Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@13:06:55 GMT

انسداد کلیه چه علایمی دارد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۷۰۷۴

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ مایو کلینیک نوشت، کلیه‌ها از طریق انقباض و شل شدن ماهیچه‌های دیواره حالب، تقریباً هر ۱۰ تا ۱۵ ثانیه مقدار کمی ادرار از حالب‌ها به مثانه ارسال می‌کنند.

حالب لوله‌ای است که ممکن است تا ۲۵.۴ سانتی متر طول داشته باشد. این لوله برای انتقال ادرار از کلیه‌ها به سمت مثانه عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک حالب در مقابل هر کلیه وجود دارد که ادرار را بیرون می‌راند.

حالب ممکن است در معرض مشکلات و اختلالات متعددی از جمله انسداد حالب باشد. انسداد یک یا هر دو لوله‌ای است که ادرار را به مثانه منتقل می‌کند؛ این یک مشکل بسیار شایع است که علائم آن شامل علائم خفیف مانند تب، عفونت و علائم جدی که ممکن است منجر به مرگ شود.

نحوه تشخیص انسداد حالب

پزشک متخصص می‌تواند با استفاده از سونوگرافی انسداد حالب را در جنین قبل از تولد تشخیص دهد، به دلیل اینکه این امواج می‌توانند جزئیات جنین را در حین رشد خود نشان دهند. پس از تولد ارزیابی مجدد وضعیت انجام می‌شود و روش‌های مورد استفاده برای تشخیص انسداد حالب در افراد مشکوک شامل موارد زیر است:

۱. تجزیه و تحلیل خون و آزمایش ادرار: به منظور جستجوی علائم عفونت یا وجود کراتینین در نمونه، زیرا این نشان دهنده مشکل در کار کلیه‌ها است.

۲. معاینه اولتراسوند: کلیه‌ها و حالب‌ها با سونوگرافی خلف صفاقی در ناحیه پشت اندام‌ها در شکم بررسی می‌شوند.

۳. اسکن هسته‌ای کلیه: در این روش یک تزریق رنگ حاوی مقدار کمی ماده رادیواکتیو به بازوی بیمار وارد می‌شود و از دوربین مخصوصی استفاده می‌شود که برای تشخیص رادیواکتیویته عکس می‌گیرد و به پزشک در تشخیص کمک می‌کند.

۴. کاتتریزاسیون مثانه: جایی که لوله کوچکی از طریق مجرای ادرار وارد می‌شود و مثانه را رنگ می‌کند و سپس قبل و در حین ادرار از کلیه ها، حالب ها، مثانه و مجرای ادرار عکسبرداری با اشعه ایکس (اشعه ایکس) گرفته می‌شود.

۵. سیستوسکوپی: این کار با قرار دادن یک لوله مجهز به دوربین و منبع نور در مجرای ادرار یا با ایجاد یک برش کوچک انجام می‌شود که پزشک را قادر می‌سازد تا آنچه را که در داخل مجرای ادرار و مثانه است مشاهده کند.

۶. تصویربرداری رزونانس مغناطیسی: جایی که تصاویر دقیقی از اندام‌ها و بافت‌های تشکیل دهنده سیستم ادراری با ساختن تصویر شکمی با استفاده از میدان مغناطیسی علاوه بر امواج رادیویی تولید می‌شود.

۷. اسکن توموگرافی کامپیوتری: جایی که تصاویر زیادی از زوایای مختلف برای تولید تصاویر مقطعی از کلیه ها، حالب‌ها و مثانه گرفته می‌شود.

علائم انسداد حالب

علائم انسداد حالب به طرق مختلف در بیماران ظاهر می‌شود، برای مثال بیماران مبتلا به سنگ از درد شدید رنج می‌برند. در برخی از موارد انسداد حالب علائم در ابتدا خفیف بوده و سپس بدتر شده و به سرعت تشدید می‌شوند که این علائم شامل موارد زیر می‌شود:

تب یا استفراغ و حالت تهوع

درد شکم یا پهلو یا کمر

مشکل در تخلیه مثانه و مشکل در ادرار کردن

افزایش دفعات و تکرر ادرار

به ادراری که حاوی خون یا ادرار کدر است، توجه کنید

عفونت مکرر دستگاه ادراری

تورم یک یا هر دو پا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد بیماری کلیوی سنگ کلیه کلیه ها انسداد کلیه اخبار مرتبط این مواد غذایی سنگ کلیه می سازد! چند دلیل که موجب کوچک شدن کلیه ها می شود تشخیص و درمان سنگ کلیه در دوران بارداری با این روش راه‌های درمان سنگ کلیه و پیشگیری از عود مجدد ابتلا به زوال عقل با عملکرد این عضو ارتباط دارد! چرا عفونت کلیه در زنان بیشتر است؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها شایعاتی درباره واکسن‌ های کرونا! اولین کامیون برقی به بازار آلمان می آید اروپایی ها ٢٩ درصد بیشتر از قبل کالای ایرانی خریدند چرا عرضه واکسن‌ کرونا به کشورهای فقیر مشکل ساز شد؟ نرخ رسمی ۲۴ ارز کاهش یافت برنامه ریزی برای توسعه خدمات غیرحضوری توسط بانک دی برای کودکان زیر ۲ سال ماسک توصیه نمی شود چهار ایراد راهبردی تغییرات لایحه بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق مجلس اعلام نتیجه قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو + لینک انسداد کلیه چه علایمی دارد؟ واکسن آسترازنکا بر زنان اثر بخش تر است یا مردان! کدام کارتخوان ها از فردا غیرفعال می شوند؟ توزیع کمک های معیشتی بیمه آسیا در مناطق سیل زده جنوب استان فارس نکات امنیتی که باید در تلگرام رعایت کنید علت کاهش مبتلایان روزانه کرونا افتتاح مدرسه شهدای بانک صادرات ایران در روستای چهچهه شهرستان کلات ۱۰۰ مورد فوت کودک و نوزاد مبتلا به کرونا زمان پخش فصل سوم عصر جدید مشخص شد مصوبات غیر قابل تحقق کمیسیون تلفیق آغاز حمایت بانک سپه از جهش تولید مسکن چگونه با فقر مبارزه کنیم؟ رتبه نامطلوب ایران در سیاست های رگولاتوری فضای مجازی پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات وین بدست آمد یک مقام اروپایى: انتظار توافق در یک یا دو هفته آینده را دارم ارزان ترین‌ تلویزیون بازار چند؟ (جدول) رؤسای هیات های اروپایی وین را ترک می کنند اروپا به دفاع از خود بر می خیزد؟ رونمایی بلینکن از جزئیات حمله روسیه در شورای امنیت سفر دو روزه به یزد ۱۰ میلیون هزینه دارد! +جدول رکورد معاملات هفتگی گواهی سپرده سیمان شکسته شد قراردادهای گواهی سپرده و مزیت های مالیاتی در مقایسه با رقبا آتشی که چینی ها به جان بازار کالایی انداختند برجام؛ برگ برنده بورس یا ریسک بزرگ بازار؟ بورسی ها به این هفته امید زیادی دارند این ماه تکلیف بورس روشن می شود؟ سهامداران گرفتار الگوی تکراری معاملاتی شده اند؟ صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۱/۳۰) توئیتر حالت امن را فعال کرد دلیل افت سنگین دارویی ها در بورس چیست؟ سقوط حجم و ارزش معاملات بورس تهران، چشمگیر است کاهش وزن بدون رژیم غذایی و ورزش! پیش بینی شاخص بورس تا پایان امسال علامتی در گوش که نشان از ابتلا به اومیکرون است زمان قطعی واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزییات سنگین ترین توت فرنگی جهان + فیلم قیمت ماکارونی (جدول) روسیه جدیت خود را نشان داد واکنش همسر شهید مهدی باکری به یک شایعه فردا تکلیف استقلال و پرسپولیس مشخص می شود؟ آمار عجیب زنان متقاضی رانندگی قطار در عربستان بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیماری کلیوی سنگ کلیه کلیه ها انسداد کلیه مجرای ادرار سنگ کلیه کلیه ها حالب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۷۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد آزادراه تهران شمال به علت سیل و ریزش کوه

سرهنگ ابراهیم ارزانی، رئیس پلیس راه تهران بزرگ گفت: آزادراه تهران شمال به علت سیلاب و ریزش کوه در محدوده تونل ۱۲ مسدود شده است.

وی همچنین از رانندگان درخواست کرد تا اطلاع ثانوی از محور جایگزین (فیروزکوه) استفاده نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ۷ خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • با این عرقیجات از شر سنگ کلیه در امان بمانید
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • انسداد آزادراه تهران شمال به علت سیل و ریزش کوه
  • نحوه آنژیوگرافی مغز + فیلم