Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقایسه­ بین یک سال منتهی به دی امسال و سال گذشته، نشان می‌­دهد که نسبت تعداد چک­‌های برگشتی به مبادله‌­ شده با کاهش ۱۱ درصدی و ارزش آن با افزایش ۹ درصدی همراه بوده است.

به گزارش بازارنیوز به بنا بر گزارش‌هایی که بانک مرکزی هر ماه از آمار چک‌های مبادله شده منتشر می‌کند، در دی ماه امسال، در مجموع ۶.۵ میلیون فقره چک به ارزش ۲۶۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ هزار میلیارد تومان مبادله‌شده که از این میان، ۵۵۳ هزار فقره چک به ارزش ۳۰.۵ هزار میلیارد تومان برگشت خورده است. بنابراین، نسبت تعداد و ارزش چک‌های برگشتی به مبادله‌شده در این ماه به ترتیب برابر با ۸.۵ درصد و ۱۱.۳ درصد بوده است.

همچنین در ماه قبل یعنی در آذر ماه نیز در مجموع ۶.۵ میلیون فقره چک به ارزش ۲۵۸.۳ هزار میلیارد تومان مبادله‌شده بود که سهم چک‌های برگشتی برابر با ۵۵۴ هزار فقره به ارزش ۲۵.۵ هزار میلیارد تومان بوده است. از این رو در آذرماه، نسبت تعداد و ارزش چک‌های برگشتی به مبادله‌شده به ترتیب برابر با ۸.۵ درصد و ۹.۹ درصد بوده است.

با مقایسه‌ی آذرماه و دی ماه امسال، مشاهده می‌شود که نسبت تعداد چک‌های برگشتی به مبادله‌شده ثابت بوده و نسبت ارزش چک‌های برگشتی به مبادله‌شده نیز با افزایش ۱۴ درصدی همراه بوده است.

آمار مربوط به یک سال منتهی به دی ماه امسال نیز نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، در مجموع ۸۶.۴ میلیون فقره چک به ارزش ۲۶۵۰.۸ هزار میلیارد تومان مبادله‌شده که میزان چک‌های برگشتی به اندازه ۷.۷ میلیون فقره به ارزش ۳۱۷.۸ هزار میلیارد تومان بوده است؛ از این رو نسبت تعداد و ارزش چک‌های برگشتی به مبادله‌شده برابر با ۸.۹ درصد و ۱۲ درصد بوده است.

از طرف دیگر در یک سال منتهی به دی ماه سال قبل، در مجموع ۱۰۱.۹ میلیون فقره چک به ارزش ۲۰۱۰.۶ هزار میلیارد تومان مبادله شده که سهم چک‌های برگشتی ۱۰.۲۷ میلیون فقره چک به ارزش ۲۲۴.۴ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت تعداد و ارزش چک‌های برگشتی به مبادله‌شده به ترتیب برابر با ۱۰ درصد و ۱۱ درصد بوده است.

از این رو مقایسه‌ی بین یک سال منتهی به دی ماه امسال و یک سال منتهی به دی ماه سال قبل، نشان می‌دهد که نسبت تعداد چک‌های برگشتی به مبادله‌شده با کاهش ۱۱ درصدی و نسبت ارزش چک‌های برگشتی به مبادله‌شده با افزایش ۹ درصدی همراه بوده است.

برچسب ها: چک برگشتی ، بانک مرکزی ، آمار لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Qjp

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: چک برگشتی بانک مرکزی آمار نسبت تعداد و ارزش چک های برگشتی به مبادله شده هزار میلیارد تومان مبادله شده میلیون فقره چک به ارزش نسبت تعداد درصد بوده دی ماه امسال ۱۱ درصد ۹ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه در سراشیبی سقوط

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۶۲۳ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۱ میلیون و ۷۸۶ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با پانصد و هشتاد هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۴ میلیون و هشتصد هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۹ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۴۷۴ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۰.۷۳ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۳۸ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • صادرات استان زنجان صعودی شد