Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌ وزیر انگلیس گفت: هنوز شانس برای جلوگیری از به راه افتادن خونریزی‌های غیرضروری وجود دارد

به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون پیش از حضورش در کنفرانس امنیتی مونیخ خاطر نشان کرد که اگر غرب به دنبال متقاعد کردن روسیه برای حمله نکردن به اوکراین بوده، لازم است از خود نمایش گسترده همبستگی نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات جانسون در حالی مطرح شده است که بحران اوکراین کنفرانس سه روز امنیتی مونیخ را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

جانسون طی بیانیه ای عنوان کرد: هنوز شانس برای جلوگیری از به راه افتادن خونریزی‌های غیرضروری وجود دارد اما به همبستگی غرب فراتر از آن چیزی که در روزهای اخیر شاهدش بودیم، نیاز است.

در ادامه بیانیه نخست وزیر انگلیس آمده است: غرب باید صدای واحدی برای تاکید به روسیه نسبت به پرداختن بهای سنگین در صورت حمله به اوکراین داشته باشد.

دفتر بوریس جانسون اعلام کرد که وی در سخنرانی‌اش در کنفرانس امنیتی مونیخ چنین پیامد مشابهی را ارائه خواهد کرد و قرار است با شرکای اروپایی لندن در مورد پاسخ به بحران اوکراین رایزنی کند.

بحران اوکراین وارد مرحله جدیدی از مسایل انسانی شده است به گونه‌ای که رسانه‌های روسیه از ورود بیش از ۲۵ هزار پناهنده از منطقه دونباس به خاک این کشور خبر می‌دهند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه و خبرگزاری تاس امروز (شنبه) به نقل از یوگنی کوتساوالووا وزیر موقعیت‌های اضطراری جمهوری مردمی لوگانسک اعلام کردند: تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر از مناطق دونتسک و لوگانسک وارد خاک روسیه شدند.

رسانه های روسیه پیشتر به نقل از جدایی طلبان دونباس گزارش داده بودند که نیروهای اوکراینی پنجشنبه و جمعه چندین منطقه جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را با سلاح های سنگین ازجمله توپ و خمپاره انداز گلوله باران کردند که چندین ساختمان مسکونی آسیب دیده است و این حملات همچنان به صورت شلیک پراکنده آتشبارها و خمپاره ها ادامه دارد.

شبکه خبری سی ان ان نیز به نقل از یک مقام نظامی ادعا کرد که نزدیک به نیمی از نیروهای روسیه در اطراف اوکراین در موضع تهاجمی قرار گرفته‌اند.

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: تعداد گردان‌های تاکتیکی روسیه تقریبا به ۱۲۰ تا ۱۲۵ گردان افزایش یافته و هر گردان تاکتیکی معمولا شامل یک هزار نیرو است.

این مقام نظامی آمریکایی که نامش را سی ان ان بیان نکرده است، مدعی شد ارتش روسیه همچنان نیروهای خود را به سمت مرز منتقل کرده  و در ۴۸ ساعت گذشته تعداد نیروهایی که در موقعیت حمله قرار دارند به ۴۰ تا ۵۰ درصد رسیده است

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روسیه انگلیس لندن خاک تلویزیون انگلیس جنگ اوکراین بوریس جانسون دونباس بحران اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد

روزنامه آلمانی دی ولت با استناد به پیش نویس توافقنامه گزارش داد که اوکراین مذاکرات صلح با روسیه را به دلیل لزوم تبدیل زبان روسی به عنوان زبان دوم این کشور، کنار گذاشته است.

 بر اساس گزارش اسپوتنیک، مسکو و کی‌یف طی مذاکرات سال ۲۰۲۲ در استانبول در آستانه دستیابی به توافق صلح بودند، در حالی که ظاهرا اوکراین با تبدیل روسی به زبان دوم دولتی، لغو تحریم‌های متقابل، کنار گذاشتن دعاوی در دادگاه‌های بین‌المللی و ممنوعیت قانونی نازیسم موافقت نکرد.

دی ولت افزود که در مقابل، کی‌یف متعهد شد که بی طرفی دائمی خود را حفظ کند، که به معنای کنار گذاشتن جاه طلبی‌های خود برای پیوستن به ناتو، عدم تولید یا در اختیار داشتن تسلیحات هسته ای و اجازه ندادن نیرو‌های خارجی به استفاده از زیرساخت‌های نظامی آن یا انجام آموزش‌های بین المللی است.

در همین راستا این روزنامه آلمانی ادامه داد، مسکو موافقت کرد که «ضمانت‌های امنیتی جامع» را از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شامل انگلیس، چین، آمریکا، فرانسه و روسیه به اوکراین ارائه کند. با این حال نتیجه‌ای حاصل نشد.

این درحالی است که برخلاف ادعای روزنامه آلمانی نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه چندی پیش‌گفت که ریاست اوکراین آماده حل و فصل مناقشه با روسیه بود، اما تحت فشار آمریکا تسلیم شد و این کار را نکرد.

او اعلام کرد اگر فشار آمریکا بر کسانی که در راس اوکراین قرار دارند، نبود این وضعیت پیش نمی‌آمد. حتی خود سران اوکراین نیز آماده امضای پیمان صلح بودند و به روسیه پیشنهاد‌های کتبی دادند. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • احتمال جنگ روسیه و غرب در پی ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین