Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:38:27 GMT

آغاز واکسیناسیون کودکان تا ورود واکسن فخرا وک به قم

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۸۱۴۹

آغاز واکسیناسیون کودکان تا ورود واکسن فخرا وک به قم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان، گفت:در ۲۴ ساعت منتهی به ۲۹ بهمن‌ماه جاری ۶ نفر که نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده بود، جان خود را از دست دادند.

مهدی مصری در گفت‌وگویی اظهار داشت:  دراین مدت ۹۱ بیمار مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بستری شدن ۷۲ نفر از این تعداد، گفت: ۵۱ نفر که طی روزهای گذشته بستری شده بودند، نیز به تشخیص پزشکان معالج برای درمان در منزل از بیمارستان مرخص شدند.

وی کل بیماران کرونایی که در مراکز درمانی استان بستری هستند را ۴۱۳ نفر عنوان کرد و گفت: ۵۳ بیمار به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

فعالیت مدارس ابتدایی و مهدکودک‌ها با ۲۰ درصد ظرفیت 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم در جلسه ستاد استانی کرونا، بیان داشت: موضوع سلامت نکته‌ای هست که تخصصی بوده و توسط دانشگاه علوم پزشکی قم دنبال می‌شود و باید به نظرات کارشناسی این مجموعه احترام گذاشت.

احمد حاجی‌زاده با بیان این‌که از سوی دیگر دغدغه مردم و صنوف را می‌دانیم و معتقدیم که باید چرخ زندگی مردم هم بچرخد، ابراز کرد: کلاس‌های درس دانش آموزان ابتدایی و مهدکودک‌ها با ۲۰ درصد ظرفیت دایر شده و فعالیت آموزشی را با رعایت دستورات بهداشتی ادامه دارد.

وی افزود: تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها و همچنین مجموعه‌های ورزشی نیز با ۲۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند، جلسات اداری تا ۳۰ نفر و در ۹۰ دقیقه باید برگزار شود و ادارات استان باید نهایت دقت بر مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک را داشته باشند.

فوت ۴ کودک مبتلا به کرونا 

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: چهار کودک مبتلا به کرونا در قم طی ۲ ماه گذشته جان خود را از دست دادند که اغلب آن‌ها بیماری زمینه‌ای داشتند.

مهدی مصری نیز در این جلسه با بیان این‌که نیمی از بیماران با حال بد به بیمارستان مراجعه می‌کنند، افزود: عادی انگاری کرونا در قم زیاد است.

وی با تاکید بر این‌که شناسایی بیماران کرونایی در هفته گذشته ۷۱ درصد بوده و تفاوتی نسبت به قبل نکرده است، اضافه کرد:  تعداد بیماران سرپایی تا حدودی ثابت شده و میزان بستری‌ها به کمتر از ۱۰۰ نفر در روز رسیده‌است.

وی بیان کرد: عادی انگاری در مورد کرونا بسیار زیاد است و این امر موجب می‌شود قله پیک طولانی شود و نیمی از بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند با حال بد بستری شوند و این امر موجب بروز مشکل می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: اومیکرون و دلتا در قم وجود دارد و اکثر بیماران ما افراد بالای ۷۰ سال هستند.

ورود واکسن «فخرا وک»  بهسبد واکسیناسیون قم 

معاون بهداشتی مرکز بهداشت قم گفت: واکسن «فخرا وک» به سبد واکسیناسیون این استان اضافه شده و افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند برای دریافت نوبت اول این واکسن به مراکز منتخب مراجعه کنند.

سیامک محبی با اشاره به آخرین وضعیت واکسن‌های موجود در مراکز تجمیعی واکسیناسیون، افزود: در حال حاضر واکسن‌های برکت، سینوفارم، آسترازنکا، پاستوکووک، اسپوتنیک، اسپایکوژن و رازی کووپارس در مراکز واکسیناسیون موجود است.

وی با بیان این‌که واکسن «فخرا وک» در تعدادی از مراکز منتخب استان توزیع شده است، اضافه کرد:  هم‌اکنون در  این واکسن مراکز تجمیعی شماره(۱)، مصلی، موسی بن جعفر(ع) و حرم مطهر و مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۲ فروردین، الزهرا(س) و امام رضا(ع) پردیسان موجود است.

به گفته وی، درحال حاضر تنوع واکسن در سبد واکسیناسیون استان بالاست و مردم می‌توانند به انتخاب خود یکی از واکسن‌ها را انتخاب کنند.

محبی با اشاره به آغاز واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۹ ساله در قم، گفت: از تمامی شهروندان درخواست می‌کنیم با مراجعه به مراکز واکسیناسیون تزریق واکسن کرونا را انجام داده و همواره در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک کوشا باشند.

واکسن کرونای «فخراوک» مبتنی بر یک ویروس غیرفعال است که توسط شرکت میلاد دارو نور وزارت دفاع تولید شده است.

بیشتر فوتی‌های کرونایی در قم واکسن نزده‌اند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اغلب فوتی‏‌های مربوط به موج ششم در استان، مربوط به کسانی بوده که یا واکسن نزده‌اند یا واکسیناسیون آن‌ها کامل نبوده ‌است، لذا این امر ضرورت تکمیل واکسیناسیون در پیشگیری و مبارزه با این بیماری را دوچندان می‏‌کند.

مهدی مصری در جلسه کمیته راهبردی مقابله با کرونا، بیان داشت: گروه سنی بالای ۷۰ سال به دلیل ابتلا به بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای، از گروه‌های پرخطر هستند که باید در کنار تزریق واکسن کامل، نسبت به رعایت نکات بهداشتی در مواجهه با این گروه سنی دقت نظر بیشتری داشت.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از درگذشتگان، دیر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که کار را برای کادر درمانی بسیار سخت می‌کند.

وی ادامه داد: مادران باردار یکی دیگر از گروه‌های پرخطر هستند که حفظ سلامتی آنان بسیار حساس است؛ متاسفانه دریافت واکسن کرونای این قشر از میانگین واکسیناسیون استان پایین‌تر بوده و باید نسبت به واکسیناسیون این گروه اهتمام بیشتری وجود داشته باشد.

واکسیناسیون کودکان پنج تا ۹ سال در قم آغاز شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تزریق واکسن کرونا به کودکان پنج تا ۹ سال در مراکز واکسیناسیون سراسر استان آغاز شد.

سیامک محبی ضمن هشدار نسبت به ابتلای کودکان به سویه اومیکرون، افزود: ابتلای کودکان به اومیکرون بسیار قابل توجه است؛ به‌طوری که  موارد بستری تنفسی اخیر، کودکان هستند.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از پنجم بهمن‌ماه در سراسر کشور آغاز شده و مقرر بود به‌صورت پلکانی سنین پنج تا ۹ سال نیز برای واکسیناسیون فراخوان شوند.

به گفته وی، طبق شیوه‌نامه‌ها، واکسن‌های مناسب گروه سنی کودکان، سینوفارم و پاستوکووک است که در ۲ نوبت تزریق می‌شود.

محبی خاطرنشان کرد: در کنار تکمیل روند واکسیناسیون این گروه هدف، رعایت موارد بهداشتی و به‌ویژه استفاده از ماسک از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وضعیت کرونایی قم که از روز ۵ آذرماه به رنگ آبی درآمده بود، از چهارم بهمن‌ماه به رنگ زرد و از هشتم بهمن‌ماه به رنگ قرمز درآمد.

شهروندان برای طرح هرگونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به‌منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم واکسن کرونا تزریق واکسن بهمن ماه واکسن ها گروه سنی تا ۹ سال قم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۸۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان