Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در هفته بیست‌وششم لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور تیم سایپا نتیجه را به حریف خود واگذار کرد و به لیگ دسته اول سقوط کرد.  رقابت 5 سته مس رفسنجان و سایپا در آخرین تقابل مرحله گروهی با نتیجه 3 بر 2 به سود نماینده رفسنجان تمام شد تا سقوط سایپا به لیگ دسته یک قطعی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رقابت شاگردان اسماعیل بادرنگین در تیم مس در ست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب به امتیازات 25 بر 19، 25 بر 22 و 15 بر 13 رسیدند و دو امتیاز حساس از این بازی کسب کردند. نارنجی‌پوشان سایپا هرچند آغاز خوبی در ست اول داشتند و 25 بر 15 از حریف پیش افتادند و در ادامه ست چهارم را هم با نتیجه 25 بر 20 به سود خود کردند، اما با قبول شکست در این رقابت و با توجه به پیروزی دو تیم شهرداری ورامین و هورسان رامسر، به لیگ دسته یک سقوط کردند.

پرونده تیم ریشه‌داری که سال‌ها با حضورش تنور لیگ برتر را داغ می‌کرد بسته شد و خودروسازان به لیگ پایین‌تر سقوط کردند. نکته عجیب در این بین اظهارات سهراب به‌نژاد، سرمربی تیم بود که طی اظهاراتی تقریباً همه غیر از خودش را عامل ثبت این ناکامی دانست. او که با پیروزی در بازی آخر این شانس را داشت تا سایپا را در لیگ برتر نگه دارد، موفق به این کار نشد و حالا عذری بدتر از گناه آورده است.

به‌نژاد در مصاحبه‌ای درباره شکست سایپا در دیدار آخر خود مقابل مس رفسنجان و سقوط به لیگ یک، اظهار داشت: از این شکست و سقوط بسیار ناراحتم، اما خدا شاهد است که تمام تلاشم را کردم تا به تیمی که عِرق دارم، کمک کنم. اگر نگاهی به نتایج و امتیازات تیم‌ها در ست‌ها در این چند هفته بیندازید، متوجه همه بی‌اخلاقی‌ها و تبانی‌های صورت گرفته، خواهید شد. همین تیم‌هایی که در هفته پایانی با نتایج عجیب به رقبای ما باختند، در مقابل سایپا با تمام قوا بازی می‌کردند. همینجا باید به شرف و غیرت مربیانی مانند بهروز عطایی، طلوع‌کیان و بادرنگین درورد بفرستم که حتی در رقابت آخر خود با تمام توان بازی کردند تا حقی از دیگر تیم‌ها ضایع نشود.

هر چند شائبه تبانی و شرط‌بندی در لیگ برتر در هفته گذشته مطرح شده بود، اما شهرام عظیمی، رئیس سازمان لیگ فدراسیون در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: درمورد نتایجی که هفته ‌های اخیر رقم خورد باید به چند نکته اشاره کنم. به عنوان مثال پیکان در دور رفت با نتیجه 3 بر صفر به تیم سقوط کرده آذرباتری باخت. نمی‌توان گفت که شرط‌بندی یا تبانی در کار بوده، چراکه به هرحال در ورزش این اتفاقات رخ می‌دهد و گاهی روز یک تیم نیست. در دور برگشت سپاهان هم به مس باخت. ما همه چیز را طبیعی نمی‌بینیم و حساسیت خاصی روی موضوعات داریم. بدون شک این نتایج را هم بررسی می‌کنیم، اما تاکنون هیچ سند و مدرک معتبری به دست ما نرسیده است.

با وجود این، سرمربی سایپا می‌گوید «واقعاً نمی‌دانستم به جز اینکه حواسم به تیم خودم و آنالیز تیم حریف باشد، باید به نتایج عجیب سایر بازی‌ها هم توجه کنم. واقعاً اگر تیمی مانند هورسان توانایی پیروزی 3 بر صفر مقابل تیمی مانند پیکان یا گنبد را داشت، پس چرا ته جدول بود و برای بقا می‌جنگید؟ گنبد ست سوم را با امتیاز 10 به هورسان باخته و یا در بازی دیگر تیم پاس که چلوی کم تیمی ست نگرفته برابر شهرداری ورامین به راحتی 3 بر صفر باخت. در بازی هورسان با پیکان دو تیم تا امتیازات نزدیک به 20 برابر بودند، اما ناگهان چند آبشار و سرویس بازیکنان پیکان به بیرون می‌رفت.»

