Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وزیر امورخارجه با توجه به اینکه اولین ملاقات دو طرف بعد از انتصاب خانم بربوک به سمت وزیر امورخارجه دولت جدید آلمان بود، ضمن تبریک برای ایشان و دولت جدید آلمان آرزوی توفیق نمود.

وزیر امورخارجه در این ملاقات با اشاره پیشته روابط و همکاریهای که دو کشور و در برخی حوزه های مورد علاقه دوجانبه داشته اند، بر آمادگی تهران برای برگزاری کمیسیون مشترک در اولین فرصت مورد توافق اشاره و بر آمادگی تهران برای گسترش روابط فی ما بین در بخش های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی علمی و همکاریهای فنی و بخش های خصوص تاکید نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر عبداللهیان همچنین در این دیدار در خصوص آخرین وضعیت گفتگوها در وین با همتای آلمانی خود تبادل نظر نمود و با تاکید بر اینکه تهران از روز اول عزم جدی برای یک توافق خوب داشته، اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد طرف های اروپایی و برجامی خطوط قرمز ایران را با دقت در نظر داشته و تلاش نمایند پس از سالها بی‌عملی، نقش موثری در تامین حقوق مشروع ایران به عنوان طرف متضرر از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا داشته باشند.

امیر عبداللهیان با رد برخی اظهارات در خصوص تعیین ضرب الاجل های ساختگی، تاکید کرد تهران کیفیت توافق را در کنار عنصر زمان میبیند و اگر همین‌امروز به خواسته های مشروع تهران توجه شود میتوان در وین به توافق دست یافت. وی تاکید نمود ضروری است در این گام های آخر طرف مقابل اشتباه محاسباتی نکرده و مذاکرات را به فضای رسانه ای نکشاند.

 بربوک نیز با تشکر از اظهارات وزیر امورخارجه و استقبال از گسترش همه جانبه روابط، بر عزم برلین در این خصوص تاکید نمود. 

وزیر امور خارجه آلمان با مرور پیشرفت ها در وین اظهار داشت گفتگوها در نقطه حساسی قرار دارد و لازم است همه طرف ها حداکثر تلاش خود را بنمایند تا بتوان در کوتاه ترین زمان از این مرحله عبور کرد و فصل جدیدی را گشود. وی با تاکید بر رعایت حقوق ایران خواستار تشدید فعالیت ها برای رسیدن به یک توافق خوب در وین شد.

