Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@08:54:32 GMT

ایران معطل غرب نیست/ ۱+۴ صادقانه رفتار کند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۸۰۶۳

ایران معطل غرب نیست/ ۱+۴ صادقانه رفتار کند

نماینده مردم بابلسر گفت:بد عهدی‌های ۱+۴ موجب شد ، ایران معطل روابط با غرب نماند و برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با همسایگان و بلوک شرق برنامه‌ریزی کند.

به گزارش قدس آنلاین، «علی اصغر باقرزاده» در مورد سیاست خارجی دولت سیزدهم و نگاه به شرق گفت:سیاست خارجی «نه شرقی، نه غربی»جمهوری اسلامی بدین معنا نیست که ما با  هیچ کدام از این کشورها ارتباط نداشته باشیم، ایران برای تامین منافع ملت و بر پایه حفظ استقلال و عزت ایران اسلامی  با همه کشورها بجز رژیم غاصب صهیونیستی ارتباط سیاسی و اقتصادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نماینده مردم بابلسر گفت: بدعهدی‌های کشورهای غربی نسبت به جمهوری اسلامی و نگاه سلطه‌طلبی آنها، موجب شد که ایران  معطل روابط با غرب نماند  و برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با همسایگان و بلوک شرق برنامه‌ریزی کند. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان داشت: برای تامین منافع ملی کشورمان نباید توسعه روابط اقتصادی و سیاسی کشور به یک یا  چند کشور خلاصه شود باید نگاهمان به منطقه  وکشورهای همسایه باشد زیرا اشتراکات فرهنگی  زیادی بین ایران و کشورهای منطقه وجود دارد و بازار اقتصادی خوبی برای رونق صادرات و واردات کشور در منطقه وجود دارد. باقرزاده افزود: روسیه و کشورهای حوزه اوراسیا استعداد خوبی برای مبادلات تجاری ایران دارند البته  این بدین معنا نیست که  ما اساساً از غرب جدا شویم اگر ۱+۴ هم در برخورد با ایران صادقانه رفتار کند و به منافع ملی و عزت ایران توجه کنند با آنها هم روابط خوبی خواهیم داشت. وی افزود: مطرح کردن این موضوع که ایران فقط با کشورهای حوزه شرق ارتباط دارد و خواهان رابطه با کشورهای غربی نیست یک مغلطه سیاسی است، غربگرایان با ارائه این تحلیل‌ها مانع توسعه روابط ایران با کشورهای حوزه شرق شده‌اند. نماینده مردم بابلسر با بیان اینکه  ایران خواهان روابطه دوستانه با همه کشورها است، گفت: ما باحفظ کرامت انسانی و تامین منافع ملی، خواهان توسعه روابط با همه کشورهای دنیا هستیم و هیچ خط و مرزی برای روابط قائل نیستیم که بخواهیم با کشورهای شرقی ارتباط داشته باشیم و یا  اینکه رابطه خود را با کشورهای غربی قطع کنیم.   باقر زاده سیاست های کلی دولت سیزدهم در تعامل با همسایگان را مثبت ارزیابی کرد و گفت:دولت سیزدهم در چشم انداز سیاست خارجی خود  فقط به یک منطقه بسنده نکرد و خواهان توسعه روابط عزتمندانه  با همه کشورهاست. وی با بیان اینکه  هنوز کمیسیون های تخصصی در مورد قرارداد ۲۵ ساله ایران و  چین به نقطه نظر نهایی نرسیدند، گفت: چین  اقتصاد برتر دنیاست و پیش بینی می شود در سال های آینده  آمریکا را عقب خواهد راند قطعا تدوین اینگونه قراردادهای به نفع آینده کشور است و باید به متن و نگارش اینگونه تفاهم نامه ها  توجه شود زیرا تامین کننده منافع ملی کشور است. انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بابلسر مذاکرات وین روسیه دولت سيزدهم توسعه روابط منافع ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در حاشیه دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا «کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو با حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار، توسعه روابط با قاره آفریقا را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی در تعامل با کشورهای آفریقایی منافع متقابل ملت ایران و ملت‌های آفریقایی را دنبال می‌کند، بر ضرورت تسریع در ایجاد سازوکارهای تقویت روابط ایران و بورکینافاسو از جمله فعال‌سازی کمیسیون مشترک دو کشور تاکید کرد.

رئیسی در ادامه به ظرفیت‌های بسیار خوب و پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی، نفت و انرژی و علم و فناوری اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌های عظیم موجود در قاره آفریقا برای توسعه و پیشرفت، آماده همکاری، تعامل و تبادل این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها با کشورهای آفریقایی از جمله بورکینافاسو است و اطمینان داریم توسعه این روابط به نفع ملت‌های دو کشور خواهد بود.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار ضمن تبریک برگزاری موفق اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا به رئیسی و همچنین محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، ایران و مردمانش را صاحب تمدنی بزرگ توصیف و بر علاقمندی کشورش برای توسعه هر چه بیشتر روابط با ملت ایران به عنوان پدیدآورندگان این تمدن بزرگ تاکید کرد.

کیلم دو تامبلا با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی برای ارائه تصویری نادرست و مخدوش از جمهوری اسلامی ایران افزود: بر خلاف تبلیغات غربی‌ها ایران کشوری مستقل، در حال توسعه و پیشرفته است که بر جذابیت‌های این کشور برای توسعه و تقویت روابط در همه زمینه‌ها با آن افزوده است.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین بر علاقمندی کشورش برای گسترش همکاری‌ها و تعامل با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های زیرساختی، ارتباطاتی، معادن، کشاورزی، دامپروری، حمل و نقل، علمی و فرهنگی، دانش‌بنیان و انرژی تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است