به‌نژاد که در هفته‌های پایانی جایگزین ناصر شهنازی شده بود با انتقاد از این بی‌اخلاقی‌های ورزشی از سوی باشگاه‌ها و مربیان، گفت: از روزی که این اتفاق رخ داده می‌گویند که سقوط سایپا، عاقبت کنار گذاشتن ناصر شهنازی از تیم است. واقعاً چگونه با تعصب این حرف‌ها را می‌زنند، زیرا شهنازی در 19 هفته فقط 20 امتیاز گرفته بود و من در 6 بازی 10 امتیاز کسب کردم. سپاهان که با این تیم پرستاره داعیه قهرمانی در لیگ را دارد در مسابقات اخیر خود تنها 6-7 بازیکن خود را می‌برد، اما چون کادر فنی این تیم دوستی قدیمی با کادر قبلی سایپا دارد، مقابل ما جوری بازی می‌کردند که گویا فینال لیگ است و حتی در ست پنجم 22 بر 20 به سپاهان باختیم.

اظهارات سرمربی جوان خودروسازان در شرایطی مطرح می‌شود که او با پیروزی در بازی آخر می‌توانست در لیگ برتر بماند و از رخ دادن یک فاجعه جلوگیری کند. شاید اگر سایپایی‌ها در بازی آخر پیروز می‌شدند، به‌نژاد هیچ وقت چنین صحبت‌هایی را هم مطرح نمی‌کرد. حال سوال اینجاست که اگر نارنجی‌پوشان در لیگ برتر می‌ماندند، به این معنی بود که رقابت‌ها سالم و پاک بود و شهنازی هم از بهترین مربیان ایران؟

سایپا از تیم‌های قدیمی و موفق ایران در لیگ‌های سطح اول کشوری بود که توانست 6 نایب‌ قهرمانی در لیگ برتر کسب کند، اما هرگز موفق به کسب قهرمانی نشده‌ بود. این تیم در سال‌های 1384،  1386،  1387،  1388،  1389،  1390 و 1397 موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد و در سال 1385 هم سومی را به دست آورد. خودروسازان در سال 2005 هم توانستند نایب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را به دست بیاورند. همچنین در سال 2010 هم مقام چهارم جام شیخ راشد را کسب کردند.

نارنجی‌پوشان که همیشه از تیم‌های بازیکن‌ساز و تاثیرگذار در لیگ ایران بودند و به نام تیم نقره‌ای معروف شده بودند حالا دیگر جایی در لیگ برتر نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تیم والیبال سایپا لیگ برتر والیبال والیبال ایران سهراب به نژاد سقوط تیم والیبال سایپا لیگ برتر تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۷۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تصویری از اولین نشست خبری پائز سرمربی تیم ملی والیبال

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری از اولین نشست خبری پائز سرمربی تیم ملی والیبال
  • لیگ برتر انگلیس/ منچستر متوقف شد؛ شفیلد سقوط کرد
  • تن هاخ: منچستریونایتد در حال حاضر یکی از پویاترین و سرگرم کننده‌ترین تیم‌های لیگ برتر است
  • رسمی: شفیلدیونایتد به چمپیونشیپ سقوط کرد
  • پرسپولیس بدون کاپیتان نمی‌برد
  • سقوط آزاد لیورپول با کلوپ در 45 روز!
  • صبر سرمربی سایپا در انزلی لبریز شد!
  • اتفاق عجیب در والیبال ایران؛ بازنده‌ای که هیچ وقت سقوط نمی‌کند
  • ملوان در جمع ۸ تیم پایانی جام حذفی
  • رستگاری ملوان در دقیقه پایانی/ شاگردان تارتار راهی ۱/۴ نهایی شدند