Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم شهر موصل عراق برای پر کردن باک خودروهای خود ساعت ها در صف ایستادند. مقامات از کمبود بنزین به خاطر قاچاق این محصول به اقلیم کردستان می‌گویند.

به گزارش عصرایران در هفته گذشته صف‌های طولانی در برابر ایستگاه های بنزین در شهر موصل و دیگر مناطق استان نینوا تشکیل شد.

خبرنگاران خبرگزاری فرانسه از استقرار سربازان در برخی از ایستگاه های بنزین خبر دادند تا از بروز خشونت جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از شهروندان موصل و استان نینوا از کمبود بنزین خشمگین و عصبانی هستند.

"عبدالخالق الموصلی" راننده تاکسی که از این شرایط شاکی بود، گفت: "زندگی ما در صف ها می‌گذرد و این موضوع روال کار ما شده است".

دولت برای بنزین در نینوا سوبسید پرداخت می‌کند تا هر لیتر بنزین حدود 500 دینار (0.33 سنت آمریکا) به فروش برسد. با این وجود کمبود بنزین مکررا در نینوا دیده می‌شود.

در اقلیم کردستان عراق قیمت بنزین دو برابر هزینه آن در استان نینوا است.

شهروندان شهر موصل عراق برای پر کردن باک خودروهای ساعت ها در صف‌های شلوغ یستادند. بنزین در استان شمالی نینوای عراق کم شده است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

"نجم الجبوری" فرماندار نینوا روز پنجشنبه گفت که "اطلاعات" حکایت از کمبود بنزین به دلیل "قاچاق" به کردستان دارد.

او به شبکه تلویزیونی محلی گفت که به نیروهای امنیتی دستور داده که "که بررسی‌های خود در پست های بازرسی را برای جلوگیری از خروج بنزین از استان تشدید کنند".

"احسان موسی غانم" معاون آژانس عراق در توزیع فراورده های نفتی به خبرگزاری فرانسه گفت: استان نینوا بیش از 2 میلیون لیتر بنزین در روز سهمیه دارد که "بیشترین سهم پس از بغداد" است.

وی گفت: قیمت نفت در منطقه کردستان 40 درصد بالاتر از استان های دیگر عراق است و همین امر بر نینوا فشار آورده و بسیاری از شهروندان کردستان برای پر کردن باک خود به نینوا می‌آیند.

صف خودروها در برابر ایستگاه پمپ بنزین در شهر موصل عراق/ عکس: خبرگزاری فرانسه

عراق دومین تولید کننده بزرگ در اوپک (سازمان کشورهای صادر کننده نفت) است. صادرات بیش از 3.5 میلیون بشکه در روز بیش از 90 درصد درآمد این کشور را تشکیل می‌دهد.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خبرگزاری فرانسه کمبود بنزین استان نینوا موصل عراق شهر موصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۷۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین

به گزارش خبرنگار مهر، مینی پالایشگاه دهدشت تمامی مجوزهای لازم را اخذ کرده است و عصر دوشنبه عصر با حضور منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور کلنگ زنی می‌شود.

احداث مینی پالایشگاه در شهرستان کهگیلویه در نزدیکی دهدشت با ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه بنزین از طرح‌های مهم اقتصادی و اشتغالزایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، با راه اندازی این طرح افزون بر ۵۰۰ نفر شغل در منطقه محروم کهگیلویه ایجاد می‌شود و گردش مالی، ارتقای درآمد و رونق و توسعه اقتصادی از ماحصل اجرای این طرح است.

کد خبر 6091927

دیگر خبرها

  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • ورود بیش از ۵۰ درصد متانولی‌ها به حوزه بنزین
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • تولید بنزین از متانول برای کمک به رفع ناترازی بنزین
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • مهار تمساح عظیم الجثه با دست در خیابان شلوغ | ویدئو
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین