Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان با اشاره به این مطلب که داوری یک روش و شیوه حل اختلاف است که بر مبنای تراضی طرفین شکل میگیرد و بر این اساس مزایای زیادی دارد، گفت: نیازمند شناخت هر چه بیشتر مردم از این موسسات هستیم و باید آگاهی بخشی و معرفی داوری در دعاوی اولویت اصلی قرار گیرد تا مردم با نحوه کار داوران و موسسات داوری آشنایی لازم را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ مهدی تقی زاده در نشست با اعضا هیأت مدیره کانون داوری استان کرمان افزود: براساس اعلام نظر مرکز توسعه حل اختلاف، در حال حاضر در بیشتر استان ها کانون های داوری راه اندازی شده است و لازم است از طرق مختلف مانند رسانه ملی ، نشریات ، تبلیغات محیطی آشنایی مردم با موضوع داوری و کانون داوری افزایش یابد.

این مقام قضایی ادامه داد: لازم است تا شرط داوری در قراردادها پیش بینی گردد تا دعاوی اختلافی طرفین قرارداد خصوصا در حوزه‌های اصناف، ابتدای امر به داوران و موسسات داوری ارجاع داده شود تا داوران در قدم اول برای مصالحه و ایجاد صلح و سازش اقدام نمایند.

تقی زاده ادامه داد: موسسات داوری که قبلا تشکیل شده اند مطابق دستورالعمل های ارسالی از مرکز توسعه حل اختلاف و پس از ارزیابی بررسی به عضویت کانون داوری در می آیند و الویت ارجاع پرونده با موسساتی است که به عضویت کانون در آمده اند و صلاحیت آنها ارزیابی شده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان رسانه ملی تبلیغات دادگستری استان کرمان دادگستری کل استان کرمان حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در دیدار ریاست و هیئت رئیسه دانشگاه آفاق با ایشان ضمن تبریک سال جدید با اشاره به اینکه،مراکز عالی کشور بستر رشد و توسعه فکری جوانان می باشد، توجه به دانشجویان را یکی از مهم ترین و محوری ترین مباحث و از ارکان پویا و بالنده مسیر توسعه و پیشرفت جامعه دانستند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروزه به لطف خداوند و تلاش و استمرار مراکز دانشگاهی و آموزشی حتی در روستاها و بخش های ارومیه قشر زیادی از جوانان دارای تحصیلات عالی و دانشگاهی میباشند واین مسیر جز با تلاش های دانشگاه های کشور   هموار نمی شد.

دکتر عماری در خصوص اهمیت و جایگاه دانشگاه در جامعه اظهار داشتند : دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در جوامع امروزی به عنوان کلیدی ترین نهاد آموزشی در جهت توسعه همه جانبه به شمار می رود چرا که در پرتو آموزش است که انسان ها متحول می شوند. بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می کنند.

در ادامه این دیدار بستر های توسعه همکاری های مشترک دانشگاه آفاق با مجموعه فرمانداری و دستگاه‌های تابعه  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت