Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-در سال ۴۹ تعدادی از دانش آموزان و جوانان نهاوندی تحت رهبری «حاج محمد طالبیان» گروه کوچکی را با تأسی گرفتن از صحابه بزرگ پیامبر (ص) تحت عنوان ابوذر و با تاکید بر آموزه‌های اسلامی و مبارزه با حکومت نامشروع رژیم پهلوی تشکیل دادند.

بیشتر اعضای متشکله این گروه که سن و سال آن‌ها بین  ۱۸ تا ۲۰ سال بود و در مدرسه از نظر هنر و ورزش و خلاقیت و آموختن آموزه‌های دینی از دیگر دانش آموزان برتر و سرآمد بودند با افزودن آگاهی‌های سیاسی و فرهنگی به تأسی از ابوذر غفاری صحابی بزرگ رسول اکرم (ص) اقدام به قیام مسلحانه بر ضد رژیم پهلوی از سال ۴۹ تا ۵۲ کرده و ضربات سنگینی در نهاوند، همدان و قم بر دستگاه حکومتی شاه وارد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اسناد تاریخی به جای مانده از ساواک و دادگاه نظام شاهنشاهی و مطالب مندرجه در دو روزنامه کیهان و اطلاعات آن روزگار، اقدامات مسلحانه این گروه ۷ نفره را می‌توان به درگیری با مأموران رژیم پهلوی و کشتن دو مامور در شهر قم و یکی از باج خواران معروف نهاوند، به آتش کشیدن خانه فساد زنان در نهاوند، آتش زدن خودروهای ژاندارمری و حمله به یک کاباره و مرکز فساد در همدان و نقاط دیگر اشاره کرد.

شهدای گروه انقلابی ابوذر شامل حاج محمد طالبیان معلم و رهبر گروه و  اعضای آن شامل عبادالله خدارمی، بهمن منشط، ماشاالله سیف، روح‌الله سیف، حجت‌الله عبدلی، ولی‌الله سیف بودند که پس از دستگیری در تیر ۵۲ در دادگاهی نظامی محکوم به اعدام شدند و فرجام خواهی شاه راه قبول نکردند و سرانجام در سحرگاه ۳۰ بهمن ۵۲ توسط دژخیمان شاه در پارک چیتگر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انقلاب اسلامی گروه ابوذر نهاوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !

  به گزارش  پارس نیوز ، شاخه خوراسان گروه تروریستی داعش با انتشار مطلبی تازه، از هواداران خود خواسته است تا به جای فلسطین برای «جهاد» و «هجرت» به این شاخه در «ولایت خوراسان» که عمدتا جغرافیای افغانستان کنونی را در بر می‌گیرد، بپیوندند.   این گروه تروریستی در ایام عید فطر نیز در پیامی از طرفداران و حامیان خود خواسته بود تا برای «هجرت و قتال» به «خوراسان» بیایند.

این گروه تروریستی که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد و تحرکات آن همواره در خدمت منافع تل‌آویو بوده است، در حالی از طرفداران خود خواسته تا به‌جای فلسطین، برای جهاد به افغانستان بیایند که داعش گروه‌های مقاومت فلسطینی را مرتد دانسته و کشتن آنها را بر کشتن «کفار» اولویت می‌داند.

 بر اساس گزارش رسانه‌ها، داعش خوراسان بر هیچ منطقه‌ای از افغانستان تسلط ندارد و در گزارش «رویترز» نیز آمده است که هسته مرکزی این گروه تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان حضور دارد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان اعلام کرد گروه تروریستی داعش پدیده‌ای نیست که توانایی ایجاد مشکل برای افغانستان داشته باشد و در سال‌های اخیر توسط حکومت کنونی افغانستان سرکوب شده است.

منبع : تسنیم

     

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز پیش از این گفته بود شاخه گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان توسط نیروهای آمریکایی و انگلیسی ایجاد شد.     

دیگر خبرها

  • جلوه گری بهار در طبیعت سراب گیان نهاوند + فیلم
  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • اژه‌ای: حکومت وظایف و مسئولیت‌هایی را در قبال کارگران بر عهده دارد
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند