Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که وزیر امور خارجه آمریکا پیشنهاد دیدار دوجانبه با همتای روسی خود در تاریخ ۲۳ فوریه (چهارشنبه/۴ اسفند ماه) را پذیرفته، مگر اینکه روسیه به اوکراین حمله کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این بطور رسمی با ارسال دعوتنامه‌ای به مسکو، از سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه برای دیدار در ژنو، طی یکی از روزهای هفته آینده دعوت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مقامات واشنگتن، طرف روسی هنوز به این پیشنهاد پاسخی نداده است. بلینکن امیدوار است که مذاکرات دوجانبه به منظور بررسی اقدامات لازم برای حل و فصل بحران کنونی بدون نیاز به درگیری نظامی ادامه یابد.

خبرگزاری «تاس» در این رابطه گزارش داد، "جنیفر ساکی"، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا پیشنهاد دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در تاریخ 23 فوریه (چهارشنبه/4 اسفند ماه) را پذیرفته است.

وی افزود که برنامه‌های بلینکن برای مذاکره با لاوروف تا زمانی که روسیه تصمیم به حمله احتمالی به اوکراین را عملی کند، پابرجا خواهد ماند. خانم ساکی گفت: «ما هنوز معتقدیم که روسیه قصد دارد به اوکراین حمله کند. البته آنها می توانند نظر خود را تغییر دهند و ما قصد داریم درها را برای دیپلماسی باز بگذاریم.»

وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته (جمعه) یادآور شد که وی و بلینکن علاقه مند به یک نشست جدید در مورد تضمین‌های امنیتی هستند. لاوروف افزود که مسکو همچنین می خواهد به طور مفصل به همتایان آمریکایی خود و همه متحدان ناتو آنها توضیح دهد که روسیه نمی‌تواند به وعده‌های آنها قانع شود.

پیش از این مشخص شد که وزیر امور خارجه آمریکا تاریخ‌های پیشنهادی وزیر امور خارجه روسیه برای نشستی طی هفته جاری را پذیرفته است.

ادامه تماس‌های روسیه و آمریکا درباره حل و فصل مشکلات دیپلماتیک

در خبر دیگری گزارش شده، "سرگئی ورشینین" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو و واشنگتن به تماس‌های دوجانبه در تمامی سطوح در خصوص فعالیت نمایندگی‌های دیپلماتیک فدراسیون روسیه و ایالات متحده ادامه خواهند داد.

ورشینین که در نیویورک بسر می‌برد، گفت: «در حال حاضر ما در سطح کارشناسی در رابطه با روابط دوجانبه و اطمینان از کار موثر نمایندگی‌های دیپلماتیک آمریکا و روسیه به ترتیب در مسکو و واشنگتن با طرف آمریکایی تماس‌هایی برقرار کرده‌ایم.»

به گفته این دیپلمات روس، لازم است که موضوع بر اساس شرایط متقابل حل و فصل شود. وی تاکید کرد که وزارت خارجه روسیه برآوردن خواسته‌های یکجانبه را ممکن نمی‌داند.

پیش از این مسکو آمادگی خود برای مقابله به مثل در صورت اخراج دیپلمات‌های روسی از واشنگتن را اعلام کرده بود.

"ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه  توضیح داد که مسکو در واکنش به اخراج غیرموجه فرستاده ویژه-مشاور سفارت روسیه در واشنگتن، علیرغم وضعیت وی به عنوان یک دیپلمات ارشد، به بارتلی گورمن، معاون سفیر آمریکا دستور داد تا خاک روسیه را ترک کند.

زاخارووا با اشاره به اینکه فرستاده-مشاور سفارت روسیه مجبور شده بدون جایگزینی ایالات متحده را ترک کند، تاکید کرد که این اقدام بحران "کمبود کارکنان سفارت روسیه که در نتیجه "جنگ روادیدی" به راه انداخته شده توسط آمریکایی‌ها شکل گرفته بود، را تشدید کرده است. به گفته وی، اخراج دسته جمعی دیپلمات‌های روسی و "جنگ روادید" انتخاب مسکو نبوده است.

اخراج معاون سفیر آمریکا در روسیهسفیر روسیه ممکن است مجبور شود بزودی آمریکا را ترک کند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه وزیر امور خارجه آمریکا وزیر امور خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۸۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه امروز وارد سودان می‌شود تا با رئیس شورای حاکمیتی این کشور درباره گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌‎الملل خبرگزاری تسنیم، « احمد ابراهیم مفضل» رئیس سرویس امنیت عمومی سودان هفته گذشته به روسیه رفت تا در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی شرکت کند. وی در حاشیه این نشست با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور آفریقا دیدار و درباره تحولات سیاسی ونظامی در سودان با او گفت‌وگو کرد.

« میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه این کشور در راس یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک امروز وارد سودان می‌شود تا با ژنرال «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش درباره گسترش روابط دوجانبه و سایر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان، در این سفر دو روزه، بوگدانوف با «مالک عقار» معاون رئیس شورای حاکمیتی ، وزیران امور خارجه و معادن به همراه سایر مقامات سودانی دیدار و در خصوص  تقویت همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.

کشتی نظامی روسیه برای نخستین بار وارد بندر سودان شد

هدف از سفر هیئت بلندپایه روسیه به سودان، گسترش روابط دوجانبه در تمام زمینه‌ها از طریق فعال سازی ساختار رایزنی و هماهنگی است.

ژنرال برهان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که در شهریور ماه گذشته در نیویورک برگزار شد با « سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار و درباره فعال سازی روابط دوجانبه، تحولات سودان و نقش مسکو در کمک به سودان و حمایت از صلح و ثبات در آن گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید