Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@10:19:25 GMT

طوفان سهمگین در آلمان و شمال اروپا ۹ قربانی گرفت

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۸۶۴۸

طوفان سهمگین در آلمان و شمال اروپا ۹ قربانی گرفت

وقوع طوفان سهمگین در شمال اروپا و آلمان ۹ قربانی گرفت و حرکت قطارها در بسیاری مناطق آلمان را متوقف کرده و هرج و مرج زیادی ایجاد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طوفان شدید و سهمگین موسوم به زینپ روز جمعه بخش های وسیعی از نیمه شمالی آلمان از جمله پرجمعیت ترین ایالت آلمان در نوردراین- وستفالن را درنوردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام راه‌آهن آلمان در ایالت‌های شلسویگ-هولشتاین، هامبورگ، نیدرزاکسن و برمن و همچنین قسمت‌هایی از نوردراین-وستفالن ترددهای قطارهای بین شهری و منطقه‌ای متوقف شده است.

به نوشته رسانه‌های آلمانی، دستکم 9 نفر در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی بر اثر طوفان سهمگین جان خود را از دست دادند. تنها در آلمان سه مورد مرگ بر اثر این طوفان گزارش شده است.

گروه های آتش نشانی در برخی مناطق آلمان تعداد تاریخی فراخواندن برای انجام عملیات را ثبت کردند.

به دلیل این طوفان سهمگین آتش نشانی برلین عصر جمعه مجددا وضعیت فوق العاده اعلام کرد. وضعیت اضطراری به این مفهوم است که تماس ها برای کممک به اندازه‌ای زیاد می شود که دیگر نمی توان آن را پردازش کرد و اولویت بندی در دستور کار قرار می گیرد.

آتش نشانی پایتخت چهارشنبه شب و صبح پنج شنبه هم وضعیت فوق العاده اعلام کرده بود و طی 24 ساعت بیش از 1360 عملیات مربوط به آب و هوا در این منطقه انجام شد.

این طوفان صحنه های وحشتناکی را به جا گذاشت. در برمن آلمان یک جرثقیل 55 متری سقوط کرده و با یک ساختمان اداری در حال ساخت برخورد کرد. پلیس هنوز اطلاعاتی درباره خسارت احتمالی این حادثه نداده است.

به دلیل وقوع طوفان زینپ چندین منطقه در ایالت برمن آلمان شب گذشته تخلیه شدند. پلیس از احتمال وقوع سیل هم خبر داده و در این باره هشدار داده است.

بر اساس اطلاعات پلیس بعد از ظهر روز گذشته درختی روی یک خودروی در حال حرکت در ایالت هسن آلمان سقوط کرد و راننده این خودرو مجروح شد و یک سرنشین 26 ساله هم با شدت بیشتری آسیب دید.

سرویس هواشناسی آلمان (DWD) به دلیل طوفان زینپ هشدارهایی را برای مناطق شمال ، مرکز و شرق آلمان صادر کرده است.

سازمان هواشناسی آلمان پیش‌بینی کرده که سرعت طوفان در قسمت‌هایی از شمال کشور از 140 کیلومتر در ساعت بیش‌تر شود. برای مناطق واقع در نزدیکی دریای شمال نیز دوباره هشدارهایی در مورد طوفان‌های احتمالی داده می‌شود.

در مناطق طوفان‌زا گورستان‌ها، باغ وحش‌ها و بازارهای هفتگی تعطیل اعلام شدند.

سازمان هواشناسی آلمان همچنین به شهروندان نسبت به ماندن در فضای باز در هنگام طوفان هشدار می‌دهد.

لاوه بر آلمان برخی کشورهای اروپایی نیز از طوفان سهمگین در امان نبودند. طبق آخرین خبرها، در بریتانیا، هلند، بلژیک و ایرلند هم چندین نفر جان باختند. برق ده‌ها هزار خانوار نیز به دلیل خسارات شدید طوفان قطع شده است.

کارشناسان هواشناسی هشدار می‌دهند طوفان زینپ که از روز جمعه شروع شده تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

طوفان زینپ تخت تاثیر جریان‌های جوی در ارتفاع بالا به سرعت حرکت می‌کند و تغییر جهت می‌دهد و به همین دلیل پیش‌بینی دقیق این پدیده کار ساده‌ای نیست.

پیش‌بینی می‌شود تا اول هفته آینده در نیمه شمالی آلمان میزان بارندگی بین 40 تا 80 لیتر در هر متر مربع باشد. این میزان می‌تواند در مناطق کوهستانی تا 100 لیتر در متر مربع هم برسد که در این صورت خطر جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها نیز وجود خواهد داشت.

آسیب 330 میلیارد یورویی بحران کرونا به اقتصاد آلمان

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار آلمان اتحادیه اروپا اخبار آلمان طوفان سهمگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن

شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستاهای مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه ای قرار داده است.

به گزارش مشرق، این حمله در بخش باقم در شمال غربی استان صعده هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.

شهرستان مرزی باقم در مرز عربستان و یمن، آخرین بار بهمن سال گذشته بود که هدف حمله توپخانه‌ای عربستان قرار گرفته بود.

تاکنون از تلفات ناشی از این حمله گزارشی منتشر نشده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • حمله خشن بوندسلیگا به کفش طلای اروپا
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • راه آهن شمال شرق ۲ رتبه دوم آموزش تخصصی را کسب کرد
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند