Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - غلامرضا الهیاری گفت: گسترش طرح‌های حفاظتی و همچنین آموزش بهره برداران و مرتعداران برای استفاده اصولی از منابع طبیعی از جمله دیگر فعالیت‌هایی است که این مجموعه‌ها را در زمره حافظان عرصه‌های طبیعی بویژه مراتع و جنگل‌ها قرار می‌دهد.

اکنون ۳۰ تعاونی مرتبط با این بخش در استان فعالیت دارند که افزایش و توانمندسازی این مجموعه‌ها ضروری و در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او همچنین به اهمیت توسعه آموزش برای بهره برداران اشاره کرد و گفت: در این ارتباط در یک سال اخیر دوره‌های آموزشی برای چهار هزار و ۷۰۰ نفر از مرتعداران و اهالی مناطق جنگلی برگزار شده است.

در این دوره‌ها به شرکت کنندگان در کنار آموزش قوانین مرتبط با منابع طبیعی، شیوه‌های استفاده اصولی از این داشته‌های با ارزش خدادادی و همچنین گسترش فرهنگ حفاظت ارائه می‌شود.

رییس اداره آموزش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان می‌گوید آموزش مدون به ساکنان مناطق جنگلی و مرتعی از جمله ضروریات توسعه عرصه‌های طبیعی به شمار می‌رود و هر یک از فراگیران خود قادر خواهند بود برای سایر مردم نیز یک منابع اطلاعاتی آگاه و مفید باشد.

استان اصفهان با ۲۸ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل معادل (۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع معادل (۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان معادل (۳۲ درصد) دربرگرفته است.
جنگل‌های استان اصفهان بطور عمده در ۲ شهرستان فریدونشهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارد.

استان اصفهان از نظر تقسیم‌بندی نواحی رویشی در ۲ ناحیه رویشی زاگرسی و ایران تورانی قرار گرفته است که ناحیه رویشی زاگرسی غرب و جنوب استان را شامل می‌شود و بقیه مناطق جزو ناحیه رویشی ایرانی تورانی به شمار می‌رود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری اشتغالزایی تعاونی مرتعداران میلیون هکتار منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد بیش از ۲۲درصدی تعاونی‌های زنان در دولت مردمی سیزدهم خبر داد و گفت: دولت توجه ویژه‌ای به فعالیت بانوان در قالب تعاونی دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، نگاهی به آمارها بیانگر این است که  تعداد افراد شاغل در کشور در زمستان 1402 بالغ بر 24.1 میلیون نفر بوده است. از این تعداد 84.4 درصد را مردان و 15.6 درصد را زنان تشکیل داده اند. اما از سوی دیگر میزان اشتغال ناقص در زنان کمتر از مردان بوده است.

آمارها بیانگر این است که در زمستان 1402، تعداد افراد دارای اشتغال ناقص به 2 میلیون و 82 هزار و 48 نفر رسیده است. به بیان دیگر در این برهه زمانی 8.6 درصد از افراد شاغل، از حداکثر بهره‌وری خود استفاده نکرده و در زمره نیمه بیکارها یا اشتغال ناقص قرار گرفته اند. برآوردها خبر از آن می دهد که شمار افرادی که درگیر اشتغال ناقص بوده‌اند در گروه مردان بیشتر از زنان بوده است.

حامد ویس‌کرمی، معاون امور تعاون وزارت تعاون,کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به اینکه هدف ارتباط دوسویه جهت بررسی مشکلات و موانع صورت گرفت گفت: تعاونی‌های زنان تعاونی‌های هستند که حداقل 70درصد اعضا آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.  تعداد 7هزار و 10تعاونی زنان با عضویت بیش از 66هزار نفر بالغ بر 92 هزار فرصت شغلی در کشور فعال هستند.  

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: 45درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، 18درصد در گرایش کشاورزی، 23درصد در رشته خدمات  و 14درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند. 

وی گفت: تعاونی‌های زنان بیشتر در حوزه صنایع دستی، فرش دستباف، صنایع غذایی، صنایع بسته‌بندی و کشاورزی فعالیت دارند.  در حوزه‌های گردشگری نیز ظرفیت‌های کسب و کار و اشتغال خوبی برای بانوان در بخش تعاونی کشور وجود دارد. 

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 1223 شرکت تعاونی زنان با  12 هزار و 196 عضو و 18 هزار و 900 فرصت شغلی تشکیل شده است که از رشد بیش از 22درصدی نسبت به مدت دوره مشابه قبل برخوردار است. 

وی با تاکید بر تقویت تعاونی های زنان در سال جاری بیان کرد: خوشبختانه سایر دستگاه‌ها نیز همکاری مطلوبی با تعاونی ها دارند و حمایت از تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی خواهد شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی