Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:26:19 GMT

کارهای مهمی در حوزه‌های علمیه شروع شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۷۳۷۳

کارهای مهمی در حوزه‌های علمیه شروع شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و مدیر دفتر فقه معاصر افزود: کارهای مهمی در حوزه شروع شده است، به خصوص کارهایی که در زمینه فقه و اصول انجام شده است که اهمیت دارند و گام در جای مهمی گذاشته‌اید.

وی در ادامه با تاکید بر اولویت دادن به مسائل اهم جامعه و نظام خاطرنشان کرد: موضوع‌شناسی مسائل جدید باید با دقت انجام شود که در زمان ما کار آسانی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله مکارم شیرازی به ذکر نمونه‌هایی از این مسائل پرداخت و بیان کرد: موضوع پول و سرچشمه پیدایش و تولید آن امروزه و با توجه به پیچیده شدن این مسائل در نظام جدید اقتصاد دنیا باید با دقت مورد بررسی واقع شود، همچنین موضوع رمزارزها که آیا پول هستند یا کالا یا بحث شرکت‌ها در انواع مختلف آن‌ها و نوع سرمایه‌گذاری روی آنان باید موضوع‌شناسی دقیق شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: همچنین پایه‌های اصولی احکام این موضوعات نیز باید روشن شود، مسئله دین و قرض و کراهت قرض گرفتن که در کلام مرحوم امام (ره) نیز آمده است یکی از این مسائل است که مردم به این موضوعات مبتلا هستند و نمی‌توانیم نسبت به این مسائل بی‌تفاوت یا کم‌تفاوت باشیم و باید این‌ها را به طور جدی دنبال کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی پس از گزارش مدیر دفتر فقه معاصر گفت: خوشحال هستیم که تا این‌جا آمده‌اید و ادامه این مسیر خوشحال کننده است.

وی تاکید کرد: علاوه بر آثار تفصیلی تحقیقات ارائه شده، چکیده و نتایج کار علمی اساتید در موضوع رمزارزها و تمامی آثار تولیدی نیز ارسال شود تا در وقت محدود این نتایج مطالعه شود.

کد خبر 5427810

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان مرجع تقلید شیعیان ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیوع کرونا آیین اعتکاف اردبیل همدان عکس استانها کشاورزی تبریز مجلس شورای اسلامی اصفهان آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد عصر شنبه در آئین افتتاح افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که در محل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح طرح‌های حوزه سلامت، نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها و رشد شاخص‌های توسعه استان دارد.

وی با اشاره به آغاز کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی بیمارستان مادر و کودک، افزود: هدف‌گذاری اجرای این پروژه و سایر پروژه‌های مورد نیاز در بخش‌های مختلف خراسان شمالی، رفع نیازهای درمانی و تکمیل مراکز و تجهیزات درمانی استان است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اسکلت‌بندی بیمارستان شهرستان راز و جرگلان که در زمره مصوبات سفر رئیس‌جمهور قرار گرفته نیز به اتمام رسیده، اظهار امیدواری کرد: با همدلی و هماهنگی مدیران، ساخت این بیمارستان نیز در سال جاری به پایان برسد.

حسین‌نژاد تاکید کرد: یک حرکت جهادی برای رفع کمبودها نیاز است تا محرومیت‌های موجود در خراسان شمالی رفع شود.

وی با بیان اینکه تمام طرح‌های در حال انجام بر اساس نیازسنجی و بر حسب نیاز خراسان شمالی پیگیری و با هدف ارائه خدمات بهتر به شهروندان به ظرفیت درمانی استان افزوده شد، گفت: امیدواریم با همدلی و هم‌افزایی و پیگیری مدیران و حمایت نمایندگان در دولت سیزدهم شاهد اجرا و به نتیجه رسیدن طرح‌های بزرگ‌تر در حوزه‌های مختلف استان و شاهد ارتقای جایگاه خراسان شمالی در شاخص‌های توسعه باشیم.

استاندار خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در بخش سلامت با پیگیری‌های خوبی که انجام شده، در حال حاضر ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه در حال افتتاح و ۲۰۰ هزار مترمربع پروژه نیز در استان هدف‌گذاری و در حال اجرا است.

کد خبر 6090450

دیگر خبرها

  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست