Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@12:34:54 GMT

گازرسانی به روستاهای محروم در دستورکار قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۷۵۷۴

گازرسانی به روستاهای محروم در دستورکار قرار گرفت

نماینده مردم تهران در مجلس مصوبات نظارت میدانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پنج شهرستان استان فارس در محل استانداری برگزار شد را تشریح کرد.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص سفر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پنج شهرستان فیروزآباد، فراشبند، قیر، سپیدان و بیضا، اظهار کرد: تامین آب شرب از مهمترین دغدغه‌های مردم منطقه قیر بود، از این رو مقرر شد جهت تامین آب شرب شهر مذکور شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور علاوه بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار موجود برای سال ۱۴۰۱ که به صورت صد درصد تخصیص داده می‌شود، ۱۰ میلیارد تومان نیز از منابع در اختیار، بابت این طرح پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین مقرر شد فاز اول آبرسانی به ۱۷ روستای شهرستان بیضاء (مجتمع تخته سنگ) از خط دوم آبرسانی به شیراز به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) واگذار شود و این پروژه حداکثر تا تیر ماه ۱۴۰۱ به پایان برسد. در فاز دوم، آبرسانی به شهر بیضاء و مجموعه ۳۳ روستا در دستور کار قرار می‌گیرد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این میان مقرر شد تامین آب شرب ۱۸ روستای قیر و کارزین، از طرق ارتقای تصفیه‌خانه، بهره‌وری و غیره تامین شود و آب شرب مصرفی دهرم فراشبند به صورت ۵۰ درصد توسط استانداری و ۵۰ درصد توسط وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب تامین هزینه و اجرا شود.

خضریان خاطرنشان کرد: برای احداث قطعات یک، دو و سه بزرگراه کوار به فیروزآباد مقرر شد تونل شماره ۲ (زنجیران) به طول ۵ کیلومتر حداکثر تا خرداد ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد و در ایام اوج ترافیک نوروزی، با هماهنگی راهداری و نیروی انتظامی، عبور و مرور برقرار شود.

وی گفت: همچنین پیمان سپاری و عملیات احداث محور فیروزآباد به جم، با مشارکت ۲۵ درصدی وزارت نفت، ۲۵ درصد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، ۲۵ درصد وزارت راه و شهرسازی، ۱۵ درصد شستا، ۵ درصد شرکت کربنات سدیم، پنج درصد فولاد کوار تا خرداد ۱۴۰۱ پیگیری و آغاز خواهد شد. توافقات پنج جانبه حداکثر تا پایان سال به امضا می‌رسد.

خضریان تاکید کرد: در این راستا یادآور می‌شود عملیات عمرانی ابتدای قطعه سوم به طول هفت کیلومتر در سال ۱۴۰۱ با اعتبار ۱۳۶ میلیارد تومان انجام خواهد شد و در آزادراه شیراز-اصفهان، دو تبادل برای شهرهای بیضاء و سپیدان با رعایت اصول فنی، توسط شرکت ساخت ایجاد شود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در نشست شب گذشته مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تعریض، خط کشی و نصب علایم مورد نیاز برای جاده میمند به سه راهی میمند-فیروزآباد را انجام دهد و برای آسفالت راه نوجین مُسقان به شیراز واقع در فراشبند که توسط خیرین بازگشایی شده، قیر توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین و زیرسازی توسط استانداری انجام شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس افزود: در راستای بهبود وضعیت راه‌های استان مقرر شد حداکثر تا خرداد ۱۴۰۱، برای این دو حوزه انتخابیه، مبلغ ۶۰ میلیارد تومان (هر حوزه انتخابیه ۳۰ میلیارد تومان) در اختیار استان قرار گیرد تا پروژه‌های اولویت دار با نظر استان انجام و قیر مورد نیاز (۱۰۰۰ تن) برای تعریض جاده پیست پولادکف، توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین شود.

وی با اشاره به مصوبات عمرانی نشست مذکور، ادامه داد: مقدمات احداث شهرک صنعتی، تخصصی صنایع دارویی و بهداشتی در ۱۶۰ هکتار حداکثر تا شهریور ۱۴۰۱، توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران فراهم می‌شود و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کل کشور تا ۱۰۰۰ هکتار زمین در اختیار شهرک صنعتی، تخصصی صنایع دارویی و بهداشتی سپیدان قرار دهد. البته ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، پیرو توافقات قبلی در این پروژه مشارکت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در صورت استفاده از ظرفیت تهاتر نفت، در این پروژه مشارکت خواهد کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: مسکن مهر شهرستان قیر دارای مشکلاتی است؛ لذا مقرر شد جهت حل مشکل فاضلاب و آسفالت محوطه مجموعه مسکن مهر شهر قیر، مبلغ یک میلیارد تومان توسط سازمان ملی زمین و مسکن پرداخت شود.

خضریان ادامه داد: پیرو خشکسالی‌های اخیر مقرر شد جهت تامین آب کشاورزی مورد نیاز برای ۲۰۰۰ هکتار از اراضی جنوب و جنوب غربی شهر قیر، سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب از سد سلمان فارسی به این اراضی تخصیص داده شود و با توجه به اینکه خطوط انتقال آب از بند اسلام آباد بخش افزر به باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی احداث نشده است، شرکت آب منطقه‌ای از پلمپ چاه‌های حفر شده در زمین‌های دارای حقابه (افزر، قیر و کرزین) در حریم رودخانه خودداری کند. البته در این نشست مقرر شد ۱۰ لیتر بر ثانیه آب شرب برای شهرک صنعتی دارویی نیز تخصیص داده شود.

وی تصریح کرد: توسعه و تکمیل بیمارستان امام محمد باقر (ع) از نیازهای مردم منطقه است لذا مقرر شد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، از محل سود پالایشگاه اصفهان و یا هر محل دیگری مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به این طرح پرداخت و دستگاه سی تی اسکن شهر فراشبند نیز توسط وزارت بهداشت تامین شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: برخی از نقاط شهرستان‌های بازدید شده فاقد نعمت گاز هستند، لذا شرکت ملی گاز ایران متعهد شد گازرسانی به دهستان دادنجان و کوهمره میمند و بخش دهستان دژگاه و دهرم شهرستان فراشبند در سال ۱۴۰۱ انجام شود. همچنین شرکت ملی گاز ایران، گازرسانی به روستاهای باقیمانده سپیدان و بیضا که کمتر از ۱۰ روستا هستند را در سال ۱۴۰۱ و قبل از فصل زمستان به اتمام خواهد رساند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین مقرر شد با مساعدت مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار شهرداری میمند قرار گیرد.

خضریان در خصوص تامین اعتبار اتصال شهر جدید صدرا به شهر بیضا، تاکید کرد: در این راستا مقرر شد به صورت ۵۰ درصد توسط استانداری و ۵۰ درصد توسط شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید تامین اعتبار صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: حل مشکلات تکمیل زمین چمن میمند نیز با پیگیری آقای فروردین مرتفع خواهد شد و موضوع احداث و تکمیل فاز دوم پالایشگاه فراشبند با ظرفیت ۲۰ میلیون متر مکعب گاز و سرمایه گذاری ۶۵۰ میلیون دلار نیز منوط به برگزاری جلسه‌ای در مجلس با حضور وزیر نفت، استاندار فارس و نماینده این حوزه انتخابیه شد./

کد خبر 556452

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علی خضریان علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مجلس شورای اسلامی میلیارد تومان تهران در مجلس ۵۰ درصد توسط توسط سازمان تامین آب سال ۱۴۰۱ مقرر شد آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۷۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان وصل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی اظهار کرد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی افزود: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

کد خبر 748016

دیگر خبرها

  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی