Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:57:54 GMT

تامین مرغ و خرید سیب برای شب عید گیلانیان

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۸۳۴۷

تامین مرغ و خرید سیب برای شب عید گیلانیان

ایسنا/گیلان رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه هیچ نگرانی برای تامین مرغ ایام پایانی سال و نوروز وجود نخواهد داشت، گفت: ۲۲۰ تن پرتقال از باغات استان و ۲۳۵ تن سیب هم از استان آذربایجان غربی خریداری و ذخیره سازی شده است.

فرهاد دلق پوش در کارگروه تنظیم بازار استان  در سالن الغدیر استانداری گیلان اظهار کرد: نحوه تنظیم بازار استان و تامین و ذخایر کالاها و طرح جدید وزارت صمت در خصوص درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا؛ از اهم موضوعات مورد بررسی در کارگروه تنظیم بازار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی گفت: با توجه به اجرایی شدن قانون انتزاع و تامین و نظارت کالاهای اساسی مصرفی مردم توسط جهاد کشاورزی گزارشی ارائه شد که اقلام مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال تدبیر شده است و بیان شد که نظارت‌ها لازم انجام می‌شود و ۲۷۰۰ مورد بازرسی در بهمن ماه توسط جهاد کشاورزی استان برای نظارت و آرامش بازار انجام شده است.

دبیر کارگروه تنظیم بازار و استان ادامه داد: در خصوص تولید مرغ هم به گزارش جهاد کشاورزی ۶۰ درصد افزایش جوجه ریزی نسبت به سال گذشته داشته ایم که هیچ نگرانی برای تامین مرغ ایام پایانی سال و نوروز وجود نخواهد داشت.

 وی در مورد تامین میوه شب عید نیز خاطرنشان کرد: در این خصوص نیز جهاد کشاورزی  ۲۲۰ تن پرتقال از باغات استان و ۲۳۵ تن سیب هم از استان آذربایجان غربی خریداری و ذخیره سازی کرده است که اقدامات لازم را برای توزیع آن انجام خواهد داد.

دلق پوش با بیان اینکه سازمان صمت تاکنون با کمترین امکانات و تجهیزات به نظارت و بازرسی بازار پرداخته است گفت: نظارت های میدانی و تخصصی قبل از تفویض وظایف جهاد کشاورزی با حداقل امکانات لجستیکی و نیروی انسانی در سطح استان انجام می‌شده و این روند نظارت در سطح گسترده همچنان در خصوص کالاهایی که تاکنون بر عهده سازمان صمت گذاشته شده با جدیت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مرغ میوه شب عید جهاد کشاورزی تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۸۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، رضا افلاطونی در نشست با فرمانده و کارکنان یگان حفاظت اراضی کشاورزی افزود: تلاش داریم در طرح حفاظت از اراضی کشاورزی مردم و سایر دستگاه‌ها ونهاد‌ها با سازمان امور اراضی کشور همکاری و برای انجام این کار مردم باید اعتماد کنند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور اظهارداشت: همچنین باید به نیاز‌های مردم در حوزه گردشگری توجه و مناطقی تحت عنوان شهرک‌های گردشگری در خارج از اراضی کشاورزی فراهم شود تا خسارتی به اراضی کشاورزی وارد نشود.

وی تصریح کرد: برون‌سپاری فعالیت‌ها در حوزه اجرای احکام تبصره دو، نظارت دقیق بر فعالیت یگان حفاظت استان‌ها، اجرای گشت مشترک یگان حفاظت با سایر دستگاه‌های متولی زمین، هوشمندسازی نظارت و پایش هوشمند اراضی کشاورزی از مهمترین برنامه‌های یگان حفاظت برای سال جدید است.

فرمانده یگان حفاظت در ۳۴ شهرستان جدید استقرار می‌یابد

سرهنگ اکبر امینی فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی گفت: در سال جدید در ۳۴ شهرستان بحرانی کشور از بابت ساخت‌وساز‌های غیرمجاز، فرمانده یگان حفاظت اراضی منصوب خواهد شد.

وی افزود: تاکنون سامانه رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی در ۳۱ استان راه‌اندازی شده و در سال جاری در استان سیستان و بلوچستان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد