Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مسئول تعلیم و تربیت سپاه عاشورا گفت: نقش روحانیت در جنگ تحمیلی بسیار حائز اهمیت بود و حضور آنها در جنگ تحمیلی موجب هویت‌بخشی به دفاع مقدس ملت ایران شد. 

حجت الاسلام مهدی تقی زاده در جمع مسئولان اهر اظهار کرد: در طول جنگ تحمیلی ۲۷۵۰ نفر شهید طلبه تقدیم ایران اسلامی شد که در مقایسه با سایر اقشار مختلف جامعه آمار زیادی را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه روحانیت با حضور خود در عرصه‌های رزمی، دفاعی، تبلیغی و ترویجی منشأ خیر و برکات فراوانی بودند، گفت: نقش جامعه طلاب و روحانیت در طول جنگ تحمیلی بسیار چشمگیر بود و در این راستا روحانیت نقش پیشتازی و پیش گامی داشتند.

تقی زاده از جمله نقش‌های اساسی طلاب و علما در  هشت سال دفاع مقدس را مدیریت جنگ توسط امام راحل(ره) و حضور مداوم در جبهه‌های نبرد عنوان مرد و ادامه داد: از  نقش‌های دیگر طلاب در  طول جنگ تحمیلی ترغیب و دعوت مردم به حضور در جبهه بود که روحانیت همواره در کنار پیشرو، پیشگام و دعوت کنندگی خود نیز مقدم به حضور در جبهه های جنگ بودند.

وی همچنین از دیگر نقش‌های طلاب در هشت سال دفاع مقدس را تقویت ایمان و قدرت معنوی رزمندگان در میدان جنگ و حتی پشت جبهه‌ها عنوان کرد و گفت: آنها با این ایمان، روحیه معنوی، ایثار و اتصال به پروردگار بود که رزمندگان اسلام توانستند در برابر دشمنان نظام و انقلاب به پیروزی برسند.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه عاشورا از دیگر نقش‌های طلاب در جنگ تحمیلی را ترویج ارزش‌های اخلاقی و آموزه‌های دینی در بین گردان‌ها و تیپ‌های رزمی، تبیین و حفظ روحیه جهادی در بین اقشار مختلف جامعه، جمع آوری کمک‌های مردمی و ارسال آن به جبهه‌های حق علیه باطل، پیشتازی در جهاد و شهادت، حفظ نیرو، روحیه دهی و بازسازی نیروها بعد از هر عملیات خصوصا در عملیات کربلای چهار که منجر به پیروزی رزمندگان در عملیات کربلای پنج شد، نقش روحانیون در دوران اسارت، پاسخگویی به شبهات رزمندگان و شجاعت در میدان عمل عنوان کرد.

وی گفت: متاسفانه در جامعه به نقش طلاب در جنگ تحمیلی چندان پرداخت نشده و در حق روحانیت معظم اجحاف شده است این در حالی است که بسیاری از علمای بزرگ دینی در جبهه‌های جنگ دوشادوش رزمندگان حضور داشتند و با لباس رزم و عمامه به سر با دشمنان مبارزه می‌کردند که انتظار داریم  این نقش‌ها در جامعه بیشتر بین مردم تبیین شود.

تقی زاده در پایان افزود: علما و روحانیون بعد از جنگ تحمیلی نیز نقش بسزایی در جامعه ایفا کرند و از جمله آنها در دوران شیوع ویروس کرونا بود که شاهد حضور طلاب در گندزدایی، همراهی با مردم و ترویج مسائل بهداشتی و روحیه بخشی به بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها بودیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرستان اهر روحانيت دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس جبهه ها نقش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۸۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند

امام جمعه شهرستان خوی گفت: در گره‌گشایی مردم و کاهش مشکلات جامعه پیشتاز باشید و در تصمیماتتان الگویتان امام علی(ع) باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در گرامیداشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا خطاب به اعضای شوراها اظهار کرد: منتخبان مردم در مدیریت شهری و روستاها باید امانت‌دار مردم و بیت‌المال باشند.

وی افزود: مسئولیت خطیری که بر عهده دارید، در راستای حل مشکلات مردم و جامعه به‌کارگیری کنید.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: اعضا شوراهای شهر باید به فکر شهروندان بوده باشند و از هرگونه فعالیت در راستای مطامع شخصی بپرهیزند.

قاسم‌خانی خطاب به شوراها ادامه داد: در گره‌گشایی از مردم و کاهش مشکلات جامعه پیشتاز باشید و در تصمیماتتان الگویتان امام علی (ع) باشد.

کد خبر 748412

دیگر خبرها

  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی