Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از یورونیوز، دنیس پوشیلین رییس جمهوری خودخوانده و جدایی طلب دونتسک در شرق اوکراین در بیانیه‌ای از ساکنان غیرنظامی خواسته است به دلیل «تشدید وخیم شدن اوضاع» هرچه سریعتر این منطقه را ترک کنند.

وی، ارتش اوکراین را به جمع‌آوری نیرو و سلاح‌های مرگبار در طول خطوط تماس متهم کرده و مدعی شده که نیروهای اوکراینی در تدارک تصرف دونباس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دنیس پوشیلین افزود: «اگر دشمن مناطق پرجمعیت جمهوری را گلوله باران کند، جان و سلامت شهروندان ما ممکن است به خطر بیفتد.»

رییس جمهوری این خودخوانده تصریح کرد: «به همین دلیل از امروز ۱۸ فوریه، سازماندهی برای تخلیه متمرکز جمعی از ساکنان به سوی فدراسیون روسیه آغاز می‌شود.»

به گفته این رهبر جدایی طلب، «عملیات تخلیه به صورت هماهنگ با مسکو انجام می شود و امکانات لازم برای پذیرش و اسکان شهروندان در منطقه روستوف فراهم شده است.»

وی همچنین با تاکید بر اینکه «همه شرایط برای انتقال سریع و عبور از ایست‌های بازرسی فراهم شده تاکید کرد که «زنان، کودکان و افراد مسن اولین کسانی هستند که تخلیه خواهند شد.»

تبعیت لوهانسک از دونتسک 

از سوی دیگر لئونید پاسچنیک، رییس جمهوری منطقه خودخوانده لوهانسک نیز به تبعیت از اقدام دونتسک و ضمن متهم کردن کی‌یف به تدارک یک حمله نظامی، از ساکنان این منطقه خواست برای حفظ جان خود و ترک این مناطق به مقصد روسیه آماده باشند.

این رهبر جدایی طلب در بیانیه‌ای که توسط رسانه‌های محلی منتشر شد، تاکید کرد: «از ساکنان این جمهوری می‌خواهم به منظور جلوگیری از تلفات در میان غیرنظامیان هرچه سریعتر به قلمرو فدراسیون روسیه عزیمت کنند.»

جدایی طلبان مورد حمایت روسیه که از زمان آغاز درگیری‌ها در سال ۲۰۱۴ میلادی کنترل بخش‌هایی از شرق اوکراین را در دست دارند، ظرف مدت دو روز گذشته ارتش اوکراین را به انجام حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای به این مناطق متهم کرده‌اند.

این اتهامات همچنین به صورت متقابل از سوی دولت اوکراین به نیروهای جدایی‌طلب وارد شده است؛ مسأله‌ای که به اعتقاد کشورهای غربی می‌تواند زمینه‌ساز بهانه‌ای برای حمله روسیه به همسایه خود باشد.

غرب و آمریکا در هفته های اخیر بارها اعلام کردند که روسیه در صدد حمله به اوکراین است اما مسکو اصرار دارد که هیچ قصدی برای انجام تهاجم نظامی ندارد.

این کشور خواستار تضمین‌های امنیتی از سوی غرب است و ضمن مخالفت با پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، از سران این پیمان نظامی خواسته است تا تسلیحات نظامی خود را از مرزهای شرقی اروپا و کشورهای همجوار با اوکراین خارج کنند.

مسکو اعلام کرده که عقب نشینی نیروهای خود را از مناطق مرزی اوکراین آغاز کرده است اما غرب این مساله را زیر سوال برده و می‌گوید که هزاران سرباز دیگر روس به تازگی به نیروهای مستقر در مرز اضافه شده‌اند.

منبع: یورونیوز این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد روسیه مسکو ناتو اوکراین کی یف حمله روسیه به اوکراین بحران اوکراین شرق اوکراین اخبار مرتبط پیشنهاد مذاکره اوکراین به روسیه هیچ شخصی جز اوکراین و ناتو نباید برای عضویت در ناتو گفت و گو کند سفر جانسون و رایزنی برای حل مشکل اوکراین ارائه پاسخ پیشنهاد تضمین امنیتی آمریکا توسط روسیه باید پیوستن به ناتو را به همه پرسی می گذاشتیم ارتش روسیه به نیروها در مرز اوکراین افزوده ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها انتقال صدها هزار غیرنظامی به روسیه در پی نا آرامی های شرق اوکراین حذف و اضافه دانشجویان دانشگاه آزاد آغاز شد سهمیه بنزین بهمن ماه امشب واریز می شود بررسی بودجه و ارز ترجیحی در جلسه غیرعلنی روسی ها برای بازدید از گلخانه های فلفل دلمه ای به ایران می آیند چرا رشد نقدینگی همچنان صعودی است؟ خبر خوب برای زنان شاغل کنتورهای گاز هم هوشمند می شود پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بازنشستگان به کجا رسید؟ دوره آموزشی سربازان اعزامی اسفند چند روز است؟ تشریح مدیریت کرونا در کشور از ابتدا تا کنون پرفروش ترین یخچال های اسنوا چند؟ (جدول) فرصت دو روزه برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشد ۷۳۸واحدی شاخص کل بورس در پایان نیمه اول معاملات طب سوزنی کدام بیماری ها را درمان می کند؟ درگیری بین پلیس و کامیون داران در کانادا آخرین آمار مبتلایان کرونا در جهان فیش‌ عیدی بازنشستگان صادر شد رونمایی از مناره دوم حرم امام علی(ع) + عکس هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان ماجرای جیران و ناصرالدین شاه قاجار افزایش ۳۵ درصدی تماس با اورژانس با شروع پیک ششم هزینه اقامت در هتل های ۳ ستاره وان ترکیه؟ + جدول تغییر سهمیه های اوپک پلاس بعد از احیای برجام طرف مقابل در مذاکرات اراده عملی خود را نشان بدهد سود سهام عدالت برای چه کسانی واریز می شود؟ با وام مسکن در کدام محله های تهران خانه بخریم؟ وزارت بهداشت هشدار داد، قرمز شدن ۹۰ شهر دیگر! اگر به خواسته های مشروع تهران توجه شود می توان به توافق دست یافت ایجاد لخته‌ خون در مبتلایان به کرونا با آنتی بادی سرکش ساعت عتیقه چند؟ توقف بیت کوین در کانال ۴۰ هزار دلاری دولت از همسان سازی حقوق ها منصرف شد؟ درمان سرطان با یک گیاه گرمسیری! بازدهی بازارهای دارایی در هفته ای که گذشت / بورس، تنها قرمزپوش هفته ۵ تکنیک اساسی تست زنی در کنکور سراسری امروز آخرین مهلت مجدد نام نویسی در آزمون ارشد ۱۴۰۱ آغاز نام نویسی سفرهای نوروزی عتبات از امروز حداکثر هزینه خرید اجاق گاز صفحه ای چند + جدول قیمت چقدر اوراق در بورس فروخته شد؟ برای پیشگیری از ابتلا به سرطان چکار کنیم! قاچاق قطعات خودرو باعث گرانی شد! قیمت دلار ۳۰ بهمن ماه۱۴۰۰ صیادمنش، محمد صلاح نامیده شد شناسایی اولین مورد زیرسویه اومیکرون در ژاپن سنگین ترین صف های خرید و فروش در بورس / ثبت تقاضای ۸۵میلیارد تومانی برای بانکی ها ترقی: توپ در زمین آمریکاست اولیانوف: به پایان موفقیت آمیز مذاکرات نزدیک‌ هستیم آزمون وکالت مرکز وکلا اوایل سال آینده برگزار می شود زنان بالای ۴۰ سال بخوانند! بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روسیه مسکو ناتو اوکراین کی یف حمله روسیه به اوکراین بحران اوکراین شرق اوکراین شرق اوکراین جدایی طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به تصویب بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین عنوان کرد که آمریکا در راستای تداوم درگیری‌ها تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، آنتونوف روز چهارشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: ایالات متحده تصمیم گرفته تا طرف جنگ را انتخاب کند. آمریکا طرف شیطان را انتخاب کرده و از فاشیسم حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا حاضر به فدا کردن جان مردم بی‌گناه است، عنوان کرد: سیاست‌مداران آمریکایی با تصمیم‌شان سرنوشت یک کشور را تعیین کرده و از آن به عنوان «دژکوبی» علیه روسیه استفاده می‌کنند.

بایدن ساعاتی پیش قانونی را امضا کرد که به موجب آن کمک‌های نظامی جدید از سوی واشنگتن به اوکراین ارسال می‌شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • احتمال جنگ روسیه و غرب در پی ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج نشین را متوقف کرد
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است