Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@05:39:49 GMT

زمان مناسب برای تعویض تشک خواب

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۷۷۵۳

خوابیدن و استراحت کردن یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سلامت است. بدون خواب با کیفیت، انرژی و قوای بدن همین‌طور توانایی پردازش احساسات و ذخیره خاطرات مغز کاهش پیدا می‌کند. اختلالات خواب، سردرد و کمر‌ بعد از خواب و خستگی مزمن از عوارض نداشتن کالای خواب باکیفیت است. برخی از مشکلات و بیماری‌های عضلانی با تعویض تشک یا بالش از بین می‌روند یا کمتر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا می‌دانید زمان مناسب برای تعویض تشک خواب با بالش چه زمانی است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

عوامل موثر بر زمان تعویض تشک خواب

به طور معمول، بیشتر تشک‌ها باید هر 6 تا 8 سال یکبار تعویض شوند. اما هیچ قانون کلی برای عوض کردن تشک تخت وجود ندارد. مهم‌ترین نکته برای انتخاب خرید تشک جدید در نظر گرفتن وضعیت و سالم بودن محصول است. همچنین نوع تشک و کیفیت آن در زمان تعویض نقش بسزایی دارد.

عوامل مختلفی بر طول عمر تشک تأثیر‌ می‌گذارد. به عنوان مثال، یک تشک تخت ارزان قیمت، خیلی سریع‌تر از یک تشک باکیفیت خراب‌ می‌شود. برخی از عوامل کلیدی که بر طول عمر تشک تأثیر‌ می‌گذارد عبارتند از:

جنس تشک، مهم‌ترین فاکتور در تعیین زمان برای خرید تشک جدید

مواد سازنده تشک تخت تاثیر بسیاری بر دوام آن دارد و باید در هنگام خرید کالای خواب به جنس محصول توجه کنید. تشک‌های فنری با کیفیت پایین و تشک‌های مموری فوم عمر کوتاه‌تری دارند، زیرا زودتر فرسوده و خراب می‌شوند. خرید محصولات بی‌کیفیت و ارزان باعث می‌شود تا در مدت زمان کوتاهی مجددا برای خرید محصول جدید هزینه کنید.

تشک‌های هیبریدی از مواد باکیفیتی ساخته می‌شوند و به طبع قیمت بالاتری دارند. به همین دلیل دیرتر دچار فرسودگی، افتادگی یا خرابی روی سطح تشک می‌شوند. با توجه به تجربه کاربران و گفته کارشناسان تشک‌های لاتکس نسبت به سایر تشک‌ها دوام بیشتری دارند و حدودا 8 سال عمر می‌کنند. دلیل این موضوع استفاده از مواد درجه یک و طراحی استاندارد در تشک‌های لاتکس است.

تشک‌ها با نگهداری و مراقبت اصولی دیرتر خراب می‌شوند

مدت استفاده از تشک‌ها نیز مانند هر محصول دیگری بستگی به شیوه مراقبت و نگهداری از آن‌ها دارد. تشک‌ها را هر سه ماه یکبار بچرخانید، از محافظ استفاده کنید و با رعایت قوانین نوشته شده در کاتالوگ یا برچسب محصول، عمر تشک را افزایش دهید.

تشک‌ها از جمله انواع کالای خواب هستند که قیمت بالایی دارند. برای مثال قیمت تشک طبی فنری، مموری فوم یا تشک‌های طبی هر فردی را مجبور می‌کند تا به خوبی از آن‌ها مراقبت کند تا دیرتر خراب شوند.

وزن افراد و مدت زمان خواب در خراب شدن تشک موثر است

هر چه وزن افراد و همین‌طور مدت زمان خواب بیشتر باشد، تشک نیز سریع‌تر فرسوده می‌شود. به همین دلیل تشک‌ زوج‌ها یا تشک‌های دونفره را از موادی می‌سازند که تحمل وزن بیشتری را داشته باشد. همچنین افرادی که افزایش وزن بالایی دارند بهتر است از تشک‌های مخصوص به خود استفاده کنند. برای مثال تشک و لحاف هتلی که در مراکز اقامتی یا درمانی استفاده می‌شوند را مناسب همه افراد با وزن‌ها و مشخصات مختلف تهیه می‌کنند.

بازی کودکان و حیوانات خانگی روی تشک ممنوع!

اگر کودکان کوچک یا حیوانات خانگی از تخت شما برای خواب یا بازی استفاده می‌کنند، احتمالاً باید تشکتان را سریع‌تر تعویض کنید. زیرا علاوه‌بر تحمل وزن اضافه، با وجود حیوانات خانگی و کودکان احتمال ایجاد لکه یا آسیب به تشک بیشتر می‌شود.

فقط با 6 نشانه زمان تعویض تشک را حدس بزنید

در کنار تغییر ظاهر تشک نشانه‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد که زمان تعویض تشک کهنه فرا رسیده. با دانستن 6 نکته زیر، به راحتی زمان خرید تشک جدید را حدس بزنید.

وقتی تشک بیشتر از 8 سال عمر کرده است!

بسیاری از مردم به یاد‌ نمی‌آورند که آخرین تشک خود را چه زمانی خریدند! بسیاری از مردم زمان خرید تشک را به یاد نمی‌آورند. اگر شما هم تاریخ‌ها را فراموش می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم زمان خرید را با کمک یک برچسب روی تشک بچسبانید. بهترین زمان برای تعویض تشک بین 6 تا 8 سال است، مگر اینکه تغییر شکل داده باشد و باید زودتر تعویض شود.

مدت زمان کوتاه تعویض تشک، برای بسیاری از افرادی که تشک با ضمانت 20 ساله خریداری کرده‌اند، شوکه کننده است. دقت کنید که گارانتی برای پوشش و تعویض برخی قطعات است و ارتباطی با افزایش طول مدت استفاده از تشک ندارد.

در زمان بیداری از خواب هنوز خسته‌اید

اگر وقتی از خواب بیدار می‌شوید و همچنان احساس خستگی و کوفتگی می‌کنید، زمان خرید تشک جدید است. تشک‌های خراب باعث می‌شوند تا در زمان احساس راحتی نکنید، همچنین برای پیدا کردن یک جای مناسب دائما در چرخش باشید. به همین دلیل در زمان بیداری هنوز خسته‌اید و دردهای عضلانی عجیبی دارید.

با کمردرد از خواب بیدار‌ می‌شوید

تشک‌های قدیمی به تدریج حالت استاندارد و اولیه خود را از دست می‌دهند. ایجاد پستی و بلندی‌های متعدد براثر خرابی تشک، باعث می‌شود تا در طول خواب کمر و ستون فقرات دچار آسیب شوند. لایه‌های تشک به مرور زمان فشرده و خراب می‌شوند، به همین ترتیب قسمت‌های سنگین و میانی بدن داخل تشک فرو می‌روند و کمردرد را به دنبال خود می‌آورند.

هنگام تعویض محل خواب احساس راحتی بیشتری دارید

اگر خوابیدن روی کاناپه را بیشتر از تخت ترجیح می‌دهید، یا وقتی در تعطیلات روی تشک هتل بهتر می‌خوابید به دلیل نداشتن حس راحتی روی تشک تخت است. وقتی تشک‌ها خراب می‌شوند، دیگر احساس آرامش و راحتی قبل را در زمان خواب و استراحت نخواهید داشت.

تغییر شکل تشک، اخطاری برای تعویض تشک کهنه

یکی از بارزترین نشانه‌های فرسوده شدن تشک تغییر شکل ظاهری آن است. شکل ظاهری تشک به دلایل مختلفی مانند شکستگی فنرها، فشردگی لایه‌ها و فرسوده شدن بافت‌های نمدی و پلی‌استری تغییر می‌کند. در نتیجه سطح تشک ناهموار شده و راحتی خود را از دست می‌دهد. در چنین زمانی خرید تشک جدید تنها راه‌حل باقی مانده‌است.

آیا به آلرژی صبحگاهی مبتلا شده‌اید؟

کنه‌های گردوغبار یا مایت‌ها یکی از عوامل اصلی بروز آلرژن یا عامل آلرژی‌اند که در تشک‌ها و رختخواب‌ها رشد‌ می‌کنند. تشک‌های مموری فوم و لاتکس بیشترین مقاومت را در برابر مایت‌ها دارند. با این حال، کنه‌های گردوغبار عاشق خواب زمستانی و تکثیر در لایه نمدی و پنبه‌‌ای هستند که در بیشتر تشک‌های فنری یافت ‌می‌شود. استفاده از روکش تشک مقاوم در برابر کنه گرد و غبار و شستن مکرر بالش و ملافه نیز‌می‌تواند به کاهش گرد و غبار و افزایش عمر تشک جدید کمک کند.

خرید تشک باکیفیت از صالح آباد، راهی برای کاهش هزینه‌های تعویض و تعمیر

در این مقاله درباره انواع تشک‌های باکیفیت، نحوه مراقبت و نشانه‌های خرابی تشک تخت صحبت کردیم. به یاد داشته باشید خرید محصول باکیفیت از فروشنده‌های معتبر بهترین روش برای پیشگیری از تحمیل هزینه‌های تعمیر و تعویض است.

برای خرید تشک‌ خواب جدید حتماً سری به فروشگاه آنلاین صفاهوم بزنید. صفاهوم یکی از مراکز فروش معتبر انواع کالای خواب، حمام و منسوجات خانه و آشپزخانه است. کیفیت بالا در کنار قیمت منصفانه این سایت را از دیگر رقبا متمایز کرده‌‍است. همین‌طور برای مشتریانی که بالای 300 هزار تومان خرید می‌کنند، ارسال را رایگان قرار داده. برای اطلاع از قیمت و ویژگی محصولات می‌توانید به سایت صفاهوم با آدرس safahome.com مراجعه کنید.

منبع: الف

کلیدواژه: خراب می شوند کالای خواب زمان تعویض زمان خرید مدت زمان عمر تشک روی تشک تشک تخت تشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۷۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگ‌های مناسب هر فصل رو بشناسیم (فیلم)



منبع:آخرین خبر

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لاک زدن دختر بچه برای مرغ (فیلم) یک ایده خلاقانه برای ساخت جای لاک با استفاده از سی دی و در نوشابه (فیلم)

دیگر خبرها

  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • رنگ‌های مناسب هر فصل رو بشناسیم (فیلم)
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • علت تشنگی بعد از خواب چیست؟
  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده
  • تفال به حافظ یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به جان او که گرم دسترس به جان بودی...
  • علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها (فیلم)
  • ببینید | علت خواب رفتن پا‌ چیست؟
  • علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها + فیلم