در این‌ملاقات برخی موضوعات‌مورد علاقه و اهتمام فی ما بین از جمله مسائل منطقه ای و نیز موضوعات کنسولی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد حسین امیرعبداللهیان وین وزیر امور خارجه تهران برجام حسین امیرعبداللهیان مذاکرات وین آنالنا بربوک اخبار مرتبط قرار نیست سال‌ ها معطل مذاکرات وین بمانیم مذاکره مستقیم با آمریکا ممکن است / به مذاکرات خوشبین هستیم امیرعبداللهیان: کنگره آمریکا درباره پایبندی به برجام «بیانیه سیاسی» صادر کند امیرعبداللهیان: در لغو تحریم‌ها باید بر روی زمین اتفاق ملموسی رخ دهد به دنبال اتلاف وقت در مذاکرات وین نیستیم تأکید امیرعبداللهیان بر جدیت ایران برای رسیدن به توافق خوب در وین ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها وزارت بهداشت هشدار داد، قرمز شدن ۹۰ شهر دیگر! اگر به خواسته های مشروع تهران توجه شود می توان به توافق دست یافت ایجاد لخته‌ خون در مبتلایان به کرونا با آنتی بادی سرکش ساعت عتیقه چند؟ توقف بیت کوین در کانال ۴۰ هزار دلاری دولت از همسان سازی حقوق ها منصرف شد؟ درمان سرطان با یک گیاه گرمسیری! بازدهی بازارهای دارایی در هفته ای که گذشت / بورس، تنها قرمزپوش هفته ۵ تکنیک اساسی تست زنی در کنکور سراسری امروز آخرین مهلت مجدد نام نویسی در آزمون ارشد ۱۴۰۱ آغاز نام نویسی سفرهای نوروزی عتبات از امروز حداکثر هزینه خرید اجاق گاز صفحه ای چند + جدول قیمت برای پیشگیری از ابتلا به سرطان چکار کنیم! قاچاق قطعات خودرو باعث گرانی شد! قیمت دلار ۳۰ بهمن ماه۱۴۰۰ صیادمنش، محمد صلاح نامیده شد شناسایی اولین مورد زیرسویه اومیکرون در ژاپن سنگین ترین صف های خرید و فروش در بورس / ثبت تقاضای ۸۵میلیارد تومانی برای بانکی ها ترقی: توپ در زمین آمریکاست اولیانوف: به پایان موفقیت آمیز مذاکرات نزدیک‌ هستیم آزمون وکالت مرکز وکلا اوایل سال آینده برگزار می شود زنان بالای ۴۰ سال بخوانند! پیشگیری از کرونا با یک فناوری هوشمند چراغپور: اسکوچیچ فقط نژادش خارجی است! تامین زمین مسکن حمایتی به مشکل خورد توزیع اینترنتی میوه از ۲۰ اسفند آغاز می شود ماده اولیه داروهای ناباروری برای اولین بار تولید شد افت ۴۱۲واحدی شاخص کل بورس در ۳۰دقیقه آغازین معاملات تولید محصولات فولادی از مرز ٢٩ میلیون تن گذشت شروع دوباره پروژه های اشتباهی تهران با زمامداری زاکانی تالارهای پذیرایی بسته نخواهند شد افزایش ۴۸ درصدی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در بانک اقتصاد نوین شایعاتی درباره واکسن‌ های کرونا! اولین کامیون برقی به بازار آلمان می آید اروپایی ها ٢٩ درصد بیشتر از قبل کالای ایرانی خریدند چرا عرضه واکسن‌ کرونا به کشورهای فقیر مشکل ساز شد؟ نرخ رسمی ۲۴ ارز کاهش یافت برنامه ریزی برای توسعه خدمات غیرحضوری توسط بانک دی برای کودکان زیر ۲ سال ماسک توصیه نمی شود چهار ایراد راهبردی تغییرات لایحه بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق مجلس اعلام نتیجه قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو + لینک انسداد کلیه چه علایمی دارد؟ واکسن آسترازنکا بر زنان اثر بخش تر است یا مردان! کدام کارتخوان ها از فردا غیرفعال می شوند؟ توزیع کمک های معیشتی بیمه آسیا در مناطق سیل زده جنوب استان فارس نکات امنیتی که باید در تلگرام رعایت کنید علت کاهش مبتلایان روزانه کرونا افتتاح مدرسه شهدای بانک صادرات ایران در روستای چهچهه شهرستان کلات ۱۰۰ مورد فوت کودک و نوزاد مبتلا به کرونا زمان پخش فصل سوم عصر جدید مشخص شد بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وین وزیر امور خارجه تهران برجام حسین امیرعبداللهیان مذاکرات وین وزیر امورخارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۷۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد

وزیرخارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای استونیایی خود ضمن بررسی روابط دوجانبه، اعلام کرد که ایران خدمه کشتی توقیف شده را آزاد کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در گفتگوی تلفنی امروز پنج شنبه مارگوش تاساکانا وزیر امور خارجه استونی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و احولات منطقه ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفتگو با اشاره به وجود فرصت ها و ظرفیت های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

 امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین تاکید کرد: عمق فاجعه نسل کشی و جنایات صهیونیست ها در غزه می طلبد که تمامی کشورها برای برقراری آتش بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسراییل در غزه تلاش کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضایی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است.

مارگوش تاساکانا وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران های منطقه ای، خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ‌ در غزه شد. وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است
  • وحیدی: مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • دانشگاه براون آمریکا سرانجام به خواسته دانشجویان تن داد
  • ضرورت اجتناب از افغان ستیزی/کشور در حوزه حضور اتباع اشباع شده است
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • هالند سیبیلو؛ استایل جدید و عجیب غول نروژی / عکس