Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی سرتیپی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا در پاسخ به این سوال که وضعیت فیلم سینمایی روز صفر چگونه است و آیا در اکران نوروزی حضور خواهد داشت، گفت: ما برای اکران نوروزی این فیلم درخواست اکران داده‌ایم و امیدواریم که این فیلم هم در بسته نوروزی قرار گیرد.

وی در توضیح اهمیت اکران نوروزی در اقبال مردمی نسبت به حضور در سالن‌های سینما گفت: با توجه به این که دو سال بدی را پشت سرگذاشتیم، امیدواریم که انشالله امسال عیدی بی‌کرونا یا با حداقل میزان حضور کرونا را پیش رو داشته باشیم و قطعا اکران نوروزی می‌تواند پنجره‌ای امید بخش برای حضور دوباره مردم در سالن‌های سینما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرتیپی افزود: در شرایط موجود وضعیت سینما به لحاظ مالی بغرنج است چراکه مشکلات متعددی در این دو سال به لحاظ کرونا به بدنه سینما و فضای اقبال از سالن‌های اکران فیلم وارد شده است.

براین اساس باید چیدمان مناسبی را برای اکران نوروزی داشته باشیم یعنی تنوعی از فیلم‌های کمدی و سایر ژانرها را برای اقبال مردمی درنظر بگیریم

مدیرعامل مؤسسه بین‌المللی پخش «فیلمیران» تاکید کرد: ضمن این که باقی فیلم‌های پس از اکران نوروزی باید این قابلیت را داشته باشند که در ماه رمضان هم بتوانند به فروش خوبی دست پیدا کنند.

سرتیپی یادآور شد: برای تحقق این امر دولت، صدا و سیما و شهرداری باید دست به دست هم بدهند که مردم را ترغیب به حضور در سالن‌ها و تماشای آثار کنند تا اتفاق خوبی برای اکران آثار سینمایی به وجود بیاید.

وی با اشاره به تقویت زیرساخت‌های سینمایی، خاطرنشان کرد: با توجه به این که ۱۰ سالن سینما در این مدت افتتاح شده و یکی هم در دست اکران است، همه این سالن‌ها نیاز به خوراک دارند و امیدواریم که در سایه همکاری و همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد شرایط به نحو مطلوبی جلو برود.

سرتیپی در پاسخ به این سوال که کدام چیدمان، چیدمانی مطلوب برای اکران نوروزی سینماها خواهد بود، گفت: فیلم‌هایی که مردم پسند باشند و مردم تماشای آن‌ها را روی پرده نقره‌ای دوست داشته باشند انتخاب خوبی برای اکران نوروزی هستند؛ مثلاً دو، سه فیلم از چهلمین جشنواره فیلم فجر باید در این بسته باشد.

وی ادامه داد: ضمن این که فیلم‌هایی که از قدیم مانده و فیلم‌های خوبی بوده‌اند اما به دلیل کرونا اکران نشده‌اند هم انتخاب‌هایی خوبی برای قرارگرفتن در این بسته هستند؛ فیلم‌هایی چون روز صفر (سعید ملکان ۱۳۹۸) و لامنیور (داریوش مهرجویی ۱۳۹۸) که از زمان ساخت تا به امروز موفق به اکران نشده‌اند از جمله این آثار هستند که قطعاً می‌توانند رونق را به سینما برگردانند و دیگر بار اقبال مردمی نسبت به سینما ایجاد کنند.

به گزارش ایرنا، روز صفر عنوان فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم به سبک معمایی-هیجانی و در فضای جنگی و ماجراجویانه به زبان‌های فارسی، اردو، پشتو و آلمانی ساخته شده است. داستان این فیلم که امیر جدیدی و ساعد سهیلی بازیگران نقش اول آن هستند در مورد نحوه و چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی توسط وزارت اطلاعات ایران می‌باشد.

این فیلم (به همراه فیلم شنای پروانه) با دریافت ۵ سیمرغ بلورین از سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، رکورددار دریافت بیشترین جایزه در این جشنواره شد.

برچسب‌ها سینمای ایران جشنواره فیلم فجر علی سرتیپی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینمای ایران جشنواره فیلم فجر علی سرتیپی سینمای ایران جشنواره فیلم فجر علی سرتیپی برای اکران نوروزی روز صفر سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل

معاون وزیر راه و شهرسازی از بررسی درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار ملک این تعاونی روی گسل در شهر شهید باقری خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران اظهار کرد: در خصوص پلاک ثبتی موصوف در شهرک شهید باقری به درخواست تعاونی مسکن کارکنان سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، موضوع در دستور کار کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به استقرار ملک شهرک شهیدباقری روی گسل موجود و برای استفاده حداکثری از توان علمی و اجرایی کشور با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌عنوان مرجع قانونی امکان حداکثر بارگذاری سازه‌ای با رعایت جمیع عوامل موثر از جمله مقررات ملی ساختمان تعیین و بر آن اساس میزان تراکم ساختمانی و سایر ضوابط شهرسازی و معماری مشخص و پس از طی روال قانونی ابلاغ شود.

وی همچنین یادآور شد: ضرورت تهیه طرح ویژه مجموعه مصلی امام‌خمینی (ره) و صیانت از حریم مصلی در جلسه شورای‌عالی با حضور وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورا و نمایندگان مصلی امام‌خمینی، سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران مطرح و با توجه به نقش، جایگاه، اهمیت، رسالت ملی و فراملی مجموعه مصلی این طرح بررسی شد.

دانشجو گفت: این اراضی با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از فرصت‌های مکانی با عملکردهای ویژه، نقش بی‌بدیلی در هویت فرهنگی شهر تهران دارد. بنابراین با هدف پاسخگویی به تغییر و تحولات رخ داده و ساماندهی وضعیت موجود و گذشت حدود دو دهه از تهیه طرح‌های مختلف برای این مجموع منحصر به فرد، تهیه طرح ویژه برای این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات مست عشق؛ مولانا و شمس در پرده سینما
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • ماندن در سینما اهمیت دارد/ عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • «عینک قرمز» ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود
  • «عینک قرمز» و «تگزاس۳» اکران می‎‌شوند
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج