفتند و سپس به لایه‌های پایین‌تر آن در مورد راهکار‌های جمهوری اسلامی برای دور زدن و برون‌رفت از شرایط فعلی پرداخته شد.

اولین و محوری‌ترین تشکیک دشمن درباره ایجاد دوگانه «معیشت» و «ارزش‌ها» بود؛ به این مفهوم که کوشیدند این انگاره غلط را تلقین کنند که پایداری و اصرار بر حفظ و صیانت از اهداف انقلاب، باعث به‌اصطلاح جدا افتادن ایران از جامعه جهانی و اجماع در برابر کشورمان شده است.

برای موجه نشان دادن این حربه، استدلال‌هایی همچون نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم (بخوانید گروه‌های مقاومت) را مطرح نموده و با استفاده از ابزار‌های رسانه‌ای، تولیدات متنوعی را بر بستر شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای به ذهن مخاطبان داخلی القا کردند.

این در حالی بود که هم‌پیمانان آمریکا که بویی از مردم‌سالاری و حقوق بشر نبرده‌اند و همچون حکومت‌های قرون‌وسطایی، حامی بدترین و وحشیانه‌ترین نوع تروریسم هستند، زیر چتر حمایت دائمی و همیشگی آمریکا و کشور‌های غربی قرار دارند.

پشتیبانی مالی و اطلاعاتی عربستان سعودی از تروریست‌های داعش و قتل فجیع «جمال خاشقجی»، ستون نویس روزنامه واشنگتن‌پست، نمونه‌هایی هستند که استاندارد دوگانه غرب در مورد حقوق بشر و تروریسم را به‌خوبی نشان می‌دهند؛ بنابراین ادعای تحریم ایران به بهانه نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم و یا فعالیت‌های منطقه‌ای و تقویت توان دفاعی، نمونه‌های نقض بی‌شماری دارد که ریاکاری و تزویر مدعیان آزادی و دموکراسی را ثابت می‌کند.

از طرفی، نام هر سازمان، نهاد و ارگانی که در شکستن سد تحریم و دور زدن فشار‌های ظالمانه و وحشیانه آمریکا نقش مؤثر و راهبردی داشته نیز در سیاهه تحریمی آمریکا ثبت‌شده است؛ از شرکت‌های خصوصی گرفته تا سازمان‌های بزرگ مردمی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

سپاه پاسداران یکی از ارکان حیاتی در تقابل با جریان‌های تروریستی ساخته و پرداخته محور عبری، عربی، غربی و بازوی مهم سازندگی و دور زدن تحریم‌هاست. ترامپ در حالی سپاه پاسداران را به جرم و مقابله با تروریسم و دور زدن تحریم‌ها در سیاهه گروه‌های تروریستی قرار داده که در جریان مناظرات انتخاباتی «هیلاری کلینتون»، صراحتاً اعلام کرد ایران تروریست‌های داعش را قلع و قمع کرده و مشخص است که منظور از ایران، نیرو‌های مستشاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق و سوریه هستند.

زاویه بعدی در جنگ رسانه‌ای حریف، از زمانی پدیدار شد که موضوع نهایی شدن قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین در دولت قبلی مطرح گردید و تبلیغات سنگین استکبار برای استعماری نشان دادن این قرارداد درگرفت. بر این اساس، تلاش کردند تا افکار عمومی را متقاعد سازند این قرارداد، چوب حراج به منابع کشور زده و استقلال ایران را رسماً زیر سؤال برده است. بعد‌ها معلوم شد این پیمان، بستر همکاری‌های همه‌جانبه با ابر قدرت دوم جهان را فراهم می‌آورد و بنابر اذعان مجری شبکه فارسی‌زبان رادیو رژیم صهیونیستی، اسرائیل و غرب را در برابر ایران خلع سلاح می‌کند.

در جریان پیوستن ایران به «پیمان همکاری شانگهای» و سفر آیت‌الله رئیسی به روسیه نیز همین پروپاگاندا با سبک و سیاقی کاملاً یکسان مبنی بر توهم فروش ایران به روسیه تکرار شد! جمهوری اسلامی بر اساس دیپلماسی متوازن و استفاده از ظرفیت قدرت‌های برتر اقتصادی منطقه بنا دارد که از تمام پتانسیل‌های موجود برای تقویت همکاری‌ها و فعال کردن راه‌های مغفول مانده با هدف هم‌افزایی داخلی و منطقه‌ای استفاده کند.

این نکته‌ای است که آمریکا و غرب را عصبانی کرده و آن‌ها در حال حاضر به‌شدت نگران‌اند که ابزار تحریم‌ها بیش از گذشته کند شود. امروز مثلث ایران، چین و روسیه به دلایل بین‌المللی، تجاری، سیاسی و امنیتی همکاری‌های نزدیک و تنگاتنگی با یکدیگر دارند که جبهه آن‌ها را علیه غرب متحدتر و چالشی‌تر می‌کند.

خبر بد، اما برای اتاق‌های فکر استکبار اینکه مردم به نظام و مسئولان اعتماد بالایی دارند و این حقیقت بر پایه افکار سنجی‌های داخلی و خارجی به اثبات رسیده است. بر اساس یک نظرسنجی که به مناسبت ۱۰۰ روزه شدن دولت آیت‌الله رئیسی توسط مرکز افکار سنجی «کیو» انجام شد، نزدیک به ۷۰ درصد (۶۹.۶) اعلام کرده‌اند که به قوه مجریه اعتماد دارند.

جمهوری اسلامی نه‌تن‌ها در این نبرد نابرابر تسلیم نخواهد شد بلکه طبق اقرار کارشناسان و رسانه‌های غربی، این ایران است که قاعده بازی را معکوس کرده و در حال وارد آوردن فشار به آن‌هاست. این بخش از گزارش نشریه «اکونومیست» در خصوص شکست راهبرد فشار حداکثری ترامپ در پایان خواندنی است؛ «اکنون این جمهوری اسلامی ایران است که در حال اعمال همین سیاست علیه واشنگتن است... هدف مجموعه تحریم‌های ترامپ اعمال «فشار حداکثری» علیه ایران بود، اما این سیاست در وادار کردن ایران به پذیرش مفاد سخت‌گیرانه‌تر ناکام ماند، علاوه بر این، فشار حداکثری نتوانست مانع توسعه موشک‌های بالستیک ایران و یا حمایت این کشور از نیرو‌های نیابتی‌اش در سراسر خاورمیانه شود.»

بیشتر بخوانید: رئیس دستگاه قضا: دشمن به دنبال به سرآوردن صبر مردم است

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: جنگ اقتصادی جنگ نرم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جنگ اقتصادی جنگ نرم سپاه پاسداران جمهوری اسلامی حقوق بشر رسانه ای دور زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران تحریم‌ناپذیر است

 ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (اکسپو۲۰۲۴) اظهار کرد: امیدوارم این نشست که رونمایی از توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی بوده و فضای رقابتی ایجاد می‌کند موجب همگرایی و مشارکت همه فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و بازرگانان شود و ارتقای اقتصاد در کشور و منطقه را به ارمغان بیاورد.

وی افزود: این نمایشگاه بیانگر این است که جمهوری اسلامی تحریم ناپذیر است و هیچ تحریمی به نتیجه نخواهد رسید و طرح های شیطانی منزوی ایران همگی خنثی خواهد شد.

رئیس قوه مجریه گفت: این کشور با ذخایر مادی و معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت ها می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری هایی را عرضه کند .

رئیسی افزود: این نمایشگاه تهدیدها را به فرصت ها تبدیل می‌کند، ترجمان این رویداد این است که ما توانسته ایم و باز هم می‌توانیم. 

رئیس جمهور گفت: خداوند متعال در اقلیم‌های مختلف برای جامعه امکانات فراوانی قرار داده و اگر آحاد انسان به علت زیاده خواهی و سلطه طلبی در جهت محروم کردن ملت‌ها از ظرفیت‌ها حرکت نکنند می‌توان با فکر و اندیشه نیاز بشر را مرتفع کرد اما جریان تحریم‌ها نماد ظلم به همه ملت‌ها هست، چرا که اگر ملتی را در تنگنا قرار دهیم تا به اهداف خود نرسد این ظلم به همه ملت‌ها تلقی خواهد شد و نوعی جنگ است .

او ادامه داد: در جنگ اراده‌ها ملت ایران اراده کرد که با توکل به خدا و تکیه بر داشته های ملی تحریم ها را پشت سر بگذارد به نحوی که سخنگوی کاخ سفید بگوید فشارها علیه حمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورده است و قطعا این ملت ایران بودند که این شکست را رقم زدند .

رئیسی گفت: تولیدگران افسرانی هستند که در خط مقدم جمهوری اسلامی هستند و توانسته اند در عرصه اقتصادی کشور را پیشرفت دهند و من از جمهوری اسلامی به عنوان کشور پیشرفته و فناور یاد میکنم.

او گفت: ما برای جلوگیری از خام فروشی و صادرات مواد اولیه نیازمند زنجیره کامل هستیم و این امکان در کشور وجود دارد. تولید کشاورزی و صنعتی نیازمند نقشه راه است اینها بخشی از توانمندی های جمهوری اسلامی است از همه میخواهم با جدیت کار را دنبال کنند.

رئیسی گفت: آنچه که من می‌خواهم به جمع فعالان بگویم این است که ما امکانات و ظرفیت زیادی را داریم و فقط لازم است از قوه به فعل دربیاید.امروز اگرچه غرب تلاش می‌کند به فناوری نوین دست پیدا نکنیم و انحصار در دست خودشان بماند اما بدانند که بسیاری از فناوری ها در کشور ما بومی شده و حتی با ترور دانشمندان نمی‌توانند ما را از دستیابی به فناوری بازدارند.

رئیس قوه مجریه گفت: در صنایع هسته ای و نظامی بیشترین فشار روی ما قرار دارد که البته بیشترین پیشرفت را نیز در این زمینه کسب کرده ایم البته در دکترین ما هدف دستیابی به سلاح هسته ای نیست، اما استفاده از این فناوری در عرصه های علمی در دستور کار ما قرار خواهد داشت.

رئیس جمهور گفت: بدانید علی رغم خواست نظام سلطه توانایی بسیار وجود دارد و کشورها می‌توانند روی پای خود بایستند و برای ملت خود و جهان موثر باشند نظام سلطه نمی‌تواند ملت‌های مصمم را از استقلال باز دارد .

رئیسی گفت: قدرت نظامی مهم است اما قدرت تولید هم کمتر از آن نیست، آن چه می‌تواند کشور را قدرتمند کند قدرت اقتصادی است و به فعالان اقتصادی میگویم که شما در موضع تولید قدرت هستید .

او ادامه داد: رونمایی از توانمندیها ارتباط ملت‌ها با ملت‌ها و مردم با مردم دیگر کشورها را رقم می‌زند و به امید آفرینی می‌پردازد که ما حتما توانایی انجام کارهای بزرگ را داریم .

رئیس‌جمهور در پایان گفت: ما دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند را داریم و خط ترانزیتی قدرتمندی را دارا هستیم؛ همچنین در جهان موضوع  تجارت با ارزهای دیگری غیر از دلار و ملی مطرح است. جمهوری اسلامی توانایی فنی و مهندسی بسیاری دارد .امیدوارم این نشست منشاء برکات باